Telecom News - תוכנה ומכונית אוטונומית משנים את תעשיית הרכב והחיים כפי שאנו מכירים

תוכנה ומכונית אוטונומית משנים את תעשיית הרכב והחיים כפי שאנו מכירים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תוכנה ומכונית אוטונומית משנים את תעשיית הרכב והחיים כפי שאנו מכירים
תוכנה והמכונית האוטונומית משנים את תעשיית הרכב ואת החיים כפי שאנו מכירים אותם
 מאת: מרקס מקאמון, 24.7.17, 08:50מרקס מקאמון
 
רכבים אוטונומיים עומדים להפוך לחלק בלתי נפרד מהעתיד שלנו. עומדת להיות להם השפעה עצומה על הדרך בה צרכנים חיים, עובדים ומבלים. אך מהן התוצאות הצפויות ביותר שלהם בטווח הקצר והארוך עבור צרכנים, ערים ותעשייה בת 130 שנה? אילו צעדים על יצרני הרכב לנקוט כדי שלא להישאר מאחור?
 
ההשפעה של העידן המחובר
לפני שמבצעים כל נבואה משמעותית לגבי עתיד הרכב האוטונומי, חשוב להסתכל על התמונה הגדולה. יש לשקול את התוצאות הבאות ואת ההשפעה שלהן:
 
1) מוות, פציעות, והוצאות רפואיות נמוכות בהרבה: מכוניות אוטונומיות יכולות למנוע את רוב התאונות, שכרגע מסתכמות במוות של יותר מ-1.24 מיליון אנשים ברחבי העולם בכל שנה. מחקרים מראים, ש-95% מהתאונות נגרמות מטעויות אנוש. אפילו אם סופרים תאונות הנגרמות משגיאות תוכנה, שיעור הפגיעות הכללי צפוי להיות נמוך בהרבה בהשוואה להיום. התוצאה תהיה עלויות נמוכות בהרבה של הוצאות רפואיות ואובדן של רכוש ופרודןקטיביות.
 
2) ירידה משמעותית בבעלות על מכוניות פרטיות: הרכב האוטונומי יכול להוביל למודל של מונית רובוט או למודל "ניידות כשירות", בו שירותי הסעה מוזמנים דרך הרשת ונענים באמצעות צי מבוזר של רכבים הנוהגים את עצמם. במודל זה, חווית הרכב האוטונומי מותאמת אישית, לא ע"י מודל הרכב והיצרן, אלא בתוך תא הנוסעים באמצעות תוכנה – לדוגמא מוזיקה, וידאו, ושירותי רשת, שכולם זמינים.
 
3) ביטוח רכב, חניונים, מרחבי חניה - מי צריך אותם? אם צרכנים רבים יבחרו שלא לרכוש רכב, הם לא יצטרכו ביטוח רכב, ונדל"ן ייעודי המוקדש לחניות יופחת גם כן. בעוד ציי רכב מסחריים עדיין יזדקקו לאלה, הם יוכלו להתמקם מחוץ לאזורים עירוניים דחוסים. בבירור, ההשלכות הכלכליות הן  אדירות.
 
4) פקקי תנועה - זיכרון רחוק: עם צמיחת הרכבים האוטונומיים, התקדמויות בניהול תעבודה ושיתוף רכבים יקלו על עומסי תעבורה. רכבים יגיעו ליעד שלהם מהר יותר, מכיוון שהם ישתמשו בתוכנה לאופטימיזצייה של הכל, החל מניתוב דרך תקשורת עם רכבים אחרים ותשתית הכביש. פקקי תנועה עולים לאמריקאים יותר מ-4.8 מיליארד שעות ו-8 מיליארד ליטרים של דלק בכל שנה,שמתורגמים במונחים כספיים ל-101 מיליארד דולרים של השפעה כלכלית בכל שנה.

5) השפעה סביבתית - צעד גדול למען כדור הארץ: מרבית המומחים מסכימים, שרוב המכוניות האוטונומיות תהיינה חשמליות. אפילו עם הנדסת רכב מסורתית, מכוניות חשמליות מודרניות צורכות שווה ערך של 50 קילומטר לליטר, וייצור חשמל נקי בהרבה מאשר ייצור דלק. הדבר מתורגם לחיסכון של 50% בהשוואה לרכבים מסורתיים. 

ההשפעה על שרשרת הערך של תעשיית הרכב
התחזיות והסטטיסטיקות, שצויינו למעלה, הן רק קצה הקרחון עבור צרכנים. הנקודה המרכזית היא, ששינויים אלה עשויים גם לשנות באופן יסודי את תעשיית המכוניות ואת הכלכלה הגלובלית.
 
תעשיית הרכב עוברת מהפכת תוכנה. הדור הבא של רכבים, בין אם יהיו אוטונומיים, מרושתים, משותפים או חשמליים, יופעלו ויבודלו אחד מהאחר ע"י התוכנה שלהם. תוכנה שינתה את המשחק.
 
יצרני רכב נאבקים כדי להסתגל לכך, שהמכונית הופכת לפלטפורמת פריסה עבור חידושי תוכנה. הם רואים, שתוכנה הפכה ליותר ויותר מוטבעת בתפקודיות, החוויה והדינמיקה של הרכב, החל מלוח המחוונים דרך מערכת ההינע ומערכות בטיחות ועד למערכות הבידור ברכב, ואחוז הולך וגדל של ערכו הנתפס של הרכב יהיה תלוי בתוכנה. בהינתן ההשפעה הגוברת של התוכנה על ערכה של מכונית, יצרני רכב מזהים צורך גובר ל"שלוט טוב יותר על התוכנה", וזה דורש מהם טרנספורמציה.
 
יצרני רכב רבים הגיבו ע"י השקעה בסטארטאפים של תוכנה כדי להאיץ חדשנות וללמוד את עסקי התוכנה. אחרים משקיעים בשותפי אקוסיסטם חדשים כדי להשיג דריסת רגל במודלים עסקיים חדשים. לדוגמא, ג'נרל מוטורס ביצעה השקעה גדולה בחברת ההסעות השיתופיות Lyft, טויוטה השקיעה ב-Uber, ופולקסוואגן השקיעה ב-Gett.
 
איך עוד תיראנה טרנספורמציה זו ובשלות דיגיטלית בתעשיית הרכב? המשמעות היא החלפת הטרנזקציות הליניאריות בין ספקים, יצרני מכוניות ולקוחות, במודל דינמי יותר. החדשות הטובות הן, שהחדשנות של העידן המרושת יכולה להיטיב עם כולם באקוסיסטם של תעשיית הרכב. היכולות הגדלות של תוכנה מרושתת תאפשרנה לשותפי שרשרת האספקה של תעשיית הרכב לתקשר ולשתף פעולה באופן יעיל יותר בזמן אמת. חברות חכמות מרושתות באופן מלא יכולות לארגן אינספור שרשרות אספקה במקביל ולתאם באופן דינמי את ההיצע שלהן למגמות המופיעות בשוק.
 
צעדים ראשונים במסע הטרנספורמציה
עם כל כך הרבה רכיבים שונים, שמתלכדים בתעשייה, כגון קישוריות מוגברת, נהיגה אוטומטית, והגידול האקספוננציאלי בנתונים הנובע מכך, יחד עם הדרישה לניהול חכם שלהם, מערכות רכב הופכות למורכבות יותר מאי פעם. פיתוח תוכנה המאפשרת חיבורים ואינטראקציות חכמים מאי פעם בין שפע מערכות, בתוך ומסביב לרכב, הופך לחיוני.

אם לנסח זאת בפשטות, יצרני מכוניות הם כעת בעסקי התוכנה, בין אם הם יודעים זאת או לא. תוכנה וקישוריות מהווים חלק גדל משרשרת הערך של המכונית, וחדשנות עתידית בתוכנה ובאינטרנט של דברים - IoT עתיר קישוריות, תהיה המקור של יתרונות  תחרותיים וערך עסקי.
 
עד כמה גדול לצרכנים הערך של תכונות מבוססות תוכנה? סקר, שנערך ע"י יצרנית הרכב האוטונומי טסלה הראה, שצרכנים בארה"ב, גרמניה וסין מוכנים לשלם פרמיה גבוהה של 3,000 דוליםר עבור שדרוג ל"טייס אוטומטי".
 
עבור יצרני הרכב, המשמעות של טרנספורמציה דיגיטלית היא אימוץ של יכולות וחדשנות מבוססות תוכנה הזמינות כיום בשוק, וכן עבודה פעילה לקראת בניית חזון ארוך טווח יותר, כולל האינטגרציה של תובנות ביג דאטה להזדמנויות עסקיות רבות יותר, שימוש נרחב יותר בטכנולוגיות SMAC (social, mobile, analytics ו-cloud), וחקר של הזדמנויות הטמונות ב-IoT.
 
נקודת התחלה טובה עבור יצרני רכב, שצופים קדימה, תהיה להתמקד באינטגרציית תוכנה. נכון להיום, ההתפתחות של המכונית האוטונומית התקדמה עקב לצד אגודל: יכולות תוכנה רבות פותחו כתוצרים של פרויקטים אקדמיים חד פעמיים, בד"כ ע"י צוותי מחקר קטנים עם ניסיון מועט בחוויה ברמת ייצור של רכיבי תוכנה קשורים ייעודיים עבור סביבת הרכב, החל מהתוכנה המפעילה את יחידות הבקרה האלקטרונית ,(ECUs) שמפעילות את מכשירי לוח המחוונים, דרך מערכות IVI (מערכות בידור ברכב) ועד לתכונות בטיחות משובצות, טלמטיקה ופונקציות הינע, שמתפתחות בנפרד ולא משתלבות היטב. מה שנדרשת היא פלטפורמת תוכנה עם היכולת לשלב את רכיבי התוכנה השונים, חיישנים ומערכות נהיגה של הרכב האוטונומי.
 
מערכות מבוזרות המשתמשות במגוון חיישנים ו-ECUs כדי לספק תפקודיות מוגבלת של מערכת סיוע לנהג (ADAS) כגון מצלמות חניה אחוריות, שיוט מותאם, איתור נקודות מתות, התראה על סטייה מנתיב, בלימת חירום וסיוע במצב חירום, חייבות להתפתח ולהפוך למערכות מרכזיות בחלקן עבור תכונות אבטחה ותפקודיות כגון חניה עצמית, שמירת נתיב, בלימה חכמה, תקשורת רכב-לרכב (V2V) ורכב-לתשתית (V2I), ניווט מתקדם, נקודות Wi-Fi חמות, ומגוון סוגי סיוע עם אפליקציות מידע וניטור.
 
המשמעות היא, שהמערכות המורכבות השונות בתוך המכונית חייבות לתקשר ולעבוד ביחד כדי ליצור יכולות מרושתות מתקדמות של מכונית העתיד ולעשות זאת באופן מאובטח.
 
יתר על כן, 2 רשתות נפרדות מתפתחות בנפרד וגם הן תצטרכנהו לעבוד ביחד: רשת פנים הרכב (הנקראת גם intra-car cloud) והרשת החיצונית הרחבה של העולם החיצוני, שמכונה באופן כללי IoT. בסופו של דבר, תצטרך פלטפורמת תוכנת המכונית להכיל את המיזוג של 2 רשתות נפרדות אלה.
 
חשוב באותה מידה, כאשר המכונית הופכת למכשיר חכם יותר, יצרני מכוניות יכולים להתחיל למנף ניתוחים של ביג דאטה עבור טווח הולך וגדל של יכולות. מאחר שכמויות גדולות של נתונים נעות אל המכונית וממנה, ליצרני רכב יש ההזדמנות לקחת תובנות אלו ולהפוך אותן לפעולות בשטח.
 
לדוגמא, הם יכולים להשתמש בניתוחי זמן אמת כדי לקבוע ולהציע לצרכן שירותים מתאימים עפ"י דרישה, או שנתוני אבחון ושימוש ברכב יכולים ללמד יצרני רכב כיצד ניתן לשפר ביצועים ולהפחית עלויות באופן שוטף.
 
מסגרת הזמן וההשפעה על צרכנים
התשובה לשאלה מתי מכוניות אוטונומיות תופענהו בכבישינו במספרים גדולים, אינה פשוטה כפי שניתן היה לצפות. מספר גדול של תכונות אוטונומיות ראשוניות כבר נמצאות בשימוש ומאפיינים אלה יהפכו ליותר ויותר מתוחכמים.
 
בינתיים, סערה של חדשנות נוספת נמצאת בדרכה. עם זאת, רוב חדשנות התוכנה כיום מגיעה מחברות קטנות הממוקדות במחקר, ולחברות אלו אין הניסיון או הגודל כדי לתכנן, לבחון ולאמת מערכות מכניות מוכנות לייצור.
 
באופן דומה, ליצרני רכב אין בד"כ את העומק הנדרש של כלים לפיתוח תוכנה משובצת, או את עומק הניסיון הנדרש כדי לספק מערכות תוכנה המוכנות לייצור עבור רכבים אוטונומיים. אנו צופים, שנקודת המפנה עבור רכבים אוטונומיים תגיע כאשר תעשיית הרכב תשלוט במורכבות המלאה של מודלים עסקיים חדשים לחלוטין הממוקדים בתוכנה. וכאשר הדבר יתרחש, ההשפעה על הצרכנים תהיה אדירה.
 
סיכום
בתקופה זו של שינוי מהיר ומתמשך, חיוני עבור יצרני רכב לשמר שליטה על המותגים והלקוחות שלהם. בנוף דיגיטלי ומרושת כמו זה שצפוי לנו, נאמנות צרכנים הופכת לנזילה, ותוכנה הופכת יותר ויותר לאמצעי בעזרתו יצרני רכב מבדלים את עצמם מהתחרות. אלה שאינם יכולים להפוך לגופי תוכנה חכמים ולהתאים עצמם במהירות למגמות משתנות, נמצאים בסיכון להפוך ללא רלוונטיים.
 
מאת: מרקס מקאמון, יולי 2017.
מנהל כללי, פתרונות מכוניות מרושתות, ווינד ריבר

 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 





2.12.24 - Telco 2024

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד עורף. ורק בריאות לכל קוראינו!!!
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד העורף, ורק בריאות לכל קוראינו!!!

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים