עלייה של כ-50% בדיווחים למרכז 119 של מערך הסייבר הלאומי ב-2020
מאת:
מערכת Telecom News, 31.1.21, 23:25
השנה התקבלו כ-14,300 פניות מהציבור הרחב - אזרחים ועסקים במשק. מה היה המקרה המדווח ביותר ע"י אזרחים? מהו הפילוח של סוגי מתקפות בהם עסקו הדיווחים?
במהלך 2020, התקבלו במרכז המבצעי 119 של מערך הסייבר הלאומי
כ-14,300 דיווחים, פניות והתראות על חשדות לאירועי סייבר מאזרחים ומעסקים במשק.
כ-9,100 מהדיווחים אומתו לאחר בדיקה כאירוע סייבר ברמה כזו או אחרת - עלייה של 50% בהשוואה לשנה שעברה.
המקרה המדווח ביותר ע"י אזרחים: השתלטות על חשבון ה
WhatsApp- באמצעות מסירת קוד האימות לתוקפים, שהתחזו לגורם לגיטימי
.
מתוך הדיווחים, שהתבררו כאירוע סייבר:
כ-60% היו דיווחים על פריצה לרשתות החברתיות (5,500),
14% על ניסיונות דיוג,
ו-14% על גניבת מידע.
שאר הדיווחים עסקו ב:
חולשות במערכות מחשוב (3%),
חדירה למערכות מחשוב (3%),
תוכנה זדונית כגון כופרה (3%),
פגיעה ברציפות התפקודית (2%),
ומעקף מנגנוני הזדהות
.(1%)
מתוך כלל הדיווחים, למעלה מ- 75% (כ-10,800), התקבלו מאזרחים ומארגונים במשק למרכז 119 של המערך הממוקם בבאר שבע, והשאר התקבלו ממערכות ניטור לזיהוי איומים.
הנתון מבוסס על שילוב בין התיעוד הקיים לצד הערכות של דיווחים מהרשתות החברתיות של המערך בשנה החולפת. הנתונים אינם כוללים צירי דיווחים נוספים למערך
.
|
אחוז |
פריצה לרשתות החברתיות
Hacking into social networks |
60% |
נסיונות דיוג
Phishing attempts |
14% |
גניבת מידע
Data theft |
14% |
חולשות במערכות מחשוב
Computer systems weakness |
3% |
חדירה למערכות מחשוב
Computer systems penetration |
3% |
תוכנות זדוניות כגון כופרה
Malicious software's such as ransomware |
3% |
פגיעה ברציפות התפקודית
Impairment of functional continuity |
2% |
מעקף מנגנוני הזדהות
Bypass identification mechanisms |
1% |