"תעשייה 4.0" - המהפכה התעשייתית הבאה: כיצד הענן מניע את "עליית המכונות"
מאת:
מערכת Telecom News, 16.9.16, 13:59
מחקר: חברות ועסקים, שאינם בודקים עדיין צ'אטבוטים, בינה מלאכותית, רובוטיקה וטכנולוגיות דיגיטליות אחרות, עלולים למצוא עצמם מאחור.
הטכנולוגיות, שמגדירות את ה'מהפכה התעשייתית הרביעית', המכונה לרוב
'Industry 4.0', מתאפשרות ע"י תשתיות ענן. המונח "תעשייה 4.0 - המהפכה התעשייתית הרביעית" מתקשר בד"כ עם תעשיות הייצור וההנדסה, אבל מחקר של אורקל תחת הכותרת:
סוללים את הדרך ל-industry 4.0 מגלה, שטכנולוגיות חדשניות כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה ואוטומציה תהפוכנה בקרוב לנורמה ברוב העסקים המודרניים, הודות לגידול בטכנולוגיית ענן. המחקר מצא, שעסקים רואים בענן 'לוח חלק' (
blank canvas), שעליו ניתן לבנות את אסטרטגיות החדשנות שלהם, החל מ
רובוטיקה ועד ל
אינטליגנציה מלאכותית.
המחקר בדק כיצד חברות ב-
EMEA (אירופה, מזרח תיכון ואפריקה) מנהלות את המעבר שלהן ל'תעשיה 4.0' באמצעות סקר בקרב 1,200 מקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה בחברות בינוניות וגדולות. הוא שופך אור על הטכנולוגיות בהן משקיעים ארגונים כדי להמשיך ולהצליח בעידן המידע (
Data).
כך נמצא, שרוב העסקים כבר מיישמים, או מתכננים ליישם, אסטרטגיות חדשנות:
- 62% מיישמים או מתכוונים להטמיע טכנולוגיית רובוטיקה,
- 60% כבר משתמשים או מתכוונים לעבוד עם אינטליגנציה מלאכותית.
רוב החברות גם מזהות את הצורך בתשתית ענן כדי ליישם את הטכנולוגיות האלו:
60% מאמינים, שפלטפורמת ענן ארגונית מאפשרת לארגונים להפיק תועלת מחדשנות כמו
רובוטיקה ואינטליגנציה מלאכותית.
נתון מעניין נוסף הוא, שרוב גדול של הארגונים נמצאים בעיצומן של התוכניות להקמת מודל ענן אחוד ומשולב לרוחב הארגון.
רק ל-8% יש כיום מודל ענן משולב העובד עם יישומים ישנים ועם פלטפורמות חדשות.
בעוד ש-36% אומרים, שהם מיישמים מודל כזה השנה.
ועוד 40% מצפים לעשות זאת ב-2017.
ל-5% בלבד אין כל תכניות מוכנות לעשות את המעבר לענן.
מעניין לציין, שכמעט מחצית - 42% מהעסקים לא מרגישים, שה-
IT הנוכחי שלהם יכול לתמוך ביוזמות של תעשייה 4.0.
טכנולוגיית ענן מסתמנת בתור מה שעושה את ההבדל בין חברות המצליחות בעידן הדיגיטלי ואלה התקועות במה שנקרא "המסלול האיטי לחדשנות".
עסקים, שאינם בודקים עדיין
צ'אטבוטים,
בינה מלאכותית,
רובוטיקה וטכנולוגיות דיגיטליות אחרות, עלולים למצוא עצמם מאחור.
דוגמא: יש אפליקציות של
צ'אטבוטים, שחברות רבות משתמשות בהן, כדי להעביר מידע ללקוחות באופן אוטומטי ועדכני. אפליקציות כאלו דורשות גישה למידע (דאטה) רלוונטי, שנאסף לרוחב הארגון במהירות ובאפקטיביות. עם זאת, חברות כיום מוגבלות באופן, שבו הן משתמשות ב
צ'אטבוטים, ולא יכולות לייצר העתק מלא של שיחה עם בן אנוש.
אימוץ אסטרטגיית ענן ארגוני יאפשר להעביר את ה
צ'אטבוטים לניהול תהליכים חדש ולקישוריות בין אפליקציות. כך, שהן יהיו יותר משמעותיות באינטראקציה עם לקוחות. בנוסף, האינטראקציות המתוחכמות יותר הללו מספקות את ההזדמנות ליצור ולהטמיע מוצרים ושירותים טובים יותר.
פסקל ג'ירו, דירקטור בכיר,
IaaS (תשתית כשירות) ופלטפורמת ענן באורקל, אזור
EMEA: "למרות אקלים כלכלי בלתי ודאי, עסקים מבינים, שבקצב המהיר של השוק היום, יתרון של מובילות טכנולוגית הוא בעל ערך יותר מאי פעם. כמה מהחברות המצליחות ביותר בעולם, כולל
Uber ו-
Airbnb הוקמו בשיא המשבר הפיננסי. זה רק מראה שההזדמנויות אף פעם לא נעלמות.
עם ראשיתו של עידן 'תעשייה 4.0' ניתן לראות חברות, שהן או בנתיב המהיר לחדשנות או בנתיב האיטי לשם. עלייתן של תשתיות הענן המשולב מאפשרת לחברות להקדים את התחרות בדרך זולה יותר וקלה יותר".
טים ג'נינגס, מנהל מחקר ראשי בחברת האנליסטים
Ovum (אנגליה): "ככל שעסקים ממשיכים בתהליך של דיגיטליזציה, הם זקוקים לתשתית דיגיטל גמישה וסקאלבילית כדי לתמוך בשינוי. פלטפורמת ענן משולבת, שמספקת הן את שירותי התשתית (
IaaS) והן שירותי הפלטפורמה (
PaaS) מאפשרת לחברות לפתח במהירות פתרונות עסקיים חדשים, ולנצל לשם כך טכנולוגיות דיגיטל חדשות כמו אינטליגנציה מלאכותית, ביג דאטה, ו-
IoT".