תמונת מסך 2020 - דו"ח פרטנר להרגלי הצפייה בישראל במשבר הקורונה
מאת:
מערכת Telecom News, 27.8.20, 13:34
נמצאו שינויים מהותיים בהרגלי הצפייה של הישראלים ב-2020 בהשפעת משבר הקורונה. כמה מנויים לנטפליקס? כמה עובדים מהבית? כמה צופים מהסמארטפון? מה השפעת הריחוק החברתי אצל ילדים לגבי שעות מסך?
מחקר, שערכה קבוצת
פרטנר החודש (אוגוסט 2020) באמצעות גיאוקרטוגרפיה, מגלה שינויים מהותיים בהרגלי הצפייה של הישראלים ב-2020, בהשפעת משבר הקורונה. המחקר בחן תפיסות ודפוסי צפייה בתכני טלוויזיה, ובוצע בסקר אינטרנטי הכולל 1,007 ישראלים בגילאי 18 ומעלה, שמהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
יותר עבודה מהבית, יותר מסכים
32% מהישראלים עובדים לפחות יום אחד בשבוע מהבית.
26% מהישראלים הוסיפו עוד מסך לבית בחצי השנה האחרונה, מאז תחילת משבר הקורונה. הכי הרבה הוסיפו עוד מחשב (40% מאלה שהוסיפו מסך) ולאחר מכן טלוויזיה (33%).
נמצאים יותר בבית במהלך היום, וזה משפיע גם על הרגלי האכילה מול הטלוויזיה
הרוב המוחלט של הישראלים, כ-87%, אוכלים או מנשנשים מול הטלוויזיה.
ב-2020 חל זינוק של 50% בהשוואה לשנה שעברה, של ישראלים שהשיבו, שהם אוכלים ארוחות במהלך היום מול הטלוויזיה (ארוחת בוקר וארוחת צהרים), ככל הנראה בהשפעת העובדה, ששליש מהמשיבים עובדים לפחות יום אחד מהבית.
ב-2019 8% מהישראלים השיבו ,שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-14% בזמן ארוחת הצהרים.
ב-2020 12% השיבו, שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-21% בזמן ארוחת הצהרים.
חלוקת קשב וריבוי מסכים
92% מהישראלים עושים פעולות נוספות בזמן הצפייה בטלוויזיה, כאשר ההתכתבות בווטסאפ במקביל לצפייה בטלוויזיה היא הפעולה הנוספת העיקרית עבור 60% מהמשיבים (בהשוואה ל-53% ב-2019).
צופים יותר שעות בתכני טלוויזיה על מסך הטלוויזיה, הסמארטפון והמחשב
90% מהישראלים צופים בתכנים באמצעות מסך הטלוויזיה (לעומת 87% בשנה שעברה), אך במקביל, 34% צופים בתכני טלוויזיה מהסמארטפון (גידול משמעותי בהשוואה ל-28% ב-2019), ו-31% צופים מהמחשב (בהשוואה ל-28% בשנה שעברה).
לא תלויים בלוח השידורים
57% צופים בתכניות הטלוויזיה גם בצפייה נדחית ולא רק בשעת השידור, כלומר, בהקלטה, ב-
Catch up או ב-
VOD, ורק 38% מקפידים לצפות בתכניות רק או בעיקר בזמן שהן משודרות בערוץ.
בזמן מגבלות תנועה, עם צמצום אפשרויות הבילוי וכשנמצאים יותר בבית - הישראלים בוחרים בנטפליקס:
2018 – 24% מהישראלים מנויים לנטפליקס,
2019 – 38% מהישראלים מנויים לנטפליקס,
2020 – 55% מהישראלים מנויים לנטפליקס (רבע מהמנויים לנטפליקס, הצטרפו לשירות בחצי השנה האחרונה, כלומר, מתחילת הקורונה).
זינוק של 65% בשיעור הדתיים המנויים לנטפליקס - מ-17% בלבד ב-2019, ל28% ב-2020.
הטלוויזיה ממשיכה לגדול
ליותר מ-46% מהישראלים יש מסך טלוויזיה בגודל 55 אינץ' או יותר, בהשוואה ל-32% ב-2019 ול-22% ב-2019.
יוטיוב מתבסס כערוץ מרכזי של תוכן - בטלוויזיה
2018 – 54% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה,
2019 – 61% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה,
2020 – 67% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה.
צופים בטלוויזיה, וגם... מאזינים למוסיקה
27% מאזינים למוסיקה בטלוויזיה, בערוצי או אפליקציות רדיו ובשירותי מוסיקה (כמו ספוטיפיי אפל מיוזיק וכד').
ריחוק חברתי - ילדים בגילאי בית הספר היסודי צופים יותר בתכנים באמצעות המסך האישי (סמארטפון וטאבלט)
ילדים בגילאי 6-12 צופים בממוצע ב-5.6 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.1) ובמחשב (1.4).
מדובר בעליה של חצי שעה בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019: 5.1 שעות מסך יומיות בממוצע, בטלוויזיה (2), בסמארטפון/בטאבלט (1.9) ובמחשב (1.2).
הילדים הגדולים מגלים מחדש את המסך הגדול בבית, אבל הסמארטפון עדיין מנצח
ילדים בגילאי 13-17 צופים בממוצע ב-6.5 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.7) ובמחשב (1.7).
מדובר בעליה של 42 דקות בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019: 5.8 שעות מסך, בטלוויזיה (1.8), בסמארטפון/בטאבלט (2.4) ובמחשב (1.6).
משחקי מסך - ב-61% מהבתים בישראל המסך משמש גם לגיימינג.
באיזה מסך משחקים?
32% מהגיימרים משחקים בטלפון הנייד,
30% משחקים על גבי מסך הטלוויזיה, באמצעות קונסולה או אפליקציית גיימינג,
29% מהגיימרים משחקים על המחשב,
13% משחקים באמצעות טאבלט.
הדו"ח המלא בצורה של מצגת צבעונית -
כאן.