סקר בקרב ישראלים לבחינת המאפיינים של הקנייה ברשת ל-2020
מאת:
מערכת Telecom News, 22.11.20, 14:21
בסקר נבחנו הרגלי ומאפייני הקנייה של ישראליים ברשת בצל משבר הקורונה. נושא הרכישה החכמה חזר על עצמו בסקר ולא בכדי. מיהם אתרי הקניות הפופולריים בקרבה הישראלים? אילו פרמטרים משפיעים על הרכישה? מה הישראלים הכי אוהבים לקנות?
קנייה חכמה ברשת הפכה בשנים האחרונות לחוויה בפני עצמה במהלכה הרוכשים נהנים מתהליך התלבטות, השוואת מחירים ורכישה בלחיצת כפתור אחת ומבלי לצאת מהבית. משבר הקורונה המתמשך רק העצים את התופעה.
מסקר, שערכה
eBay בישראל באמצעות מכון המחקר רושניק בחודש ספטמבר 2020, בקרב מדגם מייצג של 509 משיבים בגילאים 18-74 באמצעות פאנל גולשי אינטרנט בעל למעלה מ90,000 גולשים, נבחנו הרגלי ומאפייני הקנייה של ישראליים ברשת בצל משבר הקורונה.
כך למשל, מחצית מהישראלים מדווחים, שבמהלך 2020 הצורך שלהם ברכישות חכמות ברשת התחזק, 64% מדווחים, שהשיקול העיקרי ברכישה הוא זה הכלכלי ואילו 40% טוענים, שלעומת 2019, בשנה הנוכחית ההעדפה שלהם לרכישות אונליין התעצמה.
נושא הרכישה החכמה חזר על עצמו בסקר ולא בכדי. ישראלים רבים מצאו עצמם בצל המצב מחשבים את הוצאותיהם ומבקשים לבצע את העסקה המשתלמת ביותר עבורם. כך למשל, עולה מהסקר, שאתרים בינלאומיים נתפסים בקרב הציבור הישראלי ככאלה המספקים כלים אמיתיים לקניה חכמה ו-88% מהישראלים אף סבורים, שלאתרי הקניות הגדולים ברשת יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות.
סיכום נתוני הסקר:
נשארים בבית - קונים ברשת: כ 40% מהנסקרים מדווחים, שב-2020 התחזקה העדפתם לבצע קניות באונליין, נתון זה עומד לצד 42% נוספים שהעידו, שהעדפתם לרכישה באונליין נשארה דומה ביחס לזו של 2019.
חכם, אמין ומוכר: הצרכנים הישראליים מעדיפים לבצע קניה חכמה ברשת (52%), במחיר אטרקטיבי (64%) ומאתר אמין ומוכר (47%). פרמטרים נוספים המשפיעים על הרכישה הם המשלוח המהיר (36%), איכות המוצרים (27%) וממשק נוח (18%).
הגודל כן קובע: הרוב המכריע של הישראליים (88%) סבור, שלאתרי הקניות הגדולים הבינלאומיים יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות.
מקום בצמרת: קרוב למחצית מהישראלים (45%) הזמינו במהלך 2020 מ-
eBay, שממוקם במקום השני אחר
AliExpress ולפני
Amazon המדורג במקום השלישי. האתרים הפופולריים הנוספים לפי סדר חשיבותם: עזריאלי קום, וואלה שופס, אסוס ויד 2.
מנתוני
eBay לקראת ה-
Black Friday עולה, שהשעות בהן הישראלים הכי אוהבים לבצע את הרכישות ברשת הן 10:00-13:00 עם פיק נוסף של קניות בשעה 21:00 בערב.
קטגוריית חלקי החילוף לרכב מובילה גם השנה עם 226% צמיחה מבין כל הקטיגוריות הצומחות בקניות ישראלים.
מאז תחילת הקורונה הצטרפו כ-15,000 מוכרים ישראליים לפלטפורמת המכירות של
eBay. המוצרים הנמכרים ביותר בפלטפורמה זו הם גיטרות (800% עליה) נעלי ספורט (577% עליה) ומוצרים לשיפוץ הבית (153% עליה).
בחגיגות הקניות המתרחשות בימים אלה הצפי הוא, שהישראלים ירכשו בעיקר מוצרי אלקטרוניקה דוגמת טאבלטים, שעונים חכמים ואוזניות רגילות ואלחוטיות, מוצרים לבית ולגינה דוגמת שואבי אבק רובוטיים ומוצרים לבית חכם וכמובן אופנה על שלל ניגזרותיה.
לראשונה מזה שנים רבות, חגי הקניות מתקיימים בצל של 2 משברים גדולים וחוצי גבולות: המשבר הבריאותי והמשבר הכלכלי, שיחד שינו את הרגלי הקנייה והמכירה בכל העולם. ההערכה, שמבוססת על תוצאות חיוביות ועלייה בנתוני הסחר המקוון לאורך כל תקופה הקורונה היא, שגם בחגי הקניות נראה גידול ברכישות מאז מרץ האחרון.
מלבד הגידול בתנועת המסחר ברשת, השנה האחרונה מאופיינת בהפתעות ושינויים בדפוסי הקנייה הצרכניים: את קטגוריות הקניות הפופולריות של 2019, שכללו תכשיטים, בגדי נשים, מוצרים למטבח, מוצרי מניקור ומוצרי טיפוח נוספים, החליפו חלקי החילוף לרכב, מוצרי אלקטרוניקה, אביזרים וציוד למשרד, מוצרי היגיינה וניקיון ואף מוצרי גינון.
ואין זה פלא, לאחר בהלת הניקיון, שכללה הסתערות על מוצרי חיטוי ומסיכות, חיפשו הצרכנים מוצרים, שינעימו את השהיה במרחב הביתי, מה שמכונה "קטגוריית הבידוד", והמוצרים ,שהפכו לפופולריים, היו כאלה הקשורים לעיצוב הבית, משחקי קופסה משפחתיים, מוצרי כושר ביתי ואפילו מוצרי טיפוח בקטגוריית ה-
DIY כמו לקים וצבעי שיער.
איליה קרטוב, (בתמונה משמאל)
, מנכ"ל
eBay לשווקים המתפתחים: "מגפת הקורונה שינתה הרגלי קנייה ומכירה בכל העולם. במהלך תקופות הסגר במדינות רבות, המסחר המקוון נותר האמצעי הכמעט יחידי עבור צרכנים, מה שהוביל לגידול בתעבורה המקוונת ולתדירות הרכישות, בהתחשב בגידול הדו-ספרתית במסחר המקוון העולמי, השנה, אנו מאמינים בפוטנציאל הקנייה הגבוה ובדינמיקה החיובית במהלך חגי הקניות הקרובים. לאורך השנים אנו רואים, שהצרכנים הישראלים מתכוננים מראש לחגי הקניות כשהשנה, על רקע מגפת הקורונה העולמית, אנו רואים יותר מתמיד, התנהגות צרכנית ממוקדת – מחיר".