קורבנות של גניבת כספים ברשת מתקשים לקבל את כספם בחזרה
מאת:
מערכת Telecom New, 26.1.17, 16:12
בכל שנה הופכים אלפי משתמשי אינטרנט לקורבנות של פשיעת סייבר. מה אחוז הגולשים שהפסידו כספים לעברייני סייבר ולא קיבלו את כספם בחזרה? כמה כסף הפסידו בממוצע להתקפה?
על רקע הצמיחה במגוון האיומים הפיננסים ברשת וברמות התחכום של פושעי הסייבר, צמחו ההפסדים הנגרמים מהונאות, גניבת זהות ופריצות
למאות מיליארדי דולרים מדי שנה. לאור העובדה, שרבים מהמקרים אינם מדווחים, העלות הכלכלית האמיתית היא כנראה גבוהה בהרבה.
מחקר של מעבדת קספרסקי חושף עד כמה יקרות התקפות אלה עבור משתמשי האינטרנט, ועד כמה הן הפכו מכניסות עבור עברייני הסייבר.
בממוצע, משתמש אינטרנט מפסיד 476 דולרים בכל התקפה, ואחד מ-10 אנשים שנסקר העיד, שהפסיד יותר מ-5,000 דולרים.
רוב הגולשים העידו, שהם מבצעים פעולות פיננסיות ברשת (
81%) וקצת פחות ממחציתם (
44%) מאחסנים נתונים פיננסים במכשירים המרושתים שלהם. הגידול המואץ במספר המשתמשים המבצעים עסקאות פיננסיות ברשת גרם במקביל גם לגידול מואץ במספר העבריינים המחפשים הזדמנויות לייצר הכנסות, ולכן נדרשים המשתמשים להגן על המכשירים שלהם ועל הכסף המנוהל דרכם. עם זאת, רק 60% ממשתמשי האינטרנט מגנים על כל המכשירים שלהם.
מסתבר, שעמדות המשתמשים לגבי הגנה מקוונת מושפעות מכך, שהם מאמינים, שכסף שאבד יוחזר להם באופן אוטומטי:
כמעט חצי (
45%) מהנשאלים אמרו, שהם מעריכים, שהם ישופו ע"י הבנקים ללא שום בעיה בעקבות אירועי פשיעה פיננסית. אבל, כפי שמראה הסקר,
יותר מחצי מהאנשים (52%) שנפגעו לא קיבלו את כל כספם חזרה.
ויצ'סלאב זאקורזבסקי, ראש צוות מחקר אנטי קוד זדוני במעבדת קספרסקי: "עברייני סייבר ממשיכים לחפש דרכים חדשות לנצל ולהונות משתמשים, וזו הסיבה, שכה חשוב לשמור על עצמנו בכל זמן. עברייני סייבר מבצעים פשיעה פיננסית באמצעות קוד זדוני, פישינג וטכניקות נוספות. משתמש אינו יכול להניח, שתמיד יקבל את כספו בכל תנאי. הדרך הטובה ביותר להישמר ברשת היא להבטיח, שאינך הופך לקורבן מלכתחילה, ולשם כך אנו ממליצים על תוכנה ייעודית, שתגן על הזהות שלך ותשמור על המידע הרגיש שלך מחוץ להישג ידם של עברייני הסייבר".