משרד התקשורת הורה לחברת הדואר לקצר זמני המתנה
מאת:
מערכת Telecom News, 18.8.21, 17:29
המשרד הורה לחברת הדואר לגבש תכנית מידית לקיצור זמני ההמתנה ב-33 יחידות דואר, שבהן נמדדו זמני המתנה ארוכים במיוחד.
הערת מערכת חשובה: המחדלים הקשים בדואר הם פרי החלטותיו האישיות של שר התקשורת, יועז הנדל, ומנכ"לית המשרד לירן אבישר בן חורין. הם לא יוכלו לחמוק מהאחריות האישית שלהם, על ידי כך שהם מפרסמים לפתע את המחדלים המוכרים לכל אזרח הנזקק לשירותי הדואר. את המחדלים הקשים של השר אנו חושפים בחודשים האחרונים ובשנה החולפת בהרחבה, בעשרות כתבות והאחרונה פורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "עוד גזירות: עוד סניפי דואר נסגרים תוך התעללות בקשישים ובשכבות החלשות!".
את מי שצריך להעמיד לדין על ההתעללות נמשכת בציבור, זו צמרת משרד התקשורת עצמה!
להלן הודעת המשרד: בעקבות זמני ההמתנה הארוכים, שנמדדו ביחידות דואר רבות, החלה חברת הדואר בחודש נובמבר 2020 במעבר לזימון תורים מראש. למרות המעבר להזמנת תור מראש עדיין נמדדו בחלק מהיחידות זמני המתנה ארוכים מהנדרש בהוראות הרישיון.
מדיווחי חברת הדואר למשרד התקשורת עלה, שב-33 יחידות נמדדו ברציפות במשך 3 חודשים וחצי האחרונים זמני המתנה גבוהים, שנעו בין 40-25 דקות בממוצע, ושהגיעו במקרים מסוימים אף לזמני המתנה ארוכים בהרבה.
מבין 33 היחידות, שבהן התגלו זמני המתנה ארוכים במיוחד, ניתן למצוא את סוכנות לוינסקי וסניף יפו בתל אביב-יפו, סוכנות אזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, סוכנות אלחרירי וסניף הורדוס בירושלים, סניף סילבר ברמת גן וסוכנות שאגור באום אל פאחם (הרשימה המלאה נמצאת בתחתית ההודעה).
כדי להביא לקיצור זמני ההמתנה ביחידות, שבהן נמצאו זמני המתנה חריגים במיוחד, הורה המשרד לחברת הדואר להביא לכך, שתהיה הפחתה מידית בזמני ההמתנה בכל אחת ואחת מ-33 יחידות הדואר.
המשרד הורה לחברה לנקוט בכל הפעולות הנדרשות למטרה זו, ובכל האפשרויות העומדות בפניה ביניהן: ניהול התורים באמצעות זימון תור מראש, הרחבת שעות הפעילות של היחידות, הרחבת עמדות השירות לציבור ביחידות ואיושן באופן מלא לאורך כל ימי ושעות הפעילות ועוד.
בכוונת המשרד לערוך בדיקה נוספת בעוד 90 ימים, כדי לוודא, שמשך ההמתנה באותן יחידות הדואר לא יעלה על 10 דקות בממוצע משוקלל בהתאם לרישיונה של חברת הדואר.
כתוצאה מהמעבר לזימון תורים מראש נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה בחלק מהיחידות, שעברו לשירות זימון תור מראש. חברת הדואר שיפרה את משך זמן ההמתנה הממוצע הארצי וירדה ל-8 דקות בממוצע משוקלל בעקבות מעבר של כ-70% מהלקוחות לזימון תורים מראש. בסניף הגבעה הצרפתית בירושלים ובסניף נוה יעקב בירושלים נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה.
רשימת 33 הסניפים בהם התגלו חריגות בזמני המתנה:
שם היחידה עיר / ישוב
סוכנות שאגור אום אל פאחם
סוכנות אל מחאג'נה אום אל פאחם
סוכנות באקה אל ג'רביה באקה אל ג'רביה
סוכנות אזור תעשיה עמק שרה באר שבע
סוכנות ביר אל מכסור ביר אל מכסור
סוכנות ביתר עלית ביתר עלית
סוכנות ניסנבאום בת ים
סוכנות ביזנס פארק הרצליה
סוכנות זול סטוק חדרה חדרה
סוכנות משרד הרישוי חולון
סוכנות בן גוריון חיפה
סניף נחלה חיפה
סוכנות טייבה צפון טייבה
סוכנות רחוב הדרור יבנה
סניף הורדוס ירושלים
סוכנות אלחרירי ירושלים
סוכנות ג'אבל מוכבר ירושלים
סוכנות שועפט ירושלים
סוכנות צור באחר ירושלים
סוכנות ראס אל עמוד ירושלים
סניף פסגת זאב ירושלים
סוכנות אזור תעשייה ירכא ירכא
סוכנות כסייפה כסייפה
סוכנות כפר יאסיף כפר יאסיף
סוכנות כפר קאסם כפר קאסם
סוכנות כפר מנדא כפר מנדא
סוכנות ערערה (בנגב) ערוער ערעור
סוכנות קדימה קדימה
אל מוכתר רהט
בית דואר רהט רהט
סניף סילבר רמת גן רמת גן
סוכנות לוינסקי תל-אביב יפו
סניף יפו תל-אביב יפו
עדכון 12.9.21: משרד התקשורת מודיע
כאן (כותרת בלבד): "הודעה בדבר הטלת עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע"מ בגין הפרת הוראת הרישיון הכללי בעניין חלוקת דואר בשכונת יערית בשלומי."
עוד בדיחה על הגב והכיס של הציבור, של קנס בסך 14 אלף ש"ח, שבכלל "לא מדגדג" לחברת הדואר ומספק לה רווח כלכלי, עקב הפרת החוק והרישיון על ידה.
עדכון 5.10.21:
היאלי יעקבי-הנדלסמן פרסמה
כאן ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "הרפורמה בדואר עברה בקריאה ראשונה: תחרות על משלוח מכתבים.
לראשונה, חברות פרטיות יוכלו להציע משלוח מכתבים • דואר ישראל יורשה להרחיב עוד יותר את תחומי עיסוקיו • שר התקשורת
הנדל: "מתחילים בתיקון, יש להפוך את הדואר לחברה יעילה שיכולה להיות אטרקטיבית למשקיעים"."