לוגו חדש לרד האט - עיצוב עם הקהילה
מאת:
מערכת Telecom News, 2.5.19, 11:13
לחברה הייתה בעיה פשוטה, והיא חיפשה פתרון פשוט: הלוגו של האיש עם הכובע נראה רע בפורמטים דיגיטליים, במיוחד במכשירים קטנים כמו סמארטפונים.
בשנה שעברה יצאה
רד האט (
Red Hat), ספקית של פתרונות קוד פתוח עם הכנסות של יותר מ-3 מיליארד דולרים בשנה, למסע פתוח ושיתופי במלואו, שמטרתו פיתוח וחידוש הלוגו ומערכת המיתוג שלה.
החברה ידועה הן במסירות שלה לטכנולוגיית קוד פתוח, בה יש תרומה וחשיבות רבה לשיתוף פעולה עם הקהילה, בערכים כמו מריטורקרטיה -מינוי לתפקיד על בסיס כישורים ולא קשרים, השתתפות ושקיפות.
כאשר החליטה החברה לשנות את הלוגו שלה לראשונה אחרי כמעט 20 שנה, היא קבעה לעצמה 2 קווים מנחים.
הראשון: לעבוד על כך בפתיחות.
השני: לנצל הזדמנות זאת לא רק עבור שיפור הלוגו, אלא גם להצהרה על כיצד התפתחה החברה במהלך 26 שנותיה.
חברים בקהילת הקוד הפתוח, לקוחות רד האט, שותפים לעסקים ועובדים (כולל כאלה שעל גופם הלוגו הוותיק של האיש עם כובע פדורה אדום על ראשו), הביעו את דיעותיהם. צוות המיתוג של החברה אסף משוב מלקוחות ושותפים, חקר נתוני סקרים, וביצע סבבי עיצוב עד שהגיע לתוצאה הנחשפת עתה.
לרד האט הייתה בעיה פשוטה, והיא חיפשה פתרון פשוט: הלוגו של האיש עם הכובע נראה רע בפורמטים דיגיטליים, במיוחד במכשירים קטנים (כמו סמארטפונים), והיה זקוק לריענון. כאמור, בתהליך השתתפו אנשי הקהילה, שותפים ועובדים, אך זו לא הייתה תחרות עיצוב. לא הייתה הצבעה חד פעמית, אלא שיתוף פעולה ארוך להבטחת ניצחונו של החזון הטוב ביותר.
בחברה אומרים, שהם מקווים, שבלוגו המודרני והנועז יותר שלה, ניתן להכיר מידית את כל הדברים שלקוחות, שותפים וחברי הקהילה, אמרו, שהם מצפים להם מהחברה: תרבות של פתיחות, רוח של יצירה משותפת, רצון לחלוק ידע, נחישות, הקניית יכולות לאחרים (לא רק למכור להם), ומחויבות לעידוד קהילות המסוגלות לפתור את אתגרי הטכנולוגיה הגדולים ביותר.
הלוגו החדש:
הלוגו הישן: