Telecom News - עקרון פארטו ( 80/20) של שיווק דיגיטלי ל-B2B (שיווק בין עסקים)

עקרון פארטו ( 80/20) של שיווק דיגיטלי ל-B2B (שיווק בין עסקים)

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> עקרון פארטו ( 80/20) של שיווק דיגיטלי ל-B2B (שיווק בין עסקים)
עקרון פארטו ( 80/20) של שיווק דיגיטלי ל-B2B (שיווק בין עסקים)
 מאת: ישי טנצר, 27.7.17, 09:30ישי טנצר
 
במה שונה שיווק B2B משיווק לצרכן פרטי? במה הוא דומה? מהם הכללים הבסיסיים לשיווק B2B? מהם ערוצי השיווק המרכזיים הרלוונטיים ביותר לקהל רחב של עסקים?
 
אין ספק, שבעולם הדיגיטלי של היום מרכז הכובד של מאמצי השיווק נמצא ברשת. במאמר זה אתאר גישה כללית לשיווקB2B  (שיווק בין עסקים) על סמך נסיוני.
 
אני יוצא מנקודת הנחה, שהקורא מכיר מושגים בעולם הדיגיטלי והמאמר נועד לתת לו הבנה כללית של עקרונות וערוצים ליישום. המאמר לא עוסק בפרטי מימוש הרלוונטיים לכל ערוץ ואמצעי. מידע זה זמין ברשת בכמויות רבות. אני אתייחס ל"מה" צריך לעשות ואתן לקוראים, לבעלי העסקים ולאנשי ומנהלי המותג, השיווק, הפרסום ויחסי הציבור, להשלים את "האיך".
 
על סמך עקרון פראטו אתרכז בעקרונות ומאמצים, שיתנו את מיטב התוצאות בהשקעה קטנה יחסית. אציג ערוצים ואמצעים, שאפשר להתמקצע בהם עד אינסוף אבל כאלה שכבר שימוש בסיסי בהם נותן תוצאות. אעסוק במטרות של שיווק B2B, באמצעים וכלים, שיעלו את המודעות למותג (חיפוש פסיבי) ואת הסיכויים, שיימצא בחיפוש אקטיבי ע"י קונים פוטנציאלים.
 
במה שונה שיווק B2B משיווק לצרכן פרטי?
  1. מחיר - בדרך כלל עלות העסקה היא גדולה יותר מאשר לצרכן הפרטי.
  2. ערוצי שיווק - יש ערוצי שיווק יעודים כגון: רשתות חברתיות לעסקים, לוחות מודעות אינטרנטיות, אתרים נישתיים.
  3. תכנים - מדובר בתכנים מקצועיים יותר המדגישים איך קניית המוצר שלכם תשפר את רווחיות/תפעול/שיווק של העסק הקונה.
 במה דומה שיווק B2B לשיווק לצרכן הפרטי?

אנשים. ראוי לזכור, שמאחורי כל עסק עומדים אנשים המחליטים על כדאיות הקנייה. לכן גם בשיווק B2B נעזרים באמצעים (פייסבוק,youtube ), שהם לא עסקיים כלל.
 
כללים בסיסים:
  1. אפקט מצטבר (אחד ועוד אחד שווה יותר משתיים) - הפעלת מאמצים במספר ערוצי שיווק במקביל מעלים את נראות העסק. למשל שיווק בפייסבוק במקביל לשיווק בגוגל מעלה את ציון העסק מבחינת גוגל.
  2. שילוב של חיפוש פסיבי ואקטיבי - יש לשלב אמצעים פאסיביים (בנארים, תוכן, פרסומים ברשתות חברתיות) עם אמצעי חיפוש אקטיבי (מילות חיפוש בגוגל התמודדות על מכרזים בפלטפורמות ייעודיות) כדי לתפוס את הקונה בשלבים השונים של הקניה.
  3. שילוב של אונליין ואופליין - בעולם הדיגיטלי יש משמעות עמוקה למפגש פנים לפנים או אפילו לשיחת טלפון. האונליין מביא כמויות של מבקרים / קונים / מתעניינים כאשר המפגש האישי יוצר חיבור ומערכות יחסים.
  4. בחירה של ערוצי שיווק מרכזיים - כדאי למצוא מספר מצומצם של ערוצי שיווק בהם מקבלים את התוצאות הטובות ביותר ולרכז את רוב התקציב שם. לגבי שאר הערוצים כדאי לפתוח בהם פרופיל ומדי פעם לשים מעט תקציב כדי למדוד תוצאות ולבחון הפיכה לערוץ מרכזי. הערוצים המשנים האלה מעלים את הציונים שלנו בערוצים מרכזיים.
ערוצי שיווק מרכזיים:
גוגל:
 
 Google Place - זה כרטיס ביקור של העסק מבחינת גוגל, יופיע גם בחיפוש וגם על מפות. מכיל תיאור של העסק, תמונות, פרטי קשר, שעות פעילות, שירותים והצעות. חינם ומאוד מומלץ.

 Google + page - נכון שרשת החברתית של גוגל לא הצליחה, אבל זה מעלה את הציון שלכם מבחינת גוגל. לכן, מומלץ להקים ומדי פעם לעלות תכנים.

Google Adwords  -רשת פרסום אקטיבי, התמודדות על מילות חיפוש של הגולשים. כדאי לנסות את הערוץ ולראות מה העלות / תועלת.  

Google Display Network - הצגת מודעות בנארים של העסק באתרים שונים ברשת. מאפשר לחשוף את העסק לקהל רב. כדאי לנסות לפחות על תקציב נמוך לצורך העלאת מודעות למותג.

קידום תוכן אורגני (SEO) - קידום אתרכם מבחינת החיפוש הלא ממומן של גוגל. זוהי דרך קשה וארוכה הדורשת משאבים רבים. אולם, במקרה הצלחה אתם תעלו במקומות הראשונים בגוגל בחינם.
             
פייסבוק:

עמוד עסק (facebook page) - כרטיס ביקור של העסק בפייסבוק, שמאפשר להציג  את תיאור העסק,תמונות, פרטי קשר, שעות פעילות, שירותים והצעות. חינם,מאוד מומלץ.
 
פרסום ממומן -  facebook ads- נכון שפייסבוק זו רשת חברתית למשתמשים פרטיים. אבל הרי כל חברה מורכבת מאנשים. אם אנשי מפתח אצל לקוח פוטנציאלי יראו אתכם בפייסבוק זה בהחלט יכול לקדם מכירות. פייסבוק מאפשרת למקד את הפרסומות לפי פרמטרים רבים בתקציבים נמוכים יחסית. מומלץ לנסות.
 
קידום תוכן בעמוד העסק - פרסום תוכן (וידאו, תמונות, פוסטים, מאמרים) מעניין בעמוד העסק, הזמנת חברים לעמוד תעלה את פופולריות ודירוג העמוד ללא השקעה כספית (אבל עם השקעה של זמן ועבודה).
 
לינקדאין:
פתיחת עמוד חברה - עמודי חברות בלינקדאין לא זוכים לפופולריות רבה, אבל עדיין זה כרטיס ביקור נוסף שלכם. מומלץ להקים.
 
פרסום ממומן - גם לינקדאין מאפשרת לפרסם ולהגיע לקהל ממוקד על סמך פרמטרים כמו מיקום גאוגרפי, גודל חברה, תפקיד ועוד. בדרך כלל הפרסום בלנקדאין יקר לכן לא מומלץ השקיע בו תקציבים רבים, אבל כדאי לנסות בתקציב נמוך.
 
ניהול פרופיל פעיל - זו הדרך הטובה ביותר לשימוש בלינקדאין. תקימו פרופיל אישי עשיר (תיאור, שם מלא, תמונה ברורה, תפקידים שמילאתם)  ותתחילו להגדיל את מספר החברים שלכם ולפרסם פוסטים מעניינים. אין ספק, שזה יכול להביא לכם הזדמנויות וקשרים רבים.

ובנוסף:
 
 Youtube Channel- כדאי לצור ערוץ לעסק ולפרסם מדי פעם סרטונים מעניינים (לא בהכרח שלכם). זה יעלה את הציון הכללי שלכם בגוגל. מעבר לכך, ניהול אקטיבי של ערוץ דורש מאמצים לא מעטים לכן זה לא בהכרח מתאים לכולם.
 
 - Pinterest / Instegramפלטפורמות מעניינות לפרסום תוכן ויזואלי (תמונות). לא מתאים לכולם. לא מומלץ להתרכז בערוצים אלה.
 
Twitter - פלטפורמה סטטוסים פופולרית המאבדת בהדרגה את מעמדה. לא מומלץ להשקיע בה זמן מעבר להקמת חשבון. עם זאת, ניתן לחבר אותה בקלות ללינקדאין. כך, שכל פרסום בלינקדאין יפורסם אוטומטית גם בטוויטר.
 
 Eventbrite / Meetup - פלרטפורמות לפרסום וניהול קבוצות וארועים. כדאי לבחור נושא לקידום, ליצור בו קבוצת עניין ולארגן מפגשים. זה יתן לכם סטטוס של מומחים בתחום ויעזור לכם להכיר בצורה אינטימית יותר את קהל העוקבים האינטרנטי.
 
איסוף תוכן מעניין לפרסום ברשתות חברתיות / בלוג - אני יוצא מנקודת הנחה, שאתם עוקבים אחרי בלוגים / מאמרים מקצועיים בתחומכם. למה שלא תנצלו עובדה זו ותשתפו חומרים אלה עם קהל העוקבים שלכם? זה יעזור לכם לקבל מעמד של מומחה בתחום. כדי שיהיה לכם נוח למצוא לעקוב ולנהל תוכן קיימים כלים רבים, למשל Feedly.
 
בלוג - אין ספק, שניהול בלוג עוזר לעלות את המוניטין ולתת ערך מוסף ללקוחות. אבל כתיבה וניהול של הבלוג גוזלים זמן, אם תחליטו ללכת בדרך זו מומלץ לשלב בין תוכן מקורי שלכם למאמרי אורח בתחום.
 
ניוזלטרים / שיווק באימיילים - אם יש לכם (וצריך להיות לכם) רשימת אימיילים מכובדת של לקוחות /מתעניינים פוטנציאליים, למה שלא תשלחו להם מדי פעם אימייל עם עדכון מהשטח לגבי הדברים החמים ביותר ה מתרחשים בתחומכם? אין ספק, שאימייל עדיין מהווה את אחד האמצעים הנגישים ביותר. אבל תזכרו לעמוד בדרישות חוק הספאם ולוודא, שהאנשים, שאתם שולחים להם אימיילים, אישרו את הדבר במפורש.
 
אין ספק, שקיימות עוד הרבה לא דרכים לשווק ,חלקן רלוונטיות לכולם וחלקן מתאימות לתחום מסוים. ריכזתי במאמר זה רק את הערוצים הרלוונטיים ביותר לקהל רחב של עסקים.

מאת : ישי טנצר, יולי 2017.
מנכ"ל   Initech Software services

 
רשתות חברתיות



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 





6.1.25 - כח המוח - יכולות המוח האנושי בעידן הבינה המלאכותית

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד עורף. ורק בריאות לכל קוראינו!!!
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

שמרו על עצמכם והישמעו להנחיות פיקוד העורף, ורק בריאות לכל קוראינו!!!

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים