תחזית איומים ל-2016: תהיה עלייה בסחיטה באונליין ובפעילות האקרים במובייל
מאת:
מערכת Telecom News, 11.11.15, 17:59
דו"ח של טרנד מיקרו קובע , ש-2016 תהווה נקודת מפנה בכל הקשור לנוזקות המגיעות במודעות פרסום ולכן מפרסמים יאלצו לשנות את גישתם למודעות מקוונות עקב חסימת מודעות גוברת מצד הגולשים.
טרנד מיקרו לפתרונות אבטחת מידע, הציגה את דו"ח תחזיות אבטחת המידע השנתי שלה. בין המגמות: תימשך העלייה בסחיטה באונליין, תגדל פעילות ההאקרים בתחום המובייל. כמו כן, גופים ממשלתיים ותאגידים יעברו לאבטחת מידע התקפית.
עפ"י הדו"ח, 2016 תהווה גם נקודת מפנה משמעותית בכל הקשור לנוזקות המגיעות במודעות פרסום. בארה"ב לבדה, 48% מהצרכנים משתמשים בתוכנה לחסימה של מודעות באינטרנט, ובשימוש העולמי נרשמה עלייה של 41% בשנה זו. כתוצאה מכך, מפרסמים יאלצו לשנות את הגישה שלהם למודעות מקוונות, ופושעי הסייבר ינסו למצוא דרכים אחרות כדי להשיג את המידע של המשתמשים .
סחיטה באונליין תואץ באמצעות ניתוח פסיכולוגי והנדסה חברתית של קורבנות פוטנציאליים. האקרים ינסו לחשוף מידע עוד יותר מפליל, שמשפיע על יעדים, ומקל על הדבקות משניות.
בין המגמות הבולטות שהדו"ח מציין ניתן למנות:
פושעי סייבר ימצאו דרכים חדשות להפוך את ההתקפות לאישיות יותר ויהפכו את 2016 לשנת "הסחיטה באונליין"
נוזקות במובייל יגיעו ל-20 מיליון דולרים בעיקר ע"י מתקפות סיניות. הם יכוונו בעיקר לדרכי התשלום במובייל.
ככל שהשימוש היומיומי ב
מכשירי קצה חכמים יעלה, הצפי הוא, שכשלים אבטחתיים של לפחות מכשיר אחד נייד יביאו לתוצאות פטאליות ב-2016.
האקרים יקצינו את התקפותיהם עד לכדי ניצול פרצות במטרות בולטות להריסתן.
למרות הצורך, פחות מ-50% מארגונים יעסיקו מומחי סייבר ואבטחת מידע בצוותיהם עד תום 2016.
שימוש גדל והולך בחסימת מודעות ברשת יאלצו את ההאקרים לפתח אמצעים חדשים למתקפות., כך שיורידו את סך המתקפות במודעות פרסום.
החקיקה תתרחב כמודל הגנתי גלובלי ותאפשר יותר מעצרים, תביעות והרשעות.
ריימונד גנס,
CTO טרנד מיקרו: "אנו צופים ש-2016 תהיה שנה מאוד משמעותית עבור 2 הצדדים של משוואת פשעי הסייבר. ממשלות וארגונים יתחילו לראות את היתרון של ראיית נולד בתחום אבטחת המידע, עם שינויים בחקיקה ותוספת של אנשי אבטחת מידע בתוך הארגונים.
בנוסף, ככל שהמשתמשים יהיו מודעים ומוגנים יותר בפני איומים מקוונים, כך התוקפים יגיבו ע"י פיתוח תחבולות מתוחכמות, שמותאמות אישית, כדי להתמקד ביחידים ותאגידים כאחד".
תום קלרמן, מנהל פעילות הסייבר בטרנד מקרו: "האקרים מתפתחים כל הזמן כדי להתאים את התקפותיהם לסביבת הפעילות שלהם. ככל שכמות המודעות המקוונות גדלה פעילויות הסחיטה גדלה. למרות הגידול בתקציבי הגנת הסייבר ופעילות החקיקה השינויים הרבים יביאו להתקפות חדשות ומתוחכמות יותר".
תמיר סגל, מנהל פעילות טרנד מיקרו בישראל: "מגוון האיומים המתוחכמים מחזק את הצורך בהתאמות רגולטוריות ובאנשי אבטחת מידע".
מידע מלא אודות הדו"ח -
כאן.
תחזית האיומים ל-2016 של פורטינט -
כאן.
תחזית האיומים ל-2016 של מעבדת קספרסקי -
כאן.
תחזית האיומים ל-2016 של אינטל סקיוריטי -
כאן.