יבמ השיקה את המחזור החמישי בתכנית ההאצה IBM Alpha Zone
מאת:
חיים חביב, 20.12.16, 18:44
נחשפו 8 הסטארטאפים, שהתקבלו למחזור 5, והישגי 7 סטארטאפים, שסיימו את מחזור 4.
באירוע בתל אביב בנוכחות כ-200 שותפים בקרנות הון סיכון,
משקיעים,
מנטורים, ראשי התכנית ויזמים, חשפה אמש יבמ את משתתפי מחזור 5 של תכנית ההאצה שלה לצד
Demo Day, שהציג את הישגי החברות הבוגרות של מחזור 4 .
תכנית ההאצה פועלת כבר מ-2014 ומיועדת לסטארטאפים ישראלים בשלבי פיתוח מתקדמים לאחר גיוס הון ראשוני
(Seed) ועם צוות פיתוח במשרה מלאה. התכנית מספקת ליווי טכנולוגי ועסקי, שימוש במוצרי תוכנה וכלי פיתוח של
IBM בענן עד שווי של 120 אלף דולרים, גישה למאגר שירותי ייעוץ מבוססי ידע וניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים ע"י
IBM בארץ ובעולם
.
מצדיעים לבוגרי מחזור 4 - סיפורי הצלחה:
RadGreen - החברה מפתחת ומייצרת מערכות
IoT לניטור סביבתי לזיהוי והתראה בזמן אמת על נוכחות מזהמים, כגון: רעש, קרינה (בתדרי הרדיו ושדות מגנטיים), איכות אויר וגזים. מערכות תוכנה וחיישנים מאפשרים לארגונים עסקיים ול
ערים חכמות לפרוס רשת חיישנים לאיסוף מידע סביבתי, תיעודו ושיפור איכות חיים ובריאות הציבור.
סיגלית מוצפי, מנכ"ל: "באלפא זון מצאנו שותפים לדרך בפיתוח הטכנולוגי. סל המוצרים של
IBM מאפשר לנו לספק פתרונות מהירים לשוק ה-
IoT. הופתענו מרמת שיתוף הפעולה העסקי וממהירות הביצוע של תהליכים עסקיים בחברה גדולה ואנו מצפים להטמעה של המערכות במרכז התצוגה של
IBM בפריז"
.
DiaCardio - החברה מציעה תוכנה המשנה באופן מהפכני את דרך פענוח בדיקת "
אולטרסאונד של הלב". החברה פיתחה שיטה ואלגוריתמים ייחודיים, שמפענחים באופן מהיר, מדויק ואוטומטי לחלוטין, פרמטרים עיקריים של תפקוד הלב, וכבר זכתה באישורי
FDA ו-
CE. נרשמו בהצלחה מכירות ראשוניות בארה"ב. לאחרונה זכתה החברה במקום ראשון בתחרות בינ"ל לחדשנות בתחום הקרדיולוגיה ובמקום ראשון בתחרות בינ"ל לחדשנות בסין.
הילה גולדמן-אסלן, מנכ"ל: "המטרות, שהצבנו לעצמנו בכניסה לתכנית, היו להכיר ולהתנסות בכלים של
IBM לצורך בניית פלטפורמה משלנו בענן ולבדוק אפשרות לשיתוף פעולה עסקי עם חברת
Merge, שנרכשה עי
IBM לאחרונה, ועם
Watson Health. 2 המטרות הושגו. פותחה פלטפורמה לשימוש והעברת בדיקות אקו-לב ממכשירי אולטרסאונד לענן. אנו בשיחות עם
Merge ו-
Watson Health. הצוות המקצועי של
IBM עזר לנו לאפיין וליישם את פיתוח הפלטפורמה ולהגיע לאנשים הנכונים בתוך
Merge ו-
Watson. אנו בטוחים, שזו רק ההתחלה".
ClickSpree - החברה מיישמת מה שעד כה היה בלתי אפשרי -
ניתוחי וידאו (
video analytics) מקיפים היורדים לרובד העומק ביותר של מדידת מעורבות גולשים בזמן צפייה בווידאו. אלה מאפשרים לזהות ולחזות תנודות קלות ביותר בהתעניינות של הצופה בתוכן. הפתרון הפשוט ליישום מאפשר
למפרסמים (אתרי תוכן ווידאו) ויוצרי סרטונים, למדוד בקלות ובמהירות את ביצועי הסרטים שלהם. הפלטפורמה מייצרת חיזוי תגובת קהלים מפולחים לחלקים השונים של כל הווידאו ומספקת המלצות לשיפור התוכן של אותם הסרטים ואף מעניקה כלים לשיפור יחסי ההמרה שלהם. לחברה מספר שת"פים עם כמה מהמפרסמים הגדולים בעולם והיא מחפשת שותפויות נוספות.
נתי שלזינגר, מנכ"ל: "למרות שיש לנו ותק רב בטכנולוגיות, שאנו מפתחים, זכינו לקבל זוויות שונות לחיזוק הפתרון הטכנולוגי ולארכיטקטורת
SCALE בזכות אנשים מנוסים כמו
יפה שטיינבוק ו
רונן סימן טוב, שליוו אותנו במקצוענות. אנו בטוחים, ששיתוף הפעולה עם
IBM יניב הצלחות גם בהמשך".
Buddy & Soul - היא פלטפורמה דיגיטלית להעצמה אישית המציעה גישה הוליסטית לצרכים הרגשיים של המשתמש, ומעניקה כלים ליצירת שינויי חיים בסביבה מהנה המנוטרת מסביב לשעון. כדי לעמוד במשימה נבנתה מערכת, שאמורה לנטר את המשתמש באופן שוטף דרך מגוון חיישנים (לפיתוח), ניתוח תוכן, ודיווח עצמי; סוכן וירטואלי הממוקד בהתפתחות אישית; פיד מותאם אישית, שייצר עבור המשתמש פריטי תוכן מותאמים אישית באופן אוטומטי, ערוצי שידור לצפייה ותרגול עם אנשים במצב דומה ועוד. הפלטפורמה מיועדת לספקי
שירותי בריאות,
מפתחי אפליקציות, מומחי העצמה אישית ושחקנים בתחום, ותציע הזדמנות למותגים המעוניינים ללוות משתמשים וחולים במסעם להעצמה אישית.
טליה מירון-שץ, מנכ"ל: "שיתוף הפעולה עם
IBM אפשר לנו לבחון מקרוב את שירותי
Watson ולבחון כיצד יכולות קוגניטיביות יכולות להעשיר את הפלטפורמה ולתת ערך גבוה יותר ללקוחות. ראינו הלימה בין התפיסה ההוליסטית שלנו, שמעמידה את האדם במרכז על מגוון צרכיו לתפיסתה של
IBM המשקיעה בפיתוח היכולות הקוגנטיביות בפתרונותיה".
Profility - החברה מפתחת
כלי ניבוי אנליטיים המסייעים בקבלת החלטות
בשוק הבריאות - בעיקר פתרונות לשיתוף סיכון לאוכלוסייה מבוגרת. לקוחות היעד הן מערכות בריאות השותפות בפתרונות שיתוף סיכון ויש להן סנכרון בין השיפור הבריאותי לבין המוטיבציה העסקית. הטכנולוגיה מתבססת על מתודולוגיה "מלמטה למעלה" ובונה פרופיל ייחודי עבור כל אדם בזמן אמת. הפתרון מבוסס על גישה לבסיס נתונים ייחודי של מיליוני רשומות מעקב אחרי מבוגרים, נשלחים לטיפול ושיקום בבית, בבתי אבות שיקומיים ובבתי אבות לטווח ארוך.
אוהד ברזילי, מנהל פיתוח: "השת"פ עם
IBM והשימוש בשירותי הענן המתקדמים סייעו לנו לעבור מפיתוח של פתרונות לפיתוח של פלטפורמה שיתופית היושבת במרכזו של תהליך השחרור מבתי החולים של האוכלוסייה המבוגרת ומעברה לתהליכי שיקום שונים. הפלטפורמה מרכזת מידע מכל הגופים הלוקחים חלק בתהליך ומאפשרת אופטימיזציה של ניהול תהליך השיקום, תקשורת טובה יותר וחסכון רב בכסף"
.
SolarChange - פלטפורמת אינטרנט ו
מובייל המבוססת על טכנולוגיית ה-
,Blockchain שמטרתה לתגמל ולהגביר את השימוש ב
אנרגיה סולרית. הרשמה לפלטרפורמת מאפשרת ליצרני אנרגיה סולרית לקבל
סולרקוין – תגמול כלכלי הצמוד לייצור האנרגיה הסולרית. כ"כ, היא מקור לבסיס נתונים חכם לאנרגיה סולרית הכולל מידע ממקורות רבים, תובנות וניתוחים חכמים למגוון יישומים: משיפור יעילות של מערכות ביתיות, לבקרת אנרגיה ברמת רשת החשמל. החברה פונה לענף בשוק האנרגיה הצומח בארה"ב ושוויו כ-14.8 מיליארד דולרים – אנרגיה סולרית.
אסף בן-אור, מנכ"ל: "שיתוף הפעולה עם
IBM סייע לנו בהיבטים הטכנולוגי והעסקי. התכנית אפשרה לנו לעבוד עם פלטפורמת הענן,
,Bluemix שסיפקה עושר של כלים, לרבות פתרונות ייחודים כגון שירות ה-
Weather, תוך קיצור זמני הפיתוח. החיבור לחברות גדולות בתחום האנרגיה והחיבור למובילי דעה בתחומים כגון
,Blockchain סייעו לנו רבות בהבנת צרכי השוק והערך המוצע ללקוחות. חשוב לציין את התמיכה, המנטורינג והליווי מצד שותפי התוכנית, שהיא קריטית לסטארטאפ צעיר, ובמיוחד מצוות של ברוקס-קרת, שעבד אתנו לאורך כל הדרך. אנו צופים, שהמשך שיתוף הפעולה יסייע לנו לקדם את הפתרון בקרב לקוחות גדולים בעתיד הקרוב".
SleepRate - החברה מציעה פתרון ייחודי המשלב
ניטור שינה, אבחון של בעיות שינה וטיפול בהן. זאת, בסיוע
אפליקציית בריאות (
mobile health app) ידידותית למשתמש. הפתרון נועד לעזור לאנשים, שסובלים מבעיות שינה התנהגותיות, לשפר את איכות שנתם ע"י שינוי התנהגותי המלמד אותם להירדם מהר יותר, להתעורר פחות במהלך הלילה ולישון את כמות השינה המדויקת עבורם. כך, שהם זוכים להתעורר בבוקר רעננים יותר ומלאי אנרגיה. האפליקציה מתממשקת עם מגוון מכשירי מדידת דופק כגון חגורות, שעונים ומכשירים המנטרים את פעילות הלב ללא כל מגע.
איאן קפלן, מנהל פיתוח עסקי: "בזכות שיתוף הפעולה עם
IBM הצלחנו לממש כלים המאפשרים מבט מעמיק על הקשר בין החלומות לבין החוויות במהלך היום. היכולות האלו תאפשרנה לנו לשפר טיפול שינה אישי, שמטרתו ללמד את משתמש איך ניתן לשפר את השינה".
ברכות לסטארט-אפים החדשים במחזור 5:
AbiliSense - החברה מפתחת טכנולוגיה המיועדת לשמור על ביטחונם של אנשים. התקן
IoT מתוחכם מבחין בין סוגי צלילים שונים בסביבה הקרובה ומתריע לאנשים (וליקיריהם) על אירועי בטיחות באמצעות הסמארטפון, צמידים, ענן ומגוון מוצרי
IoT. לדוגמה: כאשר גלאי עשן מצפצף, המכשיר יזהה ויעביר התראה אל הצמיד החכם, ההתראה תכלול אייקון ורטט עם הסבר על מהות האירוע.
Articoolo - החברה פיתחה אלגוריתם, שיודע לכתוב מאמרים מקוריים עפ"י דרישה כאילו כותב אנושי כתב אותם. כל זאת, באמצעות שימוש במתודולוגיות עיבוד שפה טבעית (
NLP) ותהליכים נוספים של
בינה מלאכותית. הטכנולוגיה אמורה לעזור לכל מי שעוסק בכתיבה או זקוק לתוכן טקסטואלי בתדירות וכמות גבוהה בכך, שהיא הופכת את תהליך הכתיבה (בינתיים אנגלית) למהיר ויעיל יותר.
ניתן להתנסות בפיילוט ראשוני (מאד) באתר החברה. ממש החלום הרטוב של כל סטודנט לחוץ, ואם תפליגו בדמיונכם אולי גם אופציה לעיתון הכולל חבר צוות יחיד - עורך ראשי, המכתיב בבוקר כותרות ומקבל תוכן וכתבות ערוכות. ימים יגידו?
BeePost - פלטפורמה חברתית ליצירת באז באמצעות תגובות (
comments) מבוססות וידאו ומשחק. המשתמשים יכולים לבטא את עצמם, להיות חלק מהשיחה ולהגיב בכל אתר בעולם ובכך להעצים את התנועה אליו.
BIGVU - יישום המאפשר לכל אחד, ללא כישורי עריכת
וידאו, ליצור במהירות סרטוני וידאו לצרכי
video marketing, רשתות חברתיות, הדרכה, חדשות, מצגת מכירות ועדכונים ארגוניים. היישום מביא אולפן טלוויזיה מקצועי ישירות למכשיר הנייד. הוא משמש גם כטלפרומפטר המסייע למשתמש לזכור את הטקסט תוך כדי הקלטת הסיפור, וגם ככלי לעריכה ויצירה של וידאו לשילוב תכנים נוספים לסרטון. לפי המפתחים,
האפליקציה הופכת תמונות, קטעי וידאו וציוצי טוויטר לסרטונים מרהיבים. הדרך המהירה והקלה לייצר מצגות וידאו לארגונים, משווקים,
publishers ובלוגרים? נמתין בסקרנות לסיום המחזור.
FIXICO - שירות
ענן, שנועד לשפר ו
לתחזק את המחשבים בצורה פשוטה וקלה, באופן אוטומטי וללא מעורבות המשתמש. השירות, שמבוסס על טכנולוגיה של
IBM, הוא מערכת ניהול חכמה המותקנת על גבי המחשב ומבצעת באופן אוטומטי 24/7, שורה ארוכה של פעולות, שמסייעות לשמור על ביצועים אופטימליים של המחשב, הגנתו ותחזוקתו התקינה. בין הפעולות האוטומטיות המתבצעות: פעולות אבטחה כגון הסרת נוזקות, רוגלות וסרגלי כלים, שמאיטים את פעולת הדפדפן, ניקוי קבצי רישום וקבצי זבל, איחוי דיסק קשיח, פעולות תחזוקה שוטפות כגון התקנת עדכוני תוכנות, עדכוני אבטחה ועדכוני מערכות ההפעלה וביצוע פעולות אופטימיזציה.
GreenQ - החברה מציעה
אופטימיזציה ובקרה על איסוף אשפה. היא הופכת משאיות אשפה לחכמות ע"י התקנת
חיישנים על המשאיות עצמן. בכל הנפה של פח אשפה המערכת המותקנת במשאית שולחת בזמן אמת נתונים, כגון: כמות אשפה המיקום והזמן בו נאסף הפח.
Dashbaord נגיש ונוח לתפעול מספק למנהל איסוף האשפה נתוני זמן אמת של סטטוס הפחים והמשאיות בעיר על גבי מפה אינטראקטיבית, התראות על אירועים חריגים, כגון סטייה של משאית ממסלול או התנהגות בלתי רצויה אחרת. במקביל, המערכת מספקת המלצות לאופטימיזציה על בסיס המידע הנאסף. בעזרות האופטימיזציה חוסכת
הרשות המוניציפלית 30-50% בשנה על איסוף אשפה, יותר משליש מתקציב ניהול האשפה העירוני.
Magentiq Eye - החברה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של
עיבוד תמונה ולימוד מכונה בכדי לסייע לרופאים בביצוע
פרוצדורות אנדוסקופיות. רופאים מקדישים כיום שעות רבות במהלך פרוצדורות אנדוסקופיות בבחינת תצלומי הווידאו על פני מסכים כדי לגלות ולאבחן מצבים פתולוגיים שונים. כאן גויסה טכנולוגיה של "
לימוד מכונה עמוק",
ראיה ממוחשבת ועיבוד וידאו כדי לעזור לרופאים להיות יותר מדויקים ואפקטיביים ובכך להציל אנשים ולחסוך כסף. המוצר הראשון הוא מערכת לגילוי אוטומטי של פוליפים (
APDS), שפותחה לשימוש בזמן אמת ובאצווה על פני סרטי וידאו של בדיקות
קולונוסקופיה. המערכת מסוגלת לסמן על פני הווידאו אזורים החשודים כפוליפים, להגביר את ערנות הרופאים במהלך הבדיקה ולהוריד את רמת ה"פספוסים" של גילוי פוליפים בבדיקות קולונוסקופיה.
NeuroApplied - החברה מסייעת למנהלי מותגים ומנהלי חקר שוק להבין ולכמת את מחשבות לקוחותיהם. הטכנולוגיה המוצעת מודדת הן תפיסת המותג ע"י הלקוח והן את האפקטיביות של
קמפיין פרסומי. בשונה משיטות חקר שוק מסורתיות, השיטה קוראת באופן אובייקטיבי מחשבות לא מודעות. השימוש בטכנולוגיה מונגש ברשת האינטרנט והאינטראקציה עם הממשק נעימה ואורכת זמן מועט. משחקיות והובלה בתחום המחשבות הלא מודעות מתאפשרת אודות לשילוב בין מדעי המוח בדיסציפלינת פסיכו-מתמטיקה לבין מערכות לומדות ורשתות עצביות ממדעי המחשב.
סרטון הסבר לתכנית
IBM Alpha Zone Accelerator -
כאן.
תמונת
טקס גזירת הסרט לנציגי מחזור 5 (קרדיט צילום טליה אליק):
דרור פרל, מנהל קבוצת הענן ב-
IBM ישראל במרכז התמונה,
ליאור ויצמן, מנהל תחום סטארטאפים ומפתחים ב-
IBM ישראל ראשון מימין.