נחשף סקר על השקעות בחדשנות בארגונים
מאת:
מערכת Telecom News, 4.12.18, 16:15
הסקר נערך בקרב 900 מנהלי IT ומנהלי כספים מ-15 מדינות, לרבות 50 מנהלים מישראל, שמייצגים ארגונים ממגוון רחב של שווקים וביניהם: הייטק וטלקום, המגזר הציבורי, ייצור, מדעי החיים, קמעונאות והפצה, מפעלים פטרו כימיים, נפט וגז.
חברת רימיני סטריט,
Rimini Street, ספקית של שירותים ומוצרי תוכנה ארגוניים ושל שירותי תמיכה לתוכנות אורקל וסאפ, שלה 20 משרדים בעולם ביניהם בהרצליה פיתוח, חשפה תוצאות מחקר, שנערך בקרב מקבלי החלטות פיננסיים ומנהלי מחשוב אודות השקעות בחדשנות בארגוניהם.
המחקר נערך ע"י חברת
Vanson Bourne והשתתפו בו 900 מנהלי
IT ומנהלי כספים מ-15 מדינות, לרבות 50 מנהלים מישראל. המשתתפים מייצגים ארגונים ממגוון רחב של שווקים וביניהם: היי-טק וטלקום, המגזר הציבורי, ייצור, מדעי החיים, קמעונאות והפצה, מפעלים פטרו כימיים, נפט וגז.
על פי הממצאים
, למרות שהארגונים מכירים בחשיבותן של חדשנות ושל טרנספורמציה עסקית, מובילי הטכנולוגיה והמנהלים הפיננסים בארגונים מתמודדים עם חסמים כבדים, המונעים מהם הטמעת חדשנות ובראשם:
77% סבורים, שהארגונים משקיעים השקעת יתר בהרצת מערכות ה-
IT בתחומים כמו: חשמל, תחזוקה, קירור, מנויים לתוכנות ועוד.
76% מתלוננים על העדר תמיכה של ההנהלה בהשקעות הדרושות בחדשנות
74% סבורים, שהארגון שלהם כבול בהסכמי שירות של יצרני תוכנה המגבילים חדשנות.
החסמים קיימים למרות שמשתתפי המחקר מזהים בבירור את התועלת הכלכלית, שנובעת מהטמעת חדשנות.
37% מהנשאלים השיבו, שחדשנות, שהוטמעה, הניבה שיפור בהכנסות
35% ציינו קיצוץ בעלויות התפעוליות.
83% ציינו, שיש קשר ישיר בין חדשנות במערכי ה-
IT לבין מעמדו התחרותי של הארגון בשוק.
עורכי המחקר ציינו ,שהשקעה בחדשנות מחייבת תרבות ארגונית המעודדת נטילת סיכונים והשלמה עם כישלונות המאפשרים למידה ושיפור. אך רוב החברות מרגישות בנוח עם ביצועים, שניתן לחזות אותם, ולא נוטות לאתגר גישות מקובלות בעסק.
רבים מהנשאלים הביעו, כאמור, דאגה מהסתמכות היתר של הארגון על יצרני התוכנות הארגוניות, שהוטמעו אצלם.
בנוסף ל-74%, שטענו, שהסכמי השירות הכובלים, שהם חתומים עליהם, חוסמים חדשנות, 54% טענו, שמופעלים עליהם לחצים לאמץ את אסטרטגיות הענן של הספקים הללו. בנוסף, רבים מהנשאלים חותרים גם לשקיפות גדולה יותר של מפת הדרכים של הספקים הללו.
העדר חדשנות בקרב ספקי התוכנה המסורתיים בשילוב הלחצים להגיב במהירות גדולה יותר לצרכים עסקיים מתפתחים מניעים מנהלי
IT ומנהלי כספים לבחון אסטרטגיות חדשות להקצאה חדשה של משאבים, שתניב חדשנות וצמיחה.
המציאות מחייבת חשיבה מחדש על רכיבי הוצאה, שקלול תמורות בתקציב ובדיקת חלופות בכלל מרחב ה-
IT כולל שירותי תמיכה של חברות צד ג' לאפליקציות הארגוניות.
ז'אק אוסטר, מנהל פעילות
רימיני סטריט בישראל: "המחקר חושף את העובדה, שבעוד שמנהלי הכספים ומנהלי המחשוב מבינים את החשיבות האסטרטגית הטמונה בחדשנות ומעוניינים להשקיע בה כדי להפיק יתרונות מרביים, הם ממשיכים להיאבק כדי להשיג את התקציבים הנדרשים להשקעות הללו, שהן קריטיות לצמיחה העסקית.
על הארגונים להפיק ערך מקסימלי מהתוכנות הארגוניות שלהם ולשחרר חלק משמעותי מההון החבוי בשירותי התמיכה בתוכנות הללו. הדבר יאפשר ללקוחות לנתב מחדש את הכספים שנחסכו לפרויקטים של טרנספורמציה עסקית, שיבטיחו יתרון תחרותי. לא פחות חשוב מכך, הם יזכו בהערכה ובהוקרה של המנכ"ל ומועצת המנהלים, שתסייע להם בעת שיבקשו השקעות נוספות בחדשנות בעתיד".
הסקר המלא -
כאן.