קידום אתרים של עסקים, מיזמים וסטארטאפים ב-2016: אילו שינויים צפויים להתרחש בגוגל?
מאת:
דניאל זריהן, 14.1.16, 08:30
10 פרמטרים, שעסקים וסטארטאפים צריכים לקחת בחשבון בתחום קידום האתרים שלהם בשנת 2016.
גוגל, מנוע החיפוש המוביל בישראל, מעדכן מעת לעת את האלגוריתם על פיו נקבע סדר הופעת האתרים במנוע החיפוש.
אלגוריתם זה כולל מעל 200 פרמטרים, שמשקלם והחשיבות הניתנת לכל אחד מהם מתעדכנת ומשתנה בהתאם לצרכי הגולשים, ביקושים למוצרים, התפתחות של טכנולוגיות וכד'.
מהם השינויים המרכזיים הצפויים בתחום קידום האתרים ב-
2016?
אמצעי הגלישה הנפוץ ביותר - המובייל
המגמה של שינוי הרגלי גלישה ממחשבים נייחים לגלישה באמצעות מכשירים סלולריים ממשיכה להתחזק. כיום מעל 60% מצרכני האינטרנט גולשים באמצעות המובייל (בתחומים מסוימים אף הרבה יותר מזה), מה שמחייב כל בעל עסק לוודא, שהאתר שלו מותאם לאופן גלישה זה. אתרים, שאינם נוחים לגלישה במכשירים סלולריים, יגרמו לגולשים לנטוש אותם מיד לאחר שיגיעו אליהם. הדבר ישפיע כמובן על אחוז הנטישה של הגולשים מהאתר, ועלול להשפיע לרעה גם על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש.
פרויקט חדש, שגוגל הכריזה עליו בסוף 2015, מחזק את נושא חשיבות שיפור אתרי הסלולר -
Accelerated Mobile Pages AMP ומטרתו ליצור התייעלות בדפי הסלולר וביכולתם להיטען בזמן קצר.
תוצאות חיפוש מוטות בהתאם למיקום הגאוגרפי של הגולש
כבר ב-2015 ניתן היה לראות, שתוצאות החיפוש בגוגל היו שונות בהתאם למיקום בו נעשתה הגלישה. גוגל בחר להציג עבור גולש באזור מסוים את העסקים או השירותים הקרובים יותר לאזור מגוריו. מטרת גוגל בשינוי זה היא כמובן לספק לגולש את התוצאות, שתהיינה רלוונטיות ביותר עבורו, דבר המיטיב עם הגולש.
הדבר בא גם לטובת העסקים המקומיים, שקהל היעד הרלוונטי ביותר שלהם הוא זה המצוי בקרבתם. על מנת לוודא, שהעסק יופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לקהל היעד, חשוב להקפיד ולציין את כתובת העסק בכל דפי האתר, להרחיב בתוכן הכולל בתוכו גם את המיקום (עיר, אזור), לייצר פרופילים מקומיים ברשתות החברתיות (פייסבוק, גוגל+) ואף לעשות שימוש באפליקציות ניווט לעסק, בדומה לוויז (השייכת לגוגל).
וידאו מקבל מקום של כבוד
שיווק ופרסום באמצעות הווידאו הולכים ותופסים תאוצה, וימשיכו להתחזק גם ב-2016. כיום ניתן לראות בתוצאות החיפוש בגוגל עבור ביטויים רבים, שעולות תוצאות של סרטונים. משמעות הדבר היא, שכדי לתפוס נתח גדול יותר מתוצאות החיפוש, חייב כל בעל עסק לוודא, שיש לו ערוץ וידאו ייעודי (באמצעות פלטפורמת
Youtube), שכולל כמובן גם קישור לאתר. פלטפורמה נוספת, שהחלה עושה שימוש נרחב בסרטונים היא פייסבוק, שמאפשרת כיום יצירת מודעות באמצעות סרטונים. הגולשים אוהבים את זה, נוטים לשתף את הסרטונים ולהגיב עליהם וכך כולם מרוויחים.
רוצים לייצר תוכן המביא תועלת? צריך יותר להתאמץ
הגולשים נרתעים כיום יותר ויותר מפרסומות ואף מתקינים אמצעים שונים כדי לחסום אותן. הצרכן מזמן
לא אוהב, שדוחפים לו מוצרים או שירותים ולכן יש צורך להשתמש בגישה קצת אחרת, כדי להצליח ולהעביר מסרים. ככול שמספקים לגולשים
תוכן בעל ערך, שיגרום להם לתפוס את מקור התוכן כאוטוריטה בתחום, כך יקל הדבר אחר כך לשלב בתוכן הצעה שיווקית.
שיווק באמצעות תוכן, או
Content Marketing, זה אחד הדברים החמים ביותר כיום בעולם השיווק באינטרנט, ומי שעושה זאת נכון מרוויח בגדול.
אתרים מאובטחים יתועדפו בתוצאות
נושא נוסף, שהולך להתעצם ולהשפיע על תוצאות החיפוש, הוא רמת האבטחה של האתרים. בשנים האחרונות יצאה גוגל בכמה הצהרות, שתיתן עדיפות לאתרים, שעושים שימוש במערכת האבטחה
SSL/Https, כדי לספק לגולשים רמת ביטחון גבוהה יותר ויכולת שמירה טובה יותר על פרטיותם. הדבר משמעותי יותר עבור אתרי מסחר אלקטרוני ואתרים בהם הגולשים מתבקשים להגדיר סיסמאות.
הצפי עבור 2016 הוא התחזקות הנושא, בעיקר לאור כמות מקרים הולכת וגדלה של פריצות לאתרים מובילים. אם מחליטים לבצע המרת אתר לשיטת אבטחה מוגברת זו, ניתן לנסות ולהגיש אותו בקישור הבא
https://hstspreload.appspot.com.
יותר שימוש באמצעי חיפוש קולי
התפתחות נוספת באופן, שבו הגולשים מחפשים מידע, נגרמת גם היא עם המעבר לגלישה באמצעים ניידים. כיום יותר מבעבר נעשה שימוש באמצעי חיפוש קולי שונים, הן באמצעות החיפוש הקולי של גוגל והן באמצעות אפליקציות שונות כמו
Siri. זה קל יותר, נוח יותר לגולש ולכן מקבל תעדוף. אנשי
SEO צריכים לדעת להתאים את עצמם למגמה ההולכת וגוברת, ולהשתמש בתוכן הכתוב בשפה יותר יומיומית המזכירה דיבור, כדי להיות רלוונטיים גם בתוצאות של חיפושים מהסוג הזה. כמובן שזה לא יכול להתאים לכל תחום, אבל בהרבה מקרים
כן.
אתר שנטען מהר יותר יקבל נקודות זכות
גוגל, שנצמדת לא פעם בהחלטותיה לשינויים המתרחשים אצל הגולשים, מזהה שוב צורך הולך ומתחזק. הגולשים מצפים לתוכן רלוונטי, שיגיע אליהם כמה שיותר
מהר. עם הזמן הסבלנות של הגולשים מתקצרת והיכולת להמתין אפילו שניות בודדות עד שאתר יעלה כבר מזמן לא קיימת. אתר, שנטען מהר יותר, נותן סיפוק מידי לגולש, ולכן זהו אחד הפרמטרים, שימשיכו להוביל גם ב- 2016. ישנם כמה שיפורים, שניתן לבצע באתר כדי לשפר זמן טעינה, בין היתר, להקטין את כובד התמונות באתר, להסיר קבצי סרטונים ולהשתמש בהטמעת קוד בלבד.
המלך עדין כאן!
תוכן היה ונשאר אחד הדברים החשובים באתר כפרמטר מוביל בעולם הקידום האורגני. התוכן חייב להיות איכותי לגולש, לספק לו ערך מוסף ולהיות מונגש בצורה נעימה ונוחה לקריאה. שימוש בכותרות מסקרנות, אטרקטיביות, יצירת רשימות טיפים, חלוקת התוכן לפסקאות וכמובן הנעה לפעולה לכל אורך הדרך.
ממליצים על אתר בעזרת קישור? כנראה האתר טוב
למרות הצהרות חוזרות ונשנות של גוגל, שבעלי אתרים צריכים לרכז את כל המאמצים ביצירת אתר מעולה לקהל היעד, ברוב המקרים הקישורים לא יבואו מעצמם, וצריך ליזום אותם בצורה כזו או אחרת. כל הבדיקות מוכיחות, שקישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים גורמים לאתר להמריא מעלה בתוצאות החיפוש.
יש לדאוג לחפש אתרים מובילים בתחומם ולנסות לייצר שיתופי פעולה, שגם יגרמו לגולש להקליק על הקישור לאתר. כך מרוויחים גם את כוח הקישור וגם תנועה חדשה לאתר. לצד זה, מומלץ להימנע מיצירת קישורים סתם לצורך הקישור. קישורים מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים, יגרמו בטווח הארוך יותר נזק מתועלת.
אם מיטיבים עם הגולש גוגל מיטיב עם האתר
הדבר המאחד את כלל הפרמטרים, שצוינו לעיל, הוא
שיפור חווית הגלישה. גוגל מנסה לשפר כל רגע חוויה זו עבור הגולש במגוון אמצעים שונים. לכן, כשמתלבטים באיזה מהפרמטרים להשפיע, אין לחשוב מה יטיב עם גוגל. יש לחשוב כיצד ניתן לספק
לגולש חווית גלישה משופרת, והשיפור במיקום בתוצאות החיפוש כבר יבוא עקבות השינויים שיתבצעו.
מאת:
דניאל זריהן, ינואר 2016.
מקדם אתרים ובעל הבלוג
daneilzrihen.co.il