5 אירועי היזמות, שחבל שפספסתם באפריל 2017
מאת:
שני חדד, 28.4.17, 07:30
סיכום 5 אירועי היזמות המתקיימים בעקביות הטובים ביותר, שהתקיימו באפריל 2017, מתוך כמות המיטאפים העצומה שיש כל חודש, כדי שבפעם הבאה שזה קורה - לא תפספסו.
קהילת ההייטק והיזמות מכילה בתוכה מגוון רחב של נושאים. החל מחשיבה שיווקית ועד לחשיבה עסקית ופיתוח טכנולוגי. וזה ממש לא נגמר שם. ההיצע הגדול של האירועים בתחום, בייחוד בסטארטאפ ניישן שלנו, לא מאפשר לנו להשתתף בכל האירועים בו זמנית ולכן חשוב לדעת לבחור את האירועים הרלוונטיים לכם. אלה הם האירועים שהשתתפתי בהם החודש ומצאתי אותם מרתקים, מפרים ומעניינים.
נחשפתי לידע חדש והרחבתי את תחומי הידע הקיימים שלי, הכרתי אנשים חדשים וסיפורים ממנטורים וותיקים, ואפילו יצא לי לבקר בכמה מהמתחמים היפים בעיר של סצנת ההייטק המקומית.
1) ״כיצד משיקים מיזם אינטרנטי ללא משקיעים״: האירוע החל עם מפגש מעניין (ושני במספרו) בסדרת הרצאות אורחים, שנועדו לעזור ליזמים להרים אבטיפוס ללא משקיעים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה של המיזם שלהם
. במפגש השני בסדרה, הרצו 6 דוברים על ניהול פרויקטים במיזמים, למה כל מיזם חייב סרט תדמיתי, איך מפתחים אבטיפוס, מדוע התנהלות פיננסית נכונה היא אמצעי להגשמת מיזם, כיצד בונים קונספט שיווקי מבוסס תוכן יצירתי ולמה הסכם מייסדים הוא חלק חשוב מאד, שעשוי להגן על המיזם שלכם. אמנם נבצר ממני להשתתף במפגש הראשון, אבל השני- בהחלט היה כזה, שראוי לשבח. מחכה מאד למפגש הבא.
2) ארגון Computer Vision Israel, שעוסק בקידום נושא הראייה הממוחשבת,
VR ועיבוד תמונה, ארגן מיטאפ שלישי בנושא. הדובר המרכזי באירוע היה
דורון גירמונסקי, ראש מחלקת אלגוריתמים ב-
,Applied Materials שהגיע להרצות על תחום ה-
Nano-Imaging המתפתח. התחום עצמו מרתק ומרגש, ונדמה שבעתיד הקרוב מאד לא רק נחיה כשהאח הגדול מעלינו
, אלא שיכולות הזיהוי, הניתוח ואיסוף המידע על כל אחד ואחד מאיתנו באמצעות עיבוד תמונה רק תלכנה ותתרחבנה. נשמע קצת מלחיץ - אז כדאי להישאר מעודכנים.
3) ארגון LeadWith - Women Leading Tech הדהים במיטאפ, שכולו מבוסס על טהרת הכתיבה. מלאכת הכתיבה בכלל וכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט בפרט, היא לא משימה פשוטה. יש לה חוקים וכללים משלה ובעיקר, חשיבה מחודשת הקשורה לחוויית משתמש, שכותב תוכן שיווקי צריך לאמץ לעצמו.
עומר ברק, תסריטאי, עיתונאי ומחבר רב מכר - הגיע להרצות על מה הופך תוכן בפייסבוק לתוכן ויראלי ואיך להפוך את הבלוג שלכם לנכס דיגיטלי, שהלקוחות שלכם ייתמגנטו אליו. אני אישית מתחברת לפעילות הארגון, שדואג לקדם נשים בתחום ההייטק ומחבבת מאד מיטאפים הקשורים בכתיבה שיווקית. מלבד זאת, היה נחמד לבקר במשרדי מיקרוסופט.
4) אני אוהבת מיטאפים ייעודיים לתחום או נישה ספציפית, כי הם כאלה הממקדים את העוסקים בתחום ומדברים בצורה הרבה יותר פרקטית. אני עוד יותר אוהבים מיטאפים הקשורים בסיוע בגיוס הון ממשקיעים פוטנציאלים. ואם מדובר בשיחות עם אותם המשקיעים, מה טוב.
בימי שישי הקרובים אתם הולכים לשתות את בירת הצהרים שלכם ברחוב אליפלט 26, ת״א.
למה? כי סדרת האירועים הבאה, ששמה לעצמה מטרה להפגיש אתכם עם משקיעים פוטנציאליים בהחלט הולכת להיות הדבר הבא בכל הקשור לגיוסים. באירוע האחרון בחרתי ממיטב מלבושי, הוספתי חיוך והגעתי לראות במה מדובר. אם יש לך הרבה אומץ וקצת צ׳ארם - זה בדיוק הזמן להרים כוסית ולתת את הפיץ׳ הכי טוב שלך ב-12 דקות שיחה.
5) תחום התיירות מתפתח בקצב מסחרר ואני רואה היום יותר ויותר מיזמים, שעשויים לשדרג את החופשה הבאה שלכם ובמיוחד את חווית הרכישה הדיגיטלית בתחום. אמנם מדובר בסדרת מפגשים ותיקה, שפועלת החל מדצמבר 2013, תחת השם ״
מפגשי נטוורקינג ויין״, אך משהו במפגש הזה היה מיוחד. לא ידוע אם זה המקום המדהים בו התקיים המפגש (ה-
Nest למי שסקרן לדעת), או שזה התחום הכל כך סקסי, ששולח את המחשבות שלנו למצב טיסה בחוף בקאריביים, או שזה דווקא אופי התנהלות המפגש, שאפשר שיחה פתוחה בין המרצה לקהל- הוא שעשו את ההבדל. מה שבטוח, , הרגשתי משהו באויר.
בניגוד למפגשים אחרים, במפגש הזה עלה כל יזם וסיפר על המיזם שלו בתחום וקיבל פידבקים מהקהל ומהמנטורים-
אורי אלדובי,
אריאל שפירא ו
אבי הוברמן המתמחים ביזמות בתחום התיירות ופיתוח עסקי מעבר לים.
דניאל בן פורת, מבעלי המתחם: ״אנו שואפים להקים קהילה יזמית פעילה ולטפח תחומי יזמות חדשים וקיימים כאחד. חשוב לנו להיות בית ליזמים צעירים ובמה לעולמות מתפתחים, ואנו פועלים המון בנישות ושילובים המביאים בשורה חדשה״. המפגשים אינם בתשלום ופתוחים לקהל הרחב.
מאת:
שני חדד, אפריל 2017.
CEO