פילטר זכתה ב-GMIC: כנס המובייל והאינטרנט הסיני הגדול בעולם שהגיע לישראל
מאת:
מערכת Telecom News, 23.3.16, 17:00
feelter פתחה פלטפורמה המשפרת מכירות ברשת ומעצימה את חווית הקנייה בעזרת תכנים חברתיים. הסטארטאפ זכה מתוך 10 סטארטאפים ישראלים, שעלו לגמר בתל אביב.
ב-22.3.16, התקיים לראשונה בישראל, כנס המובייל והאינטרנט הבינלאומי
GMIC ביוזמת חברת הענק
GWC הסינית (
שחשפנו לראשונה כאן), במרכז הירידים בתל אביב.
GMIC הוא הכנס הסיני הטכנולוגי הראשון, שמאורגן בישראל, בהשתתפות בכירי הכלכלה הסינית ועמם השתתפו כ-800 בכירים בתעשייה האינטרנט והמובייל מכל העולם ביניהם משקיעים, יזמים וסטארטאפיסטים.
בין הדוברים והמשתתפים שהיו בכנס:
לי מינגיואן, סגן נשיא ענקית הטכנולוגיה הסינית
BAIDU,
פו שאנ, מנכ"ל צ'יטה מובייל,
ג'וליאן מא, סגן נשיא
Tencent,
ג׳ונתן מדבד, מנכ"ל
Ourcrowd ,
דני ימין, סגן נשיא
Microsoft העולמית.
במהלך הכנס התקיימה תחרות
G-startup הבינלאומית, במסגרתה סטארטאפים הציגו והתמודדו על ההזדמנות לזכות בהשקעה של 300,000 דולרים. מתוך 250 מועמדים מ- 34 מדינות כולל ישראל,
הגיעו לחצי הגמר 10 סטארטאפים מישראל שאותם חשפנו כאן. היזמים הזוכים במקום הראשון בתחרות הישראלית היו:
feelter, פלטפורמה המשפרת מכירות ברשת ומעצימה את חווית הקנייה בעזרת תכנים חברתיים.
במקום השני זכתה פלטפורמת
Trench המאפשרת לנשים לסחור ביניהן בפריטי לבוש ואקססוריז באמצעות מטבע וירטואלי. במקום השלישי: חברת
FieldIn שפיתחה פתרון הדברה חכם לחקלאים. המיזמים הזוכים - בתמונה למטה.
GMIC הוא הכנס הגדול ביותר באסיה, ומתקיים כמעט עשור במוקדי ההייטק העולמיים, כאשר הגדול ביניהם הוא הכנס בבייג'ינג, שיארח ביוני 2016 יותר מחצי מיליון משתתפים במתחם האולימפי בבייג'ינג. במסגרת הכנס תתקיים יריית הפתיחה לתחרות ה-״G-startup״ הבינ"ל. המשתתפים יוכלו לזכות בפרסים של עד כמיליון דולרים ולקבל חשיפה למשקיעים מהארץ ומהעולם.
רוני קרת, (בתמונה משמאל), מנהלת
הפעילות הבינלאומית ב-
GWC ויזמית הכנס: "חברות סיניות מתחום האינטרנט והמובייל מגלות עניין רב בשוק הישראלי. ענקיות האינטרנט ביידו, טנסנט, אליבאבא, צ'יהו, כולן עשו השקעות בישראל.
זה כבר לא שלב הדיבורים, יש פעילות אמיתית בתחום המובייל והאינטרנט בין המדינות. הבקשה לקיים כנס בישראל עלתה מהחברות הסיניות. גודל המשלחת הסינית, שהגיעה לכנס ובכירותה, מעידים על רמת העניין.
הרומן של
GWC עם ישראל התחיל לפני 3 שנים כאשר חברת ויזואלייד זכתה במקום הראשון בכנס ה-
GMIC בביגיינג. בעקבות החשיפה וההצלחה, פתחה משרדי מטה בבייג'ינג, קיבלה השקעה של 5 מיליון דולרים מענקית האינטרנט הסינית '
Alibaba' והיום היא חשבת לאחת מהחברות המובילות בתחומה.
לפני כשנתיים הקמתי את הדסק הישראלי ב
GWC- מאז הצטרפו לארגון עשרות חברות ישראליות הפועלות בסין ומקימות בה משרדים מקומיים. אני מקווה, שהכנס יביא לעוד שיתופי פעולה והצלחות בין המדינות.
הקשר בין ישראל וסין התחזק מאוד בשנתיים האחרונות. יחד עם זאת, יש עדיין אתגרים רבים. ע"י מגוון פעילויות, אנו מחברים בין בכירים בתעשייה הסינית ומקביליהם, ומההכרות נרקמות הזדמנויות לשיתופי פעולה עסקיים. סין וישראל הן דומות ושונות בגלל הגודל, או במקרה של ישראל קוטן, השוק. מדובר בשני שווקים מאוד תחרותיים, לכן גם הסינים וגם הישראלים יוצאים לעולם, השוק המקומי פשוט קשה וצפוף. תרבותית, מדובר בתרבויות של אנשים שאפתניים, שנמצאים במאבק, ישראל בגלל שהיא כל כך קטנה וסין בגלל שהיא כל כך גדולה. הצורך לשרוד בשתי המדינות מביא אותן, כל אחת בדרכה שלה, להישגים מדהימים".
תמונת הזוכים בתחרות (קרדיט צילום: ליאת מנדל):