סטארטאפ ישראלי, מעוניין להתרחב לארה"ב? תכנון נכון ימנע כישלון עסקי
מאת:
איריס גולני, 1.4.19, 20:30
סטארטאפים ישראלים רואים בשוק האמריקאי פוטנציאל עסקי משמעותי. רובם מתייחסים לשוק האמריקאי כשוק ראשוני ומשמעותי באסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית.
סיכום הסמינר המקצועי, שכלל פאנל יזמים ופאנל משקיעים Expanding Your Business into the US Market
למרות שנדמה, שהשוק האמריקאי "קרוב" לחברות הישראליות בהתנהלות העסקית וביחסי המסחר המתקדמים בין המדינות, עדיין קיימים פערים עסקיים, ניהוליים ותרבותיים גדולים והחברות הישראליות חייבות להכיר וללמוד מקרוב את "חוקי המשחק" הייחודיים המאפיינים את השוק האמריקאי כדי למקסם את הפעילות העסקית במדינה.
בשבוע שעבר נערך סמינר מקצועי
Expanding Your Business into the US Market. שהופק ביוזמת
סייג'נט ישראל,
SelectUSA (בשגרירות ארה"ב בישראל) ו
משרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר ולאומי ארה"ב והוקדש לבחינת מגוון נושאים ניהוליים, ארגוניים ועסקיים באסטרטגיית חדירה והתרחבות בארה"ב.
כ-100 יזמים ומנהלים בכירים בסטארטאפים ובחברות הייטק ישראליות באו ללמוד ולהכיר את האתגרים העסקיים והניהוליים העומדים בפניהם לפני תכנון צעדיהם הראשונים והמתקדמים בשוק זה.
מומחים בעלי ניסיון בליווי סטארטאפים ישראלים בפעילותם בארה"ב לצד אנשי ממשל משגרירות ארה"ב, יזמים ומנהלים בחברות הייטק ישראליות הפועלות בארה"ב ומשקיעים בקרנות אמריקאיות הציגו את הטעויות הנפוצות בקרב חברות ישראליות, עשה ואל תעשה והעניקו טיפים וכלים מעשיים להערכות נכונה.
הסמינר נפתח בדברי ברכה של סגן שגריר ארה"ב,
Eugene Young, Acting Deputy Chief of Mission, U.S. Embassy ,Israel שהדגיש את שיתוף הפעולה המסחרי, ההיסטורי והמתרחב בין ארה"ב וישראל.
,Susan Hettleman,Commercial Counselor, U.S. Embassy Israel הציגה את
SelectUSA המציע הכוונה וסיוע לחברות ישראליות בתכנון ההתרחבות לארה"ב, היא הזמינה את החברות לוועידה השנתית של
SelectUSA המזמינה השנה לראשונה סטארטאפים מכל העולם למסלול ייעודי לחברות טכנולוגיה.
עודד זלצמן, מנכ"ל סייג'נט ישראל, הציג את ההיבטים השונים הנוגעים להקמת / הרחבת פעילות בארה"ב ואת השיקולים המשמעותיים, שיש לקחת בחשבון בכל שלבי התהליך.
עודד: "מעבר לשוק האמריקאי הוא החלטה אסטרטגית הכוללת סיכונים עסקיים ופיננסיים רבים. תכנון נכון של המהלך והבנה עמוקה של שוק היעד יכולים להגדיל את סיכויי החברה להצליח".
אורי קאופמן גפטר,
Head of Tech Banking, Westcoast at Bank Leumi USA, הציגה שורת עצות ׳עשה ואל תעשה’ בהתייחס לבנקאות אמריקאית. בין היתר, נדונו היבטים רגולטוריים, עלויות, חשיפות מטבע ועוד.
אורי קאופמן גפטר הנחתה פאנל המשקיעים בהשתתפות
:
עמית קרפ, שותף,
Bessemer Venture Partners
דפנה ווינקור בירן, שותפה,
Janvest Capital Partners
בועז אלברנס, שותף,
Mindset Ventures
הפאנל התמקד בטיפים ליזמים ישראלים המרחיבים פעילותם לארה"ב, לרבות היבטי תזמון המעבר, גיאוגרפיה (חוף מערבי / מזרחי) ועוד
.
כ"כ, עסק הפאנל במאפייני משקיעים שונים והתאמתם הפוטנציאלית לחברות ישראליות.
עו"ד
נגה דבצרי ספירא, שותפה במחלקה המסחרית בנשיץ ברנדס אמיר, הרחיבה אודות ההיבטים המשפטיים.
עו"ד
ארנון סמבורסקי, שותף במחלקה המסחרית בנשיץ ברנדס אמיר, הנחה וניהל פאנל
Case Studies בהשתתפות:
אלון ארבץ, מייסד משותף,
Intsights Cyber Intelligence
ערן גיל, יזם ומנכ"ל
AllCloud
ו
ג'ייסון שוורץ,
CFO,
SimilarWeb
שחלקו מניסיונם והציגו את האתגרים אותם הם עברו בתכנון ובפעילות בארה"ב.
בפאנל סיפרו על טעויות נפוצות בניהול ובהבנת השוק האמריקאי והשפה התרבותית.
הפאנל הציג את הבדלי התרבות העצומים בין ישראל וארה"ב.
בין האתגרים המשמעותיים ביותר לדברי המנהלים:
כיצד מובילים אסטרטגיית שיווק ומכירות מצליחה בארה"ב, בעיקר לאור ההבדלים המהותיים בתפיסת השיווק והמכירות בשוק האמריקאי ובדרכי תכנון ופעולה שונים מהנהוג בשוק בישראל?
כיצד מגייסים הון אנושי מקומי ועד כמה חשוב לגייס הון אנושי מתאים למען הצלחת החברה בארה"ב?
כיצד מצליחים לנהל את הסינרגיה בין עובדי החברה הישראלים והאמריקאים?
כיצד מגשרים על תרבות ארגונית מעורבת ישראל-ארה"ב?
ג'ייסון שוורץ הציג טעות נפוצה בחברות בכל הקשור לגיוס של תפקידים בכירים בארה"ב. כ"כ, הציג את השוני לתפיסתו והפערים במערכות השיווק והמכירות בישראל וארה"ב.
ערן גיל סיפר על הקמת חברה באטלנטה, מדינה פחות מוכרת אך בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה, וציין את הערך המוסף העסקי בתכנון וחשיבה אודות מיקום והקמת הפעילות במדינות השונות בארה"ב.
גיל: "ארה"ב אינה רק ניו יורק והסליקון ואלי. קיימות מדינות נוספות, שעשויות לספק ערך משמעותי לסטארטאפים".
הסמינר הסתיים בהרצאה בגובה העיניים של
אבישי אברהמי, מייסד משותף ומנכ"ל
Wix.com, ששיתף את האתגרים איתם מתמודדת חברת וויקס הגלובלית בפעילותה בארה"ב.
אבישי: "האתגר המשמעותי ביותר בניהול חברה גלובלית הוא התרבות הארגונית. בחברת וויקס השפה הרשמית היא אנגלית כדי לגשר על פערי השפה והתרבות של כל העובדים".