תיירות-טק – האם הדבר הגדול הבא יבוא מישראל?
מאת:
מערכת Telecom News, 19.6.17, 13:44
חשיפת הפיתוחים המלהיבים של 21 הסטארטאפים שהציגו בכנס 2017 Travel Tech Israel.
בכנס
Travel Tech IsraelTTI2017 , שנערך בשבוע החולף בת"א, התארחו חברות בינלאומיות ו-21 סטארטאפים ישראלים. בין החברות, שהגיעו מחו"ל, היו
Airbnb ,Hilton Worldwide ,NH Hotel Group ,Caesars ,Highgate Hotels ,Skyscanner ,Meliá Hotels International ,Accor ,Booking.com.
בארץ קיימים קרוב ל-300 סטארטאפים מתחום הטרוולטק, שמאפשרים ניווט רגלי עם נקודות ציון רצויות, הזמנת חדרים זולה, סיור אוכל במסעדות נבחרות, הזמנת חופשת סקי, בניית תוכנית טיול עפ"י סרטוני וידאו ועוד.
התיירות בעולם ממשיכה לפרוח. למעשה, תיירות מהווה כ-10% מכלל ה-
GDP העולמי-
.Gross Domestic Product עם זאת, אנו לא שומעים על פיתוחים טכנולוגיים נרחבים. מאז
AIRBNB, שחוללה מהפכה בתחום דיור של תיירים ומספר שחקנים בודדים השולטים בתחום הזמנות טיסות ומלונות, אין פיתוחים משמעותיים. האם זה המצב שיהיה לשנים הקרובות? האם השוק נתון לסטגנציה ואין מקום לשחקנים חדשים? בישראל חושבים אחרת.
הכנס נערך ע"י
Innovel, שהוקמה ב-2016 ע"י
רום הנדלר, ו
אריאל שפירא. החברה מקדמת תוכנית, שתביא חברות טרוול גדולות לישראל להיות שותפות במיזם יחד עם 10-15 סטארטאפים, שיקודמו לתהליך של
POC-
Proof Of Concept, שיניב הכנסות ויגביר החשיפה לשותפים ומשקיעים. כ"כ, החברה משתפת פעולה עם עיריית תל אביב לקדם תוכנית של ערים חכמות בה יחשפו סטארטאפים מישראל, שמאפשרים כלים טכנולוגים חדשניים, שיחזקו את מאמצי השיווק והאירוח של התיירים בערים.
בישראל יש כ-300 סטארטאפים הפועלים ישירות עם פתרונות הקשורים לעולם התיירות, יש עוד כמה מאות בודדות של סטארטאפים הרלבנטיים לתעשייה הזו בתחומים של
IoT ו-
VR וכן יש עוד כמה מאות סטארטאפים, שפעילותם תואמת צרכים של ארגונים גדולים, פתרונות סייבר, פינטק ואפילו פתרונות של אנרגיה חכמה. כך, שמגיעים לקרוב ל-1,000 סטארטאפים, שיכולים להיות רלבנטיים לחברות ענק בתחום הטרוולטק.
הסטארטאפים שהופיעו בכנס:
VDroom היא פלטפורמה לבניית אתרי מציאות מדומה לבתי מלון, למשכירי דירות ולאתרי נופש.
Tuki משלבת את כל התיירות השיתופית במקום אחד
Airbnb ,Couchsurfing, Lyft ,Uber וכו'.
Bitemojo היא האפליקציה הראשונה בעולם המאפשרת סיורי אוכל עצמאיים וחוויות של אוכל מקומי אותנטי בעזרת הסמארטפון בלבד. האפליקציה מאפשרת להשאיר את הארנק בחדר המלון ולהתענג על הטעימות והמאכלים הטובים ביותר הקיימים באותו יעד הכלולים במחיר הסיור באפליקציה. הסיורים באפליקציה מעודדים אינטראקציה עם תושבי המקום, ומחזקים עסקים קטנים ובינוניים. בייט מוג׳ו פעילה בברלין, תל אביב וירושלים, ומשיקה בימים אלה את הסיורים העצמאיים גם ברומא וברצלונה
.
SeeVoov פיתחה מערכת אינטראקטיבית לתכנון טיולים באמצעות וידאו המציעה למטייל חווית תכנון טיול מרעננת המבוססת על צפייה בסרטי וידאו, בחירה אינטואיטיבית של נקודות עניין על גבי הסרט ובניית טיול אוטומטית
. הטכנולוגיה של סיבוב מבוססת על מערכת למידה עמוקה המתייגת סרטים באופן אוטומטי באמצעות מערכת לזיהוי תמונה ומשתמשת בבינה מלאכותית המבוססת על מאפיינים סוציאליים
.
Weski הפלטפורמה מרכזת את כל המרכיבים של חבילה לחופשה ומאפשרת תכנון והזמנה, כמו גם, שיתוף המידע (חבילה שלמה או חלק ממנה) בין חברי הקבוצות. כחלק מהפתרון המוצע לקבוצות, פותח מנגנון לחלוקת התשלום בין חברי הקבוצה
.
Howazit פלטפורמה לניהול חווית לקוח בגישה הפרו-אקטיבית מאפשרת לארגונים לספק חווית שירות מדהימה ללקוחותיהם תוך כדי הורדת עלויות והעלאת הכנסות
. סט הכלים שהפלטפורמה מציעה מאפשר לארגונים לשוחח עם לקוחות באופן אוטומטי, פרסונאלי חכם וידידותי לאורך כל שלבי חווית הלקוח
.
Guiderr נותנת פיתרון היברידי כדי לעזור למטייל לבנות את הלו״ז המושלם בשביל משפחתו. היא משלבת טכנולוגיה מתקדמת עם ידע של אנשי מקצוע ליצר את חווית טיול טובה ביותר
.
GivingWay ככל שתחום ה"תיירות החווייתית" תופס תאוצה, מטיילים מחפשים יותר ויותר חוויות אותנטיות, מקומיות ומעשירות-תרבותית. בלב ליבה של התיירות החווייתית עומד הרצון להשתלב עם אוכלוסיות מקומיות, מה שהופך את תחום התיירות ההתנדבותית
Voluntourism לאחד התחומים החמים בתיירות העולמית היום. עם הפופולריות הגיע המסחור וכיום התעשייה הזו נשלטת ע"י חברות תיווך הגובות אלפי דולרים עבור החיבור בין מתנדבים לעמותות במדינות מתפתחות -דולרים שלא מגיעים לקהילות המקומיות.
GivingWay משנה את כללי המשחק ויצרה פלטפורמה חינמית, שבאמצעותה מטיילים מתחברים ישירות לעמותות מקומיות הזקוקות למתנדבים בכ-80 מדינות, ובכך מאפשרת לכל מי שרוצה להעשיר את הטיול שלו בעשייה חברתית לעשות זאת בצורה פשוטה ויעילה ובאופן המיטיב עם הקהילות המקומיות
.
Roomer Travel היא פלטפורמה אינטרנטית המאפשרת לאנשים, שנתקעו עם חדר מלון, שלא יכולים לבטל ולקבל החזר, למכור אותו למטיילים אחרים. מדי שנה, בארה"ב לבדה, נרשמים 81 מיליון ביטולים של חדרי מלון עם דמי ביטול מלאים. באמצעות האתר, ניתן למכור חדרים שבוטלו במחיר מוזל, וכך נוצר מצב בו המוכר יכול לצמצם את עלויות הביטול, הקונה זוכה לחדר במלון במחיר מוזל והמלון יכול לאכלס את החדר עם אורח חדש וליהנות מההכנסות הנלוות כמו שירות חדרים ומסעדות. לאחרונה הושק שירות בשם
LIFE HAPPENS המאפשר ללקוח להוסיף כמה דולרים למחיר החדר (שלא ניתן לבטלו) ולהפוך אותו לחדר, שניתן לביטול מכל סיבה שהיא ולקבל 80% החזר כספי. השירות הזה מאפשר ללקוח מחיר אטרקטיבי מצד אחד וחופשיות לבטל אותו בכל רגע מצד שני. החדר שבוטל חוזר ל-
Roomer Travel ונמכר ללקוח נוסף, שנהנה מהחדר בהנחה משמעותית.
Viggoמאפשרת למלונאים להעניק לאורחיהם את שמה שחשוב להם ביותר: להתחבר לרשת אינטרנט טובה יותר מזו שאצלם בבית. להתחבר לעולם ולמדיה באמצעות מערכת טלויזיה חכמה, גמישה ומותאמת אישית. להתחבר עם צוות המלון, עם שירותי המלון, עם הסביבה - דרך אפליקציה המלווה אותם משלב ההזמנה אונליין ועד ה-
.Check out פתרונות ויגו הופכים אורחים ללקוחות חוזרים, מונעים חוות דעת שליליות ומעלים את ציון המוניטין של המלון
.
Fornova מציעה מערכת לאיסוף מודיעין שיווקי ועסקי, שמאפשר למלונות לאסוף ולנתח את כל המידע הנמצא ברשת כדי להבין כיצד המלונות שלהם מוצגים, מדורגים ומתומחרים בפלטפורמות השונות וביחס למתחרים בכל מקום בעולם ומכל ממשק. בנוסף, מציעה החברה כלי ויזואליזציה, שמתרגמים את המידע הנאסף להמלצות ולפעולות המשפיעות ישירות על התפוסה, המכירות ועל שורת הרווח של המלון. בין לקוחות החברה נמנים כמה מותגים מוכרים משוק התיירות העולמי כמו
Marriott ,NH ,Premier Inn ,Booking.com ,Expedia עם יותר מ-13 אלף חדרי מלון. החברה מעסיקה כ-115 עובדים, במרכז הפיתוח ביקנעם ובמשרדי החברה בניו יורק, לונדון, אמסטרדם ואוקראינה.
Impactia הפלטפורמה החדשנית מאפשרת להגדיל מכירות ומעצימה חשיפת מותגים של מלונות וחברות תיירות באמצעות הכנסת תכנים שיווקיים לתעבורת הדוא"ל השוטפת של עובדי הארגון. אימפקטיה תומכת במאמצי המכירות והשיווק של הארגון ע"י הכנסה דינאמית של מסרים שיווקיים, מבצעי מכירות, ביקורות חיוביות של לקוחות וחתימות אירגוניות
.
Splitit הוקמה ב-2012 ומאז פעילה בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק, היא היחידה בעולם המאפשרת לעולם ה-
Travelלתת למחזיקי כרטיס אשראי של ויזה ומאסטרקארד את היכולת לפרוס את הקנייה לתשלומים בלי ריבית בעמדת הקנייה, ללא צורך רישום או מתן אשראי נוסף, ללא קשר למיקום בית העסק או מוצא כרטיס האשראי
. החברה זכתה לפני כחודש ב-
Red Herringהאירופאי, וגם בתואר
Best Online Payments Solution Consumer ו-
Card Innovation of the Year של
.Payment Awards
WWSTay היא פלטפורמת הזמנות גלובלית
Market Placeלשהייה ממושכת עבור תאגידים, באמצעות דירות שירות מאורגנות. היא אוספת מלאי על בסיס סטנדרטים גבוהים כמו בטיחות / אבטחה של העובדים ומספקת מעקב אחר עובדים בזמן אמת ותמיכה 7
X24. יש לה כ-250 לקוחות גלובליים. היא מספקת דירות בכ-5,500 ערים ב-170 מדינות.
Gamitee מחברת בין קונים באתרי מסחר מקוון והחברים שלהם במהלך הקנייה אונליין ובכך גם מעלה עבור אתרי הלקוחות שלה את תנועת הגולשים לאתר, מעלה את המכירות באתר ומספקת דאטה ייחודי. היא עושה זאת ע"י הטמעה באתר של שורת קוד אחת בלבד, שפותחת בתוכו פלטפורמה מיוחדת של צ'אט זמן-אמת קבוצתי
.
Sidekix היא אפליקציה לטיול עירוני המאפשרת למטייל הדינמי לבנות חוויות מקומיות בדרכים. היא מציעה מסלולים המבוססים על תחומי העניין של המשתמש ומה שהוא רוצה לראות או לעשות לאורך הדרך. היא זמינה במאות ערים בעולם
.
Travelyo זה
SaaS start-upהמספק פלטפורמה למלונות המבקשים להגדיל את ההזמנות הישירות ע"י הצעת חבילות נסיעות באתר שלהם.מספק פלטפורמה למלונות המחפשים להגדיל את שיעור ההמרה שלהם מול התחרות האינטנסיבית עם סוכנויות נסיעות מקוונות.
Servi פלטפורמה המאפשרת לבעלי עסקים בענף האירוח לגייס, להכשיר ולנהל עובדים תוך שימוש בבינה מלאכותית לביצוע פעולות אוטומטית ולייעול תהליכי עבודה שוטפים
.
Splitty טכנולוגיה ייחודית המצליחה לייצר הזמנות יוצאי דופן ע"י שילוב תכניות תעריפים שונות מאותו ספק או בשילוב ספקים שונים להזמנה אחת בתאריכים רצופים ובאותו בית מלון ובכך מאפשרת הצעות זולות משמעותית מהמחירים המוצעים ע"י מותגי האונליין המובילים בעולם.
Smartag מספקת אביזרים לבישים חכמים לעולם התיירות והפנאי ומסייעת ללקוחות להגדיל את הרווחים וליצור חווית משתמש מדהימה.
TravelX פיתחה מדריך תיירים אישי למציאות רבודה עם נתונים של 1.6 מליון נקודות תיירות בכל העולם. המדריך חוסך את הזמן של תכנון הטיול, בירור איך מגיעים למקומות או שימוש במפה. כך, אפשר לטייל ולהנות מהסביבה בכל מקום כי טכנולוגיית המציאות הרבודה מאפשרת למשתמש לתקשר באופן טבעי עם המדריך, ובכך להנות יותר.
מהדוברים בכנס: