Telecom News - רוב הצופים בפרסומות מקוונות ובסרטוני וידיאו שיווקיים הם - רובוטים

רוב הצופים בפרסומות מקוונות ובסרטוני וידיאו שיווקיים הם - רובוטים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> רוב הצופים בפרסומות מקוונות ובסרטוני וידיאו שיווקיים הם - רובוטים
תעשיית ה-AdTech מנסה "לטאטא מתחת לשטיח" את התופעה ההולכת וגוברת משנה לשנה: רוב הצופים בפרסומות מכל סוג (באנרים, פלאשים, סרטוני וידיאו) הם לא בני אדם אלא רובוטים. מה עושים? חשיפת המספרים והתובנות, שמסתירים מהציבור. הונאות בפרסום זה הפשע המאורגן הגדול ביותר הקיים בעולם. יש כבר סטארטאפים ישראלים הנלחמים בתופעה.
מאת: אבי וייס, 11.1.16, 07:20עידו מנור

משרד עורכי הדין בין הגדולים בישראל - HFN (הרצוג, פוקס, נאמן), מקיים אירועים בנושאים לא שגרתיים בעולם ההייטק והיזמות. ביום 6.1.16 התקיים ב-HFN בתל-אביב כנס רב-משתתתפים תחת הכותרת האומרת הכל: CHEAP CLICKS AND DIRTY TRICKS: The Impact of Ad Fraud on the Digital Marketing Community.

עו"ד עידו מנור, (בתמונה), HFN: "אנו מקיימי סדרת כנסים בתחום ההונאות עם דגש על עולם האינטרנט ועולם הפרסום. זה הכנס השלישי שאנו עורכים לתחום ההונאות בפרסום מקוון - AdTech. מאז הכנס הגדול האחרון שלנו בנושא, נוכחנו לראות, שהתופעות הללו לא רק שהן לא מצטמצמות - הן מתרחבות, למרות כל הכלים, שמפעילים להילחם בזה.

מחקר הכי טרי בנושא מצביע על כך, שכ-54% מכלל הפרסומות מכל סוג לא נצפה ע"י עין אנושית, למרות שהמפרסמים משלמים סכומי עתק לסוכנויות הפרסום. זה 'הסוד הגלוי' של תעשיית הפרסום, שכולם רוצים 'לטאטא' את העיסוק בנושא הזה 'מתחת לשטיח'.

קל מאוד לרכוש טראפיק. תעבורה מזויפת היא הסחורה הכי נפוצה ברשת האינטרנט.  לא מספרים לכם, שטראפיק הוא הסחורה הכי נמכרת באינטרנט. זו סחורה, שלא אוהבים לדבר עליה ולהתמודד עם מה שהיא מייצרת סביבה. 

ההגדרות של העוסקים בנושא מה זה Ad Fraud (הונאה בפרסומות) הן די חלקיות. יש כיום שיטות הונאה רבות, כולל פרסומות הנדחסות לגודל של פיקסל, תרגילי החלפת דומיינים והתחזות, תרגילים באתרי סחר והשוואות מחירים, ועוד. קשה להבחין מה על גבול הלגיטימי ומה לא. אולם, יש 3 יסודות מרכזיים, שניתן להגדיר בתחום הזה:
א. תעבורה שאינה אנושית.
ב. תשלום על פרסומת שמראש יש סיכוי אפסי להצגתה בפני עין אנושית.
ג. דיווח מוטעה למפרסמים איך תוצג המודעה בפועל והיכן. זה כולל הצגת תוכן של מודעות (כולל וידיאו) במיקומים 'שהורגים את המותג' המפרסם, למשל באתרים פורנוגרפיים.

אין שום מפרסם, כמה שלא יהיה גדול וכמה שלא יחמיר בהסכמים שלו, שלא חשוף להונאות. 

למה התופעה הזו בכלל קיימת?
יש לזה 3 סיבות מרכזיות:
א. מדובר בשוק פתוח, שאין בו שום חסמי כניסה. זה מעודד שחקנים רבים 'להיות רעים' ולהתחיל 'ליפות' מספרים ואחר כך לזייף כמעט את הכל. זה נראה 'כסף קל'. 
ב. אין שקיפות בשרשרת הערך של עולם הפרסומות. זו מערכת מסובכת מאוד, שיש בה המון ידיים. אין מישהו, שלוקח אחריות מקצה לקצה על רמאויות והונאות של מפרסמים. 
ג. אינטרסים נוגדים. זה כולל מודלים עסקיים המבוססים על כמות וזה נותן תמריץ לניפוח מספרים. הכלים לתשלום בפרסומות עפ"י 'מכירות בפועל' עדיין נמצאות בשוליים. 

מחקר, שנערך אך בדצמבר האחרון טוען, שהנזק לתעשיית הפרסום מהונאות הוא בסדר גודל שנתי של 8.2 מיליארד דולרים. זה כולל את כלי ה-Ad-Blockers המביאים נזק לא גדול (יחסית) של 781 מיליון דולרים לשנה, אבל ה-Ad Fraud מביא לכ-8.18 מיליארד דולרים נזקים לתעשיית הפרסום. זה המון. 

כרגע, המובייל תופס כ-28% מנתח שוק ההונאות וזה תחום הנמצא בצמיחה מהירה. חברות דוגמת טוויטר כבר מודות, שכ-8% מהמשתמשים שלה בטוויטר הם משתמשים מזויפים. דהיינו: רובוטים ששולחים ציוצים. המספרים האמיתיים גדולים פי כמה ממה שהחברות מוכנות להודות בהם. 

בשנה האחרונה ראינו, שההונאות עברו לכיוון הנושאים היותר אטרקטיביים עבור יוצרי ההונאות: מובייל ווידיאו. תחום ה-CPM נשאר מוביל בהיקף ההונאות. לגבי תחום הווידיאו, שהיה כמעט נקי מהונאות, כבר יותר מרבע הצפיות בווידיאו כולל ביוטיוב, הן הונאות. 

איך ניתן להיאבק בזה?
יש כמה כלים והמגמה היום, שאנו ממליצים עליה, היא שימוש בכלים משולבים. אין פתרון אולטימטיבי ויעיל אחד.

חשוב ביותר לקדם סטנדרטיזציה. זו אחריות תעשיית הפרסום לדחוף ליצירת תקנים עולמיים. דבר שני, שהתעשייה הזו צריכה לדרוש: עבודה בשקיפות. יש לקבוע כללי שקיפות. הכול חייב להיות שקוף. כגע זה חלום רחוק.

חשוב, שכל המנגנונים יהפכו לכלים מובנים של תעשיית הפרסום. בנוסף, יש כלים טכנולוגיים חדשים, שמספקים הגנה ברמה די טובה. אנו עצמנו מלווים כמה סטארטאפים בתחום הזה. שיתוף פעולה בין כל הגורמים בשוק יכול לסייע במניעת הונאות.

הפגיעה של ההונאות היא לא רק במפרסמים. זה מוביל לאבדן האמון בתעשייה הזו ומביא להסטת תקציבים של עולם הפרסום למקומות, שבהם ה-ROI יותר גבוה וברור. זה פוגע בכל תעשיית האינטרנט ומביא לעומס על הרשתות, בגלל פעילות עצומה של רובוטים במקום אנשים חיים"

ירון אוליקר, מייסד משותף ומנכ"ל Unbotify: "הונאות בפרסום זה הפשע המאורגן הגדול ביותר שיש בעולם. IAB טוענים, ש-36% מההקלקות הן זיוף. הם ממעיטים במספרים. להערכתם, הנזק בארה"ב ב-2014 היה 11.6 מיליארד דולרים. אלה מספרים בלתי נתפסים וגם קשה למדוד אותם.

גופים גדולים בישראל, למשל יד2, מפעילים כלי הגנה חזקים. אולם, גם הם מותקפים כל הזמן, כולל למטרות גניבת מידע וגניבת לקוחות. אין מי שחסין מפני התופעה הזו. שימוש בכלי הגנה של העבר דוגמת Captcha, בכלל 'לא מדגדגים' לעוסקים בהונאות. לכן, אנו רואים היום נטייה ללכת על כלים מאוד חזקים דוגמת שימוש בכלי Big-Data כדי לסנן ולהבחין בזרם של המשתמשים מי זה בן-אדם ומי זה רובוט. אולם, זה לא עוזר.

נמצא ע"י חוקרים, שגם בשימוש בכלים מאוד חזקים, עדיין יש בהם הרבה מאוד חורים והונאות. אז לאן השוק הזה הולך? הונאות היו ותהיינה. שלא תהיינה שום אשליות לאיש. האתגר של אנשים כמונו הוא לשבש את הכלכלה העומדת מאחורי ההונאות

אנו חושבים, שהכיוון הנכון של המאבק בתחום הוא בבחינת ההתנהגות האנושים בזמן אמת בשימוש במכשיר המחשוב (מחשב נייח או נייד, סמארטפון, טאבלט) שיש בידי האדם. זה סוג של Finger Printing - טביעת אצבע ברמה ביומטרית, שנובע מההתנהגות האנושית מול המחשב, מה שלא ניתן לחיקוי בכלים הרובוטיים שיש כיום. זה הכיוון של הפיתוח שלנו. ראינו שמאוד קשה לחקות את ההתנהגות האנושית הפרטית בזמן אמת. 

השימוש בכלים מתקדמים חייב להיות לכל רוחב התעשייה. בכל דקה נוספים לרשת האינטרנט כ-50 אלף אתרים חדשים. היכולות לבצע הונאות הולכות וגדלות בקצב מבהיל. התעלמות מהתופעה וטמינת הראש בחול אינה הפתרון הנכון"

ד"ר עו"ד נמרוד קוזלובסקי (בתמונה), HFN ושותף ב-JVP: ד"ר נמרוד קוזלובסקי"התחום זה, של Ad Fraud, הולך ותופס מקום הולך וגדל בפעילות שלנו כאן ב-HFN. כל מפרסם, כולל המפרסמים הענקיים ביותר, שקונים טראפיק ושטחי פרסום מקוונים, לא בדיוק יודעים מה הם קונים. זה בדיוק כמו קניית הרואין. מתמכרים לסם.

זה נושא מאוד קריטי לתעשיית ההייטק. אין בתעשייה שום שוק שיש בו תרמית בקנה מידה כל כך גדול, כל כך הרבה זמן. קשה להאמין כמה מדווחים שקר ועובדים לא שקוף, מזה שנים. אלה מספרים מזעזעים. 

לצערי, מעטים מעיזים לתבוע את כספם בחזרה. אנו נכנסנו לעניין עוד בתחילת הדרך, כשלא ראינו בזה עניין משפטי. אולם, מהר מאוד הבנו, שזה עניין משפטי מאוד גדול, כי זו עסקה לא אמיתית בין שני צדדים. זה בסוף מתפוצץ בפנים ולכן יש צורך לבחון היטב את ההסכמים ולנסות לאתר מי משקר ולמה. 

בשנה האחרונה אגרנו אין סוף נתונים בתחום והפכנו למרכז ידע בינלאומי בתחום. בנוסף, בכיוון הזה אנו מסייעים לכ-15 סטארטאפים העוסקים ישירות בתחום. את חלק מהסטארטאפים נחשוף בפאנל, שנקיים כאן. יש בהחלט התפתחויות מאוד מעניינות בתחום היזמות, של מניעת הונאות בפרסום.

ממה שאנו רואים, מפרסמים רבים החלו לאבד אמון בתעשייה הזו. זה חבל. לכן, יש כיום ריכוז של תקציבים לתחום ה-Native ולמפרסמים מאוד גדולים דוגמת פייסבוק או גוגל, מפרסמים, שמשקיעים הון עתק במניעת הונאות.

הדינמיקה של השוק נעה כעת לכיוון של הטמעת פרסומות בתוך התוכן. אנו קוראים לזה Native ויש הקוראים לזה 'תוכן שיווקי'. החלום של פרסומות אישיות ומכוונות אישית ותלויות מיקום, חלום, שנולד בעשור הקודם, לא התממש כמו שציפינו. כיום, יש הצפת פרסומות ותוכן. ממש הצפה. הגולשים כבר מסננים את הפרסומות בצפייה שלהם באופן אוטומטי ולא רואים את הפרסומות. 

השאלה שנשאלת ועדיין נשארה פתוחה: מי ישלם בסוף על ההונאות ועל המלחמה בהן? מי ישלם על הטמעת טכנולוגיות הגנה מתאימות? התעשייה חייבת לענות לאתגר הזה ולא להתעלם ממנו".

בפאנל (בתמונה למטה), שהתקיים בהנחייתו של ד"ר נמרוד קוזלובסקי, השתתפו:
פאנל הונאות בפרסומות ב-HFN



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 





2.12.24 - Telco 2024

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד עורף. ורק בריאות לכל קוראינו!!!
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד העורף, ורק בריאות לכל קוראינו!!!

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים