סקר: רק ל-1 מתוך 4 בנקים באזור EMEA יש אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה
מאת:
מערכת Telecom News, 20.6.16, 15:41
הסקר בקרב 250 בנקים נערך ע"י SAP באמצעות IDC, כדי לבדוק יישום טרנספורמציה דיגיטלית למענה על צורכי הלקוח והבטחת שביעות רצונו בעידן הדיגיטלי החדש. ממצאי הסקר תואמים את המצב בישראל. אחד האלמנטים המרכזיים בטרנספורמציה הדיגיטלית הוא שת"פ עם סטארטאפים בתחום הפינטק.
סקר, שבוצע ע"י חברת הטכנולוגיה
SAP באמצעות חברת המחקר
IDC מגלה, שרק 1 מכל 4 בנקים (24%) באזור
EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) הכין ומיישם בפועל אסטרטגיה מקיפה לטרנספורמציה דיגיטלית, כדי לענות על צורכי הלקוח ולהבטיח שביעות רצון מצידו בעידן הדיגיטלי החדש.
הסקר מגלה בנוסף, שלמרות ש-96% מהבנקים, שנסקרו, השלימו באופן מסוים יוזמה כלשהי של טרנספורמציה דיגיטלית, עדיין קיים הרבה מקום לשיפור.
המחקר, שנערך תחת השם "
The Digital Ready Bank", סקר 250 בנקים מסחריים וקמעונאיים באזור
EMEA. הממצאים הצביעו על כך, שברוב המקרים הטרנספורמציה הדיגיטלית, שכן בוצעה, נעשתה רק בפרונט מול הלקוח ולא בליבה העסקית של הבנק וברמת הארגון, מה שיצר "איים של חדשנות" בלבד ומנע מהבנקים להרוויח את מלוא היתרונות של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ובראשם הפחתת עלויות, תוך אספקת שירותים וחווית לקוח מותאמת לכל לקוח ולקוח ברמה אופטימלית.
ממצאים מרכזיים נוספים:
1 מכל 5 בנקים, שנסקרו (21%), מעסיק מנהל דיגיטל ראשי (
(CDO. ב-
IDC מעריכים, שעד 2020, נתון זה יגדל ל-1 מכל 2 בנקים, שיעסיק מנהל דיגיטל או מוביל אסטרטגי לטרנספורמציה דיגיטלית רחבה.
הסקר מצביע על מתאם חיובי בין מעורבות מוקדמת של ה-
IT בארגון כבר בשלבים מוקדמים לבין הצלחתן של היוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. לפי הסקר, 57% מהפרויקטים בהם שולב ה-
IT כבר בשלבים המוקדמים, נחשבו כמוצלחים בעיני הבנקים.
40% מהבנקים, שהשתתפו בסקר ציינו, שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתבצעת בעיקר רק בפרונט מול הלקוח במטרה לשפר את חוויית הלקוח.
רק 1 מכל 5 בנקים ציין כי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם כללה בעיקר עבודות תשתית מקיפות.
בנוסף נמצא, ש
אלמנטים מרכזיים בטרנספורמציה דיגיטלית מלאה ברמת הארגון כוללים תרבות ארגונית המבוססת על שיתוף פעולה ודגש על ליבה עסקית דיגיטלית, שכוללת טכנולוגיות אנליטיקה גמישות ופתוחות.
אלמנט מרכזי נוסף הוא נכונות לשתף פעולה עם ספקי חוץ כגון
סטארטאפים בתחום הפינטק, ספקי טכנולוגיות שונים וספקי שירות שאינם פועלים בהכרח בתחום הפיננסים, אך מייצרים ערך ללקוחות.
לורנס ליידן, מנהל השירותים הפיננסיים של
SAP באזור
EMEA: "אין ספק, שבנקים באזור
EMEA יוצרים ערך מוסף ללקוחותיהם ע"י הובלת פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית. אולם, בתחום זה אני חוזה עתיד וורוד יותר. באמצעות טשטוש הגבולות בין יוזמות דיגיטליות בפרונט מול הלקוח לבין יוזמות דיגיטליות בבק אופיס ובליבת הארגון ויצירת אסטרטגיה מקיפה לטרנספורמציה דיגיטלית, בנקים יכולים ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח ומשמעותית יותר עם לקוחותיהם".
ג'רי סילבה, מנהל מחקר ב-
IDC Financial Insights: "כדי שטרנספורמציה דיגיטלית תהיה מושרשת עמוק בתוך האסטרטגיה העסקית של הבנק ובתוך ה-
DNA שלו, צריך מנהל, שיוביל אותה, וזה אמור להיות מנהל הדיגיטל הראשי של הבנק -
Chief digital officer. תפקיד זה אומנם חדש ולא כל כך מוגדר ובשל, אך הוא אמור להיות מיושר ומסונכרן עם כל מחלקות ויחידות הארגון, יחד עם הטכנולוגיות הקיימות בו למטרה אחת מרכזית - חווית לקוח טובה יותר ושימור הלקוח לאורך זמן".
אמנון פרוינד, מנהל מכירות למגזר הפיננסי ב-
SAP ישראל: "ממצאי הסקר תואמים את
המצב בישראל, בו חלק קטן מהגופים הפיננסיים והבנקאיים מתחילים ליישם אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה, אך יש עדיין רבים, שנשארים מאחור ועוסקים בעיקר בדיגיטציה של נקודות הקצה מול הלקוח ולא בשרשרת הדיגיטלית המלאה לרבות מערכות ליבה, תשתיות
Big Data פתרונות ה-
Omni-Channel והאנליטיקה.
יש מגוון רחב של פתרונות מקיפים מקצה לקצה לעידן הדיגיטלי החדש, שמאפשרים לבנק לתכנן טרנספורמציה דיגיטלית מקצה לקצה יחד עם השגת הצלחות מהירות ונקודתיות בדרך לשם".
המחקר המלא - כאן.