InsurTech Israel - תחרות הסטארטאפים הראשונה בישראל לעולם הביטוח נמצאת בעיצומה
מאת:
מערכת Telecom News, 14.12.16, 10:42
כמה סטארטאפים, שהגישו מועמדות, כבר הציגו פיתוחים בכנס InsurTech. הרישום נמשך. הסטארטאפ המנצח יקבל השקעה של מיליון $ מקרן JVP, השקעה נוספת מ- AXA Ventures הצרפתית, אופציה להצטרף למרכז החדשנות של Kamet בפאריס והזדמנות לשת"פ מול מובילי עולם הביטוח. התחרות בהובלת קרן JVP ו-AXA, מחברת הביטוח הגדולות בעולם ובשיתוף: Deloitte, Earnix, HFN ו-Startup Nation Central.
קרן ההון סיכון
JVP יחד עם
AXA, מחברות הביטוח הגדולות בעולם, ו-
Kamet - זרוע החדשנות של
Ventures AXA לחברות
early stage,
ממשיכות לקרוא לסטארטאפים להירשם לתחרות
Insurtech Israel, תחרות ראשונה מסוגה בארץ לסטארטאפים בתחום טכנולוגיות הביטוח (
Insurance technologies), שהרישום אליה נפתח באמצע נובמבר 2016.
מטרת התחרות היא לגלות, לבנות ולהוביל את הגל הבא של חברות ישראליות פורצות דרך בתחום ה-
Insurtech, שמציעות חזון טכנולוגי לשוק הביטוח העולמי, פתרונות טכנולוגיים פורצי הדרך, שיכולים לשנות את עולם הביטוח.
התחרות מתקיימת בשיתוף
Deloitte, חברת
Earnix , פירמת עו"ד
HFN (הרצוג פוקס נאמן) ו-
Startup Nation Central.
התחרות פתוחה לסטארטאפים בשלבי
Early Stage עם טכנולוגיות הקשורות לעולם הביטוח בתחומי:
Big Data & Analytics, Risk Management, Customer Engagement/Management, IoT & Wearables, Blockchain, Cyber-security and Health IT.
המנצח יבטיח לעצמו השקעה של מיליון דולרים מקרן
JVP. כ"כ, תבחן אפשרות להשקעה נוספת מ-
AXA Ventures, והצטרפות ל-
Kamet, חממת הסטארטאפים של
Ventures AXA לחברות
Early stage הפועלת בפאריס.
הקריטריונים המנחים להגשת המועמדות מתבססים על: רעיון פורץ דרך, טכנולוגיה חדשנית וייחודית, צורך שוק המצדיק את פיתוחה של הטכנולוגיה, יתרון תחרותי צפוי בתחום הפעילות של המיזם, צוות מקצועי ומיומן, יכולת פיתוח אב-טיפוס של המוצר בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים וסך השקעה מצטברת במיזם, שאינו עולה על מיליון דולרים.
שלבי התחרות ולוחות הזמנים:
הגשת מועמדות תתאפשר עד ה-3.1.17. המיזמים יבחנו ע"י הצוות המקצועי של קרן
JVP ושותפי התחרות. לאחר תהליך מיון קפדני, ייבחרו 8-10 סטארטאפים, שיעלו לשלב הגמר. ההכרזה על הזוכה תתקיים בפברואר 2017.
אתמול בכנס InsurTech כבר הציגו כמה מהסטארטאפים, שנרשמו עד כה, את פיתוחיהם וביניהם:
iCapital, Medirisk, infoFocus, Aero-Plan, Atidot, Next Insurance ,CriskCo, 2TeaM
בכנס
insurtech, שנערך אתמול במשרדי הרצוג פוקס נאמן (
HFN) בת"א, השתתפו דוברים בכירים מענף הביטוח וממובילי תעשיית הייטק בתחום, שדנו באתגרים וההזדמנויות בתחום מרתק זה, בנסיון לחזות את השינויים הדרמטיים הצפויים בענף הביטוח עם כניסתן של טכנולוגיות ושחקנים חדשים לתחום, בהזדמנויות והתועלות לחברות הביטוח ולצרכנים, כמו גם באתגרים, שמציבה כניסת הטכנולוגיה לענף רגיש כמו ביטוח. הכנס התקיים כחלק מתחרות הסטארטאפים.
תמצית דבריהם של הדוברים בכנס:
ד"ר
נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן
JVP ו-
HFN: "החדשנות האמיתית תבוא מחברות הביטוח עצמן. אני לא צופה, שיבוא סטארטאפ מבחוץ, שיהפוך לשחקן גדול, כיוון שזה תחום מאוד כבד מבחינה רגולטורית. הסטארטאפים המתחרים הם אלה שיגרמו לחברות הביטוח עצמן לרצות להשתנות. אנו צפויים לראות בעתיד את הרגולטור מעודד את הסטארטאפים כדי לגרום לחברות הביטוח להתייעל.
במסגרת המהפכה נראה טכנולוגיות, שמוטמעות ותורמות למגוון שיפורים עבור הצרכן, כמו: חיתום נכון יותר, איסוף מידע הרבה יותר יעיל, שאלונים חכמים ויכולות חכמות להבין מי המבוטח באמת ומה מתאים לו, מערכת מוניטורינג המאפשרת להבין את המבוטח, חווית משתמש - יכולת לרכוש רכיב אחד ולא אוסף של רכיבי פוליסה, שלא כולם דרושים למבוטח, ביטול של ביטוחים כפולים, הבנה טובה יותר של הצרכן של תיק הביטוח שלו ועוד.
בעקבות המהפכה תהיה דינמיקה, שתביא למצב בו אוכלוסיות רבות בחברה לא יהיו מבוטחות. התמחור הדינמי, שמאפשר מחיר שונה לאנשים שונים, האפליה, שייצור האלגוריתם בין אנשים לפי צבע, דת, מקום מגורים, הכנסה ועוד, יובילו למתח רגולטורי גדול ולמגוון התלבטויות מוסריות ואתיות, שתגענה לפתחנו. עם זאת, המהפכה התחילה וה-
,disruption שמגיע מהצד לחברות הביטוח יגרום להן להשתנות. אנו נראה יותר ויותר טכנולוגיות, שבעבודה נכונה עם חברות הביטוח תשננה את פני התעשיה כולה".
דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "אני קוראת לענף הביטוח לאמץ חדשנות דיגיטלית ולהקים חממות כמו בתעשיית הפינטק. אנו כרגולטרים מוכנים להסיר חסמים, להקל בדרישות רגולציה ולתת הקלות בדרישות ההון של גופים המאמצים תפיסה דיגיטלית מלאה ומודלים חדשניים לניהול הסיכון הביטוחי.
אני קוראת לגופים הבוחנים פעילות בתחום זה ליצור עמנו קשר, ולחברות הביטוח הקיימות לאמץ את החדשנות ולפתח מעבדות חדשנות וטכנולוגיה. כולנו נרוויח מכך. אם חברות הביטוח הקיימות לא תיערכנה לעולם הדיגיטלי החדש, הן עלולות להיווכח, שהעולם לא מחכה להן".
יואב צרויה, שותף בקרן
JVP: "כשבחרנו להשיק את התחרות עשינו זאת בחשש מסוים. חברות הביטוח שמרניות ולא כל כך פתוחות. באותה מידה, תחום ה-
insurtech לא ממש קיים בארץ. בשלב הזה אנו באמצע הדרך ואני חייב לציין, שאנו מופתעים לטובה. זה הרבה בגלל שהחברות הבינו את הפוטנציאל של התחום.
פחות מ-10% מחברות הביטוח בעולם עובדות היום עם סטארטאפים. כך, שיש המון מקום לשיתוף פעולה ולשיפור. אחד האתגרים הגדולים הוא לייצר חוויה לצרכן, שלא נובעת רק סביב ארועים ביטוחיים. חברות הביטוח צריכות להציע מוצרים נוספים, חלקם בחינם, ולשפר את חווית המשתמש. כשמסתכלים על ההזדמנות לחוויות הישראליות, היא לאו דוקא להמציא הגלגל מחדש אלא להתחבר לטכנולוגיות קיימות ולהתאים אותן לענף הביטוח".
מיכאל נידאם, שותף מנהל ב-
Kamet- זרוע החדשנות של
Ventures AXA לחברות
early stage: "המודלים הישנים מאותגרים כיום מול מתחרים טכנולוגיים, בין אם ענקיות הטכנולוגיה ובין אם סטארטאפים, שפועלים מתחת לרדאר של הרגולציה, ולכן יכולים לבדוק מודלים חדשניים של ביטוח. איך יקרה השינוי? נצטרך לחדש בצורה אחרת ממה שעשינו עד היום, לעשות את השינוי מבפנים ולא רק מבחוץ".
מישל דה לה בלייר, שותף בדלויט צרפת: "החלק הקשה ביותר באימוץ חדשנות יהיה לקחת את החדשנות ל"מייל האחרון". במקרה כזה ישנם מחסומים כמו: התאמה בין הסטארטאפ לחברה, וההיפך. גם בתחום המימון, יש להקדיש משאבים כספיים לחדשנות ולהציב זאת כמטרה עסקית חשובה".
בתמונה: דורית סלינגר עם כמה יזמים שהציגו בכנס.
קרדיט צילום: דרור סיתהכל