נחשפו 4 מיזמים חדשים ומלהיבים באירוע של Pitch Tonight
מאת:
מערכת Telecom News, 24.8.16, 10:09
באירוע יוצא דופן של קהילת Pitch Tonight נחשפו 4 סטארטאפים חדשים, בתחומי עולם הבנייה, תוכן תלת-ממדי, הקטנת תאונות דרכים וניהול מועדוני כדורגל. בנוסף הקהל באירוע תרגלPitch אפקטיבי והעברת מסרים בסדנה מקצועית ייחודית, כולל 11 הצעדים החיוניים להצגת מיזם.
Pitch Tonight היא אחת
מקהילות היזמות הגדולות בארץ, הקהילה מונה כ-3,500 יזמים ב-
Meetup כאשר האירועים בארץ מתחלקים לסדנאות שונות ולאירועי משקיעים ויזמים. אירועי חשיפת סטארטאפים נסקרו אצלנו:
כאן,
כאן,
כאן ו
כאן. עבור יזמים בתחילת דרכם. החשיפה בפני קהל, שכולל יזמים ומפתחים ותיקים, מנטורים ומשקיעים, היא מבחן חשוב ביותר בדרכם, בגלל כללי הצגת המיזם (ה-
Pitch) והמשוב המיידי הניתן ליזמים.
באירוע ה-13 של הקהילה,
שהתקיים ביום 17.8.16 בגוגל קמפוס בתל אביב, בהשתתפות של כ-200
יזמים, מפתחים, מנטורים ו
משקיעים, נחשפו 4 מיזמים חדשים ב"נאום מעלית" והתקיים פאנל פידבק, שכלל אנשי מפתח מהתעשייה. לאחר הפאנל התקיימה סדנה מיוחדת ללימוד כל סודות "נאום המעלית" ליצירת
Pitch אפקטיבי.
הפאנל של המנטורים והמשקיעים (בת
מונה משמאל) אירח הפעם את:
עידן כץ (סמנכ"ל חממת אינקוביט יזמות טכנולוגית),
סטפני ציריין (מנהלת
Hub:raum Tel-Aviv של דויטש'ה טלקום),
ומרתה מוזס (קמפוס גוגל תל-אביב).
גיל שורקה, (בתמונה למעלה משמאל), מארגן-שותף
Pitch Tonight: "אני שמח לשתף, שהקהילה שלנו בישראל גדלה, ואנו כיום מונים
כ-3,500 חברים במיטאפ, מה שהופך אתכם לחברים באחד מקהילות היזמות הגדולות בארץ.
Pitch Tonight הוא פרויקט בעל-2 אופנים, אירועי
PITCH יחד עם המשקיעים הבולטים במשק וסדנאות שונות, כמו הסדנה שלנו הערב יחד עם
ליאור שהם שילמד אותנו איך לבנות וליישם
Pitch אפקטיבי".
המיזמים שהציגו באירוע:
א.
אודי מן -
iMeasure: מכשיר
מדידה מבוסס ראייה ממוחשבת לעולם הבנייה ובכך מדייקים, ומקצרים תהליכים ומבטלים צורך בחלק גדול מהמדידות.
המערכת בונה מודל תלת ממדי של המרחב המאפשר, למשל, תכנון מפורט של כל תהליכי הבנייה עבור ארכיטקטים.
ב.
יחיאל אטיאס –
Hexa: פלטפורמה
בשם
Hexing ליצירת תוכן תלת מימדי הממירה תמונות לאובייקטים תלת מימדים גמישים.
המערכת מספקת יכולת להמיר כל צילום דו-ממדי לתלת ממדי. מכוונת כרגע למערכות מסחר אלקטרוני.
ג.
דני להב –
Karz: מקטינים תאונות דרכים ע"י
אפליקציה המספקת התרעות ומשוב לנה
ג.
דני להב והמיזם נחשפו
בראיון אישי בלעדי אצלנו, ממש בתחילת דרכו של המיזם.
ד.
נתנאל לוזון -
Be Talent Group: מערכת לניהול מק
צועי למועדוני כדורגל, פיתוח וניבוי פוטנציאל של שחקנים ממחלקות הנוער לקבוצות הבוגרים.
המערכת מסייעת לנהל את הקבוצות ולבצע התאמות של שחקנים לליגות ולקבוצות.
ליאור שהם, מנחה ומרצה לתחום ה
Pitch- ופרזנטציה אפקטיבית בחברת
,Barry Katz ריתק את הקהל במשך שעה וחצי בחשיפת הסודות ל
Pitch- טוב בפני משקיעים ושותפים פוטנציאליים
.
הקהל באירוע תרגל מספר טכניקות, שהוצגו ע"י
ליאור הכוללות (בין היתר): חיזוק ביטחון עצמי, בניית אמון מהיר, העברת מסרים נכונים, תבניות של
Pitch אפקטיבי ונכון ועוד.
לדברי
ליאור שהם, (בתמ
ונה משמאל),
המילה החשובה ביותר עבור יזם, כשהוא מציג את המיזם שלו בפני כל מסגרת של מאזינים, היא:
WIIFM (ר"ת:
What's In It For Me). לדבריו, לאנשים יש קשב קצר ביותר, של 8 שניות ופחות, ומה שלא "נתפס" בפחות מ-8 שניות, לא ייקלט בהמשך הנאום. כ"כ, חשוב לזכור ש: "טוב צוות טוב מרעיון טוב".
הצעדים המומלצים ע"י ליאור לשיפור הביטחון העצמי לפני ובמהלך Pitch:
- להכין רשימה של כל מה שעשוי להשתבש. זה מוביל לתחושת שליטה.
- לבצע חזרות, חזרות, חזרות.
- לעמוד "עמידת כוח" לפחות 2 דקות לפני תחילת הנאום.
- לבצע "חימום" לפני תחילת הנאום.
- להשתמש ברוטינות מוכרות.
- להכין בצד דף עם "עוגנים", לכל מקרה של שיבוש או שאלות קשות.
- "פאוזה", לבצע הפסקות קצות למיקוד עצמי ולמיקוד השומעים.
- להשתמש במתודת 3 המספרים (לספק לשומעים רק 3 מספרים ומספרים המספרים את כל מה שיש וחשוב במיזם).
- להשתמש במתודת דוגמת: "דמיינו לעצמכם", או "למה זה חשוב?", או "מה אם...". כלומר: לשאול שאלות רטוריות ולענות עליהן מיד.
- לעורר את הרגש, להפוך את השיח לאישי ואפשר ורצוי גם לספר סיפור אישי קצר הנוגע למיזם.
- לחזור על הערך המוסף שרלוונטי למי שמקשיב, כמה פעמים.