vCPE ארגוני: הזדמנות משמעותית ל-CSPs
מאת:
צ'ארלי אשטון, 26.7.17, 12:04
ציוד וירטואלי באתר הלקוח מספק הזדמנות לספקי שירותי תקשורת להאיץ את האספקה של שירותים מנוהלים, להשיק במהירות שירותים חדשים יוצרי הכנסות, ולהפחית עלויות תפעול.
vCPE (ציוד וירטואלי באתר הלקוח) ארגוני מספק הזדמנות אדירה ל-
CSPs (ספקי שירותי תקשורת) להגדיל הכנסה משירותים עסקיים מנוהלים, למזער עלויות תפעול, ולבדל היצע שירותים. במצב בו האימוץ של
NFV ו-
SDN נמשך, ה-
vCPE הארגוני הוא אחד ממקרי השימוש העוצמתיים ביותר וזוכה לתאוצה בשוק. למעשה, עפ"י סקר
HIS Markit, מרבית פריסות
NFV ב-2017 ומעבר לה, תהיינה עבור
vCPE ארגוני.
בעוד שוק השירותים העסקיים המנוהלים גדל באופן יציב, ולפי
Analysys Mason צפוי להגיע להיקף גלובלי מרשים של 146 מיליארד דולרים ב- 2018, הרי הדרך המסורתית של אספקת שירותים מגבילה את היכולת של ספקי שירותי תקשורת להשיק במהירות שירותים חדשים ולהגדיל הכנסות. כמעט כל סוג של שירות רשת עסקי, בין אם מדובר במיתוג
Multiprotocol Label או קישוריות אתרנט,
VPN או אבטחה, דורש מהספק להתקין התקן פיזי ייעודי באתר הלקוח.
פריסת שירות חדש, אפילו עבור לקוח עסקי קיים, דורשת בד"כ לשלוח טכנאים מנוסים לאתר הלקוח כדי להתקין ולהפעיל יחידה חדשה של ציוד, תהליך שיכול להימשך שבועות או חודשים. ביצוע שינויים בשירותים קיימים דורש לעיתים קרובות מ-
CSPs לשלוח את הטכנאים שלהם בחזרה לאתר כדי לבצע תצורה מחדש של ציוד קישוריות. התהליך אינו יעיל ואינו גמיש, מה שמונע מ-
CSPs להשיג את התשואה המרבית להשקעה בשוק השירותים העסקיים.
vCPE ארגוני, לעומת זאת, עונה על רבים מהאתגרים איתם מתמודדים כיום
CSPs. כפלטפורמה וירטואלית,
vCPE מאפשרת ל-
CSPs לספק לארגונים שירותים מנוהלים בעלות תפעול נמוכה יותר ועם אג'יליות גדולה יותר מאשר באמצעות התקנים פיזיים מסורתיים. במקום התקנים פיזיים ייעודיים,
VNFs (פונקציות רשת וירטואליות) רצות כמכונות וירטואליות (
VM) על שרת חומרה סטנדרטי בסביבות ענן ומרכז נתונים.
בכך, התקנים ייעודיים יקרים מוחלפים בשרתים סטנדרטיים, שניתן לעשות בהם שימוש חוזר, דבר המפחית את ההוצאה ההונית על ציוד (
CAPEX). כמות הציוד באתר קטנה גם היא, דבר המאפשר ל-
CSPs למזער את היציאות לאתר ולהפחית הוצאות תפעול (
OPEX).
כפתרון קישוריות מבוסס תוכנה,
vCPE מציע זמן יציאה מהיר בהרבה לשוק של שירותים מנוהלים, בהשוואה לפריסת התקנים ייעודיים באתרי לקוחות. הוא גם מציג דרך קלה יותר לביצוע מכירה נוספת (
upsell) של עוד שירותים יוצרי הכנסות, מכיוון שהפלטפורמה מאפשרת ל-
CSPs להגדיל באופן דינמי ולפרוס שירותים קיימים או חדשים. מחזורי אימוץ שירות מואצים עוד יותר באמצעות הקצאה עצמית יעילה יותר, שמתאפשרת בזכות וירטואליזציית רשת.
עפ"י המודל העסקי של
,Analysys Masons ל-
vCPE ארגוני, מפעיל
Tier 1 זריז עם
100,000 מנויי
vCPE ישיג החזר השקעה (
ROI) של 156% במהלך
5 שנים, וחסכון תפעולי של
47% בכל אתר לכל שנה. במהלך תקופה של 5 שנים, המודל מראה,שה-
CSP גם ייצר הכנסה גבוהה יותר ב-
5% לכל אתר לכל שנה, שמצטברת לסך הכנסות חדשות של 1.4 מיליארד דולרים.
ההכנסה הנוספת נובעת בעיקר מהזדמנויות
upsell ו-
cross-sell של שירותים חדשים, המתאפשרים מווירטואליזציה של הרשת, כמו תצורת
VPN ו-
WAN דינמית, רוחב פס עפ"י דרישה בשירות עצמי, אבטחה כשירות (כגון פיירוול והגנת
DDOS) או אופטימיזציה של
WAN.
פירוק לגורמים של החיסכון הכספי במודל של
Analysys Mason מראה, ש-
vCPE מביא לחסכון משולב של 42% ב-
CAPEX ו-
OPEX, הודות להחלפת התקנים ייעודיים בשרתים סטנדרטיים. באמצעות ביטול תהליכי התקנה ידנית ותהליכי אספקת ציוד,
CSPs יכולים להפחית העלויות בין הזמנה עד לקבלת התשלום ב-72%. ודרך ביטול מרבית היציאות לאתרי לקוחות ושימוש בפתרון תקלות מרחוק, ייהנו
CSPs מהפחתה של 61% בעלויות, שבין זיהוי בעיה עד לפתרונה.
אבל המניעים העסקיים ל-
vCPE מרחיקים לכת מעבר לצרכים של ספקי שירות. לספקי טלקום ושרתים, המעבר ל-
vCPE מהווה הזדמנות להתרחבות נוספת בשוק האנטרפרייז באמצעות החלפת התקני תקשורת וותיקים ייעודיים באתרי לקוחות. זה בעיקר המצב כאשר התקנים ייעודיים מגיעים לסוף חייהם, וארגונים מחפשים פתרונות טובים יותר, שמספקים גמישות רבה יותר וחסכון בעלויות.
vCPE גם פותח את הדלת לחוזי ציוד למרכזי נתונים ו-
PoP, אותם ניתן למנף עבור מקרי שימוש
NFV אחרים בתוספת ל-
vCPE. במקום לראות וירטואליזציה של הרשת כאיום על עסקי הציוד הקיימים שלהם, ספקים יכולים לנצל את ההזדמנות כדי לצמוח בשווקים חדשים כפי שמראה תרחיש השימוש ב-
vCPE.
.כדי לממש את ההבטחה במלואה, פתרון
vCPE חייב להיות אמין ובעל ביצועים גבוהים כשווה לפתרונות רשת פיזיים. במעבר לוירטואליזציית רשת,
CSPs לא יכולים להרשות לעצמם להקריב איכות שירות. להסכם רמת שירות
(SLA) שהופר, יש השפעה שלילית ישירה על הכנסות מעסקי שירות, תוך הגברת נטישת לקוחות.
ענף דק או ענף עבה
השיקול הראשון כאשר מטמיעים פתרון
vCPE הוא להחליט היכן לארח את עומסי העבודה של תפקודי הרשת: באתר מרכזי (מודל ענף דק) או בהפעלה מקומית באתרי הלקוח (מודל ענף עבה), או בתצורה היברידית של 2 המודלים להטמעה. לכל מודל יש השלכות שונות על העלות וניהול פריסות
vCPE. אבל כולם דורשים פתרונות, שיכולים להבטיח אמינות ברמת ספק שירות וביצועים גבוהים כדי להבטיח, ש-
CSPs יכולים לעמוד ב-
SLAs ללקוחות עסקיים, תוך הפחתת ה-
CAPEX וה-
OPEX.
ענף דק: במודל הענף הדק, משאבי המחשוב מרוכזים במרכז נתונים של
CSP, משרד מרכזי או נקודת נוכחות (
PoP). מרבית ה-
NVFs רצים כמכונות וירטואליות מאתר מרכזי, וה-
CPE הוא התקן קצה רזה עם משאבי מחשוב מינימליים כדי להריץ
VNFs ליבה מינימליים באתר. מודל זה מותאם לעסקים קטנים ובינוניים, שלא דורשים יכולות עיבוד אינטנסיביות בהפעלה באתר. חיוני גם, שהלקוח יקבל שירות קישוריות אתרנט בנפחים גבוהים. מודל זה מאפשר ל-
CSPs להקצות באופן אוטומטי ולתחזק בקלות שירותי
vCPE מנוהלים מאתר מרכזי וכן לאגם משאבי שרתים כדי לשרת לקוחות עסקיים רבים.
ענף עבה: מודל הענף העבה, שמכונה גם ארכיטקטורה מבוזרת, דורש שרתי
vCPE עם שליטה ומשאבי מחשוב ואחסון משמעותיים באתר הלקוח. מודל זה מותאם לעסקים הדורשים שירותים עם השהייה נמוכה מאוד ואבטחת רשת חזקה, כגון בנק או חנות קמעונאית גדולה. במודל זה,
CSPs יכולים להרחיב שירותי
vCPE עפ"י דרישה ולהקצות שירותים חדשים מרחוק ללא צורך בשליחת מהנדסים לאתר.
פריסה היברידית: עבור
CSPs מסוימים, גישה היברידית, שמשלבת את המודלים של ענף דק וענף עבה, היא הבחירה המועדפת. פריסה היברידית היא המתאימה ביותר לפריסות
vCPE בהיקף גדול המשרתות מגוון לקוחות, החל מארגונים בגודל בינוני עד לארגונים גדולים בהם אמינות ואבטחה הן קריטיות.
סיכום
vCPE ארגוני מהווה הזדמנות משמעותית לספקי שירותים, להאצה ואספקה של שירותים עסקיים מנוהלים, תוך התבססות על מכירת שירותים נוספים, והפחתה גדולה של עלויות תפעול. אבל ללא הפתרון המתאים,
vCPE יהפוך להזדמנות, שהוחמצה. במעבר לווירטואליזציה של רשת, ספקי שירותים זקוקים לפתרונות
,vCPE שמספקים אמינות ברמת ספק טלקום, לצד גמישות, זריזות שירות, וחסכון בעלויות.
CSPs צריכים פתרון
vCPE משולב, מאומת מראש עבור שירותים ארגוניים מנוהלים, שלא רק מספק את כל הרכיבים הדרושים כדי לצאת לדרך, אלא גם מספק את האמינות ברמת ספק טלקום הנדרשת.
מאת:
צ'ארלי אשטון, יולי 2017.
מנהל פיתוח עסקי,
ווינד ריבר