8 טיפים איך בונים חווית משתמש מוצלחת עבור צ'אט בוט
מאת: ישי טנצר, 29.8.16, 11:29
המאמר מפרט את הנקודות החשובות עבור חווית משתמש כאשר מפתחים צ'אט בוט, תחום מאד צעיר הנמצא בצמיחה מטורפת, במיוחד אצל יזמים וסטארטאפיסטים.
אין ספק, שחווית משתמש תלויה מאוד בפלטפורמה עליה המוצר פועל. כך למשל, הגישה לחווית משתמש של אתרים שונה מאוד מהגישה לחווית משתמש של אפלקציות מובייל מאחר שהאמצעים העומדים לרשות המפתחים הם מאוד שונים.
בעקבות הנסיון, שצברנו בחצי שנה האחרונה עם צ'אט בוטים לפטפורמות שונות, אני מעוניין להציג את התובנות שלנו בתחום.
לא כל אתר/אפלקציית מובייל כדאי וצריך להפוך לבוט! אם מדובר על צורך להציג מידע ויזואלי רב או מדובר על שירות, שהשימוש בו הוא תדיר וקבוע, אזי בהחלט יש סבירות גבוהה, שאתר או אפליקציה יתאימו יותר.
ההפיכה של אתר/אפלקציה לבוט היא לא אחת לאחת. אל תנסו לקחת את התסריטים הקיימים ולממש אותם כבוט. להפך, עברו על כל תסריט בקפידה והתאימו אותו לעולם המסנג'ר.
כאשר אתם חושבים על חווית משתמש של בוט, דמיינו שאתם מתכתבים עם אדם. נסו, שהמשתמש ירגיש שהוא מתכתב עם אדם, שאיכפת לו ממנו ורוצה לעזור לו בצורה הטובה ביותר.
הבוט מאפשר תקשורת אינטראקטיבית עם המשתמש. נצלו זאת - אל תציגו למשתמש כמות מידע גדולה בבת אחת. חלקו את המידע לנקודות בודדות ותציגו בהתאם להתקדמות השיחה תוך התייחסות למענה על השאלות הקודמות.
אל תאלצו את המשתמש לכתוב טקסט ארוך. נסו להוביל אותו דרך עץ החלטות הבנוי כך, שהמשתמש צריך להקליד מעט כל פעם.
השתמשו באמצעים הוויזואליים הקיימים במסנג'ר (כפתורים, קרסולה של בחירות,כרטיסי מידע) כדי להמנע מהצורך להקליד כשזה מתאפשר .
המסנג'ר מאפשר לחזור ולהמשיך שיחה בכל רגע. נצלו זאת. הבוט יכול לחזור לאותה שיחה עם המשתמש גם ימים אחרי סיומה ולעדכן אותו לגבי סטטוס משלוח, אופציה זולה יותר לבצע את הקניה ועוד.
בוט חייב ללמוד ולהשתפר מכל אינטרקציה עם המשתמש ולהציג לו כל פעם תוצאות רלוונטיות יותר. לדוגמא: אם יש 10 פריטים שונים המתאימים לחיפוש הראשוני של המשתמש, תציגו לו מספר פריטים בודדים. אם הם לא מתאימים תבינו למה לא ותוודאו, שהפריטים הבאים שתציגו, יהיה להם סיכויי הצלחה טובים יותר. אם לא תעשו זאת, התקשורת עם הבוט תהיה ארוכה ומסובכת והמשתמש יתייאש ויפנה לערוץ אחר.