סקר: 76% מהארגונים והעסקים בארה"ב לא בטוחים, שהם מוכנים להתמודדות עם רגולציית ה-GDPR
מאת:
מערכת Telecom News, 3.7.18, 12:00
מקבלי ההחלטות, שרוצים להצליח במהלכי התרחבות גלובליים, חייבים לרתום למשימה תשתיות טכנולוגיות פיננסיות.
סקר של
Censuswide ושל חברת הפינטק
Tipalti, שעוסקת באוטומציה של תשלומי ספקים בפלטפורמה מקיפה אחת בענן, מצא, שמקבלי ההחלטות
בעסקים בינוניים חושבים פעמיים, ומתארגנים בהתאם על תשתיות טכנולוגיות מתאימות, לפני מעבר לפעילות גלובלית. הסקר נערך בקרב 500 משתתפים מארה״ב ונבחנו בו עמדותיהם בנוגע לאתגרים עמם עליהם להתמודד כאשר בכוונתם להרחיב את הנוכחות הגיאוגרפית, או כשעומדים בפני הרחבת שרשרת האספקה לחו״ל.
על פי הסקר, לאירועים בינלאומיים, דוגמת הברקזיט, השפעה על אסטרטגית הגידול הבינלאומית של הארגונים. כך לדוגמה, 68% מהמגיבים מודאגים מהמחלוקות הקיימת לארה״ב עם סין, בעוד 70% מודאגים מפתיחת הסכמים בינלאומיים דוגמת
NAFTA.
עם החלת רגולציית ה-
GDPR במאי 2018, 65% דיווחו, כי שהם מודאגים בגלל נושאי תאימות להנחיות החדשות. למעשה, מעל שלושה רבעים מהארגונים (76%) לא בטוחים, שהם באמת מוכנים להתמודדות עם הרגולציה החדשה, וכתוצאה מכך, דוחים כל תוכניות התרחבות לאירופה. בנוסף, 21% עדיין חוככים בדעתם אם אכן כדאי לבצע את ההתאמה כדי לאפשר את מהלך ההתרחבות לאירופה.
מקור נוסף של אי ודאות, כשמדובר בפעילות חדשה באירופה הוא הברקזיט. למרות שחלפו כבר שנתיים מאז החליטה בריטניה על עזיבת האיחוד האירופאי, 61% מהמשתתפים בסקר היו מודאגים מההשפעות האפשריות של הברקזיט על עסקיהם, אם וכאשר יחליטו להרחיב את עסקיהם לאירופה. כתוצאה מכך, כשליש מהמשיבים (29%) אמרו, שהברקזיט משפיע לשלילה על שאיפת ארגוניהם להרחבת הפעילות לאירופה.
מעבר לדאגה למהלכים מקרו-אקונומיים, או פוליטיים, בולט נתון משמעותי נוסף: רק 11% העריכו, שארגוניהם אכן מוכנים להתמודד בהצלחה עם ההיבטים השונים והאתגרים של התרחבות גלובלית של עסקיהם. בין התחומים בהם דיווחו הנשאלים על אי מוכנות להתמודדות מוצלחת בהקשר של הרחבת פעילות:
היכרות של שווקים מקומיים (33%)
חוקי מיסוי שונים (32%)
שינויים מתמידים בשערי מטבע (31%)
גיוס כוח אדם כתמיכה במהלכי התרחבות (31%)
סיכונים הנובעים מרגולציה שונה ותאימות (30%)
כדי להתמודד בהצלחה עם האתגרים ולהתרחב גלובלית, מסכימים הנשאלים, שהארגונים יהיו חייבים לבצע שינויים בתהליכים פנימיים, דוגמת שימוש בטכנולוגיה, שתקל על הגידול הגלובלי (56%), קליטת ספקים בעלי יכולת כניסה "חלקה" לשווקים חדשים (50%), והקמת מערך תפעולי תואם לפעילות בינלאומית (40%).
רוב לנדרמן, מייסד ומנהל התפעול של חברת בוסט מדיה: ״כשהחלטנו להתרחב מחוץ לארה״ב הבנו, שזו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית עבורנו להבין את כל מערכות המיסוי והבנקים במדינות בהן תכננו לפעול. כיום אנו משלמים לספקים ב-20-30 מדינות על בסיס קבוע, תודות להתמקדות ולהכנה המוקדמת, שהשקענו בטכנולוגיית ה-
Back Office טרם המעבר. לולא גישה זו היינו צריכים להגביל עצמנו ל-3-4 מדינות ולהתמחות בהן, מהלך שהיה מגביל משמעותית את העבודה שלנו מחוץ לארה״ב. המהלך המשמעותי והגדול ביותר, שחברה יכולה וצריכה לעשות טרם הרחבת פעילות לחו״ל, הוא לדאוג לכך, שהמערכות הטכנולוגיות התומכות תהיינה מוכנות מראש, כדי לפתור בעיות. כך, שלדוגמה, אם הודו מחליטה פתאום לשנות את ההתנהלות הפיננסית והרגולציה, החברה תהיה ערוכה לכך״.
ג׳ונתן וו, מייסד משותף של חברת
:Touch of Modern ״מפתיע אותי, ש-44% מהארגונים מתכננים להגדיל את המערכות התפעוליות הפיננסיות במדינות אליהן מתוכננת הרחבת פעילות, ע"י שכירת יותר אנשי הנהלת חשבונות. אצלנו בחברה השתמשנו בטכנולוגיה כדי להתאים את התפעול הפיננסי הגלובלי ולא נדרשנו תוך כדי התהליך לשכור עוד אנשים למשימה. חסכנו כך הרבה כסף וזמן. אסטרטגיה של גידול גלובלי, שמסתמכת על הכפלת או שילוש וריבוע מערכות כוח האדם בהנהלת החשבונות, אינה יכולה להישאר תחרותית בעידן החדש של תפעול מונע טכנולוגיה״.
חן עמית, (בתמונה), מנכ"ל
Tipalti: ״הטכנולוגיה הופכת יותר ויותר מודעת למהלכי הגלובליזציה וכיום ערוכה לפעול ביתר עקביות ודיוק לרוחבו של כל המערך התפעולי בארגון, אפילו לאור השינויים המהירים שקורים כיום בעולם. תשתית טכנולוגית נכונה, שמותאמת למהלכי התרחבות גלובלית, יכולה להעניק יתרון תחרותי משמעותי לעסקים ולהסיר חסמים היכולים לפגוע בהתרחבות הגלובלית״ .
הדו״ח המלא -
כאן.