10 שאלות פשוטות ותגלה את המשקיע שבך: האם אתה קואלה? אריה? או גוזל?
מאת:
מערכת Telecom News, 19.10.20, 13:20
רשות ניירות ערך השיקה את שבוע המשקיעים הבינלאומי WIW2020. בכל אחד ואחת מאיתנו מסתתרים משקיעים פוטנציאליים. מלאו את השאלון וגלו את המשקיעים שבכם.
רשות ניירות ערך השיקה אתמול את שבוע המשקיעים הבינלאומי
World Investor Week 2020 (
WIW), זו השנה הרביעית. שבוע המשקיעים הבינלאומי נוסד כדי להעלות את המודעות לחשיבות של חינוך פיננסי ככלי מרכזי לקידום צרכנות פיננסית אחראית בקרב הציבור הרחב
.
רשות ניירות ערך הישראלית שותפה לקמפיין, שמוביל ארגון
IOSCO, הפורום הבכיר ביותר לשיתוף פעולה בין רשויות ניירות ערך בעולם, יחד עם כ-100 רשויות מפקחות ברחבי העולם
.
השנה, רשות ניירות ערך מציינת את הקמפיין בפעילויות שונות, שנועדו להנגיש את הנושא לקהל יעד צעיר המצוי ברשתות החברתיות וברשת האינטרנט.
במרכז הקמפיין סקר מאפייני משקיעים, בסימן "גיליתי את המשקיע שבי". הסקר נכתב בסיוע המרכז לפנסיה, ביטוח ואוריינות פיננסית באוניברסיטת בן-גוריון, והוא עוסק בזיהוי קשרים בין ידע ותכונות אופי לבין נטייה ומוכנות להשקעה בשוק ההון. השאלון כללי באופיו ואין לראות בו או בתוצאות המתקבלות בו המלצה לפעול בשוק ההון או לבחור באפיק השקעה מסוים.
רשות ניירות ערך מדגישה את חשיבות ההשקעה בפעילות מפוקחת והתרומה הרבה שיכולה להיות להסתייעות בבעל רישיון לפני ביצוע השקעה בשוק ההון ובמהלכה.
מענה על הסקר, שמכיל 10 שאלות, יאפיין 5 סוגי משקיעים, שיבואו לידי ביטוי באופן הבא:
מלך! - אריה,
הולך על בטוח - קואלה,
על רגל אחת - פלמינגו,
האקונה מטטה - סוריקטה,
יש לך עוד זמן - גוזל.
בסיום מענה על השאלון, כל משקיע ייחשף להסבר קצר ולכלים הקשורים בשוק ההון.
בכל אחד ואחת מאיתנו מסתתרים משקיעים פוטנציאליים - מלאו עכשיו את השאלון וגלו את המשקיעים שבכם. מלאו את הסקר כדי לקבל את האיפיון שלכם -
כאן.
הפרסומים ילוו בסרטונים קצרים ואפקטי
AR באינסטגרם, שיאפשרו זיהוי אישי עם סוגי המאפיינים השונים.
השנה גם יושקו מדבקות לשימוש בערוץ הוואטסאפ (
WhatsApp) הקשורות בהשקעות בניירות ערך ויתקיים מפגש עם הציבור און ליין, להעשרת הידע על שוק ההון בראי תקופת הקורונה, בראשות יו"ר רשות ניירות ערך,
ענת גואטה, ובהשתתפות מנהלת מחלקת תאגידים, עו"ד
שרה קנדלר. במפגש תתקיים גם הרצאה אורחת של היזמת ומרצה בינלאומית,
צמרת פירסט, במסגרת הפעילויות, שמובילה הרשות כשירות לציבור.
בשנים האחרונות, קיימה הרשות מספר קמפיינים, שנועדו ל"געת" בציבור הרחב כדי להעלות למודעות את חשיבות הטמעת החינוך הפיננסי. קמפיינים אלה כללו פרסום של סדרת סרטונים קצרצרים בסגנון שאלון רחוב, במסגרתם עוברי אורח נשאלו אודות מושגים בסיסיים הקשורים בשוק ההון, פרסום "המדריך לגלקסיה להשקעות בלתי מפוקחות", מסמך הכולל את התובנות שגיבשה הרשות עבור הציבור והקמת
אתר השקעות מזויף, שנועד להעלות את מודעות הציבור לסיכוני התרמית.