משרד התקשורת החליט לעצור את תופעת המסרונים המזויפים
מאת:
מערכת Telecom News, 2.6.20, 23:01
משרד התקשורת החליט לעצור את התופעה ולפיה גורמים מפיצים מסרונים לציבור תוך התחזות למנוי אחר על ידי שימוש במספר הטלפון שלו.
בעקבות תלונות, שהגיעו למשרד התקשורת, נחשף המשרד לתופעה ולפיה ניצלו גורמים את האפשרות להשתמש במספרי טלפון של מנויים אחרים והפיצו מסרונים בשם המנויים, תוך התחזות להם והפצת מסרים מזויפים בשמם.
כיום, קיימים אמצעים טכנולוגיים המאפשרים להגדיר בשדה השולח ("
CLI") שם או מספר טלפון כלשהו. התכונה הזו נועדה, בין היתר, לאפשר ערוצי שיווק נוחים לבתי עסק עם מספר טלפון לחזרה.
אולם, יש כאלה, שניצלו לרעה תכונה זו והגדירו בשדה השולח מספר של מנוי אמיתי וכך זייפו הודעות שכביכול כתב אותו המנוי.
לאחר בדיקת הנושא פרסם המשרד שימוע לציבור לפני מספר חודשים בנוגע לאופן הטיפול במיגור התופעה.
בתום השימוע החליט המשרד על הפתרון ולפיו רק חברת תקשורת, שקיבלה רישיון משר התקשורת, תוכל לאפשר למנוייה להפיץ מסרונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה או אפליקציה שלה, כשמספר המנוי מופיע בשדה השולח, וגם זאת רק לאחר ביצוע זיהוי אמין של המנוי.
מפיץ, שאיננו בעל רישיון ממשרד התקשורת, לדוגמא, מפיץ הודעות מסחרי, יוכל לאפשר שליחת מסרון, שבו זהות השולח היא מספר, רק לאחר ביצוע זיהוי אמין על פי הנחיית בעל הרישיון, שבאמצעותו הוא מפיץ את ההודעה. במקרה כזה בעל הרישיון יהיה אחראי לכך, שהמפיץ אכן ביצע זיהוי אמין.
יש להדגיש, שאין בהחלטה כדי להשפיע על האופן שבו מנויים פרטיים שולחים מסרונים באמצעות מכשיר הסלולר שברשותם.
תיקוני הרישיונות לחברות בעניין זה יופצו ויפורסמו באתר המשרד.