משנים את כללי המשחק בעולם האופנה במיזוג העולם הפיזי והווירטואלי
מאת:
חיים חביב, 5.4.22, 08:00
קורנית דיגיטל מחברת בין עיצוב, טכנולוגיה ואופנה ומטלטלת את עולם האופנה, ההלבשה והטקסטיל, שערכו עמד בשנה החולפת על כ-1.5 טריליון דולרים. הרשימה אותי "חולצה מנגנת של דייויד בואי".
בהמשך לאירועים מוצלחים בניו יורק, לוס אנג'לס, ומילאנו, חזרה לתל-אביב חברת
קורנית דיגיטל, שעוסקת בעולם האופנה דיגיטלית וטכנולוגיות ייצור טקסטיל בר-קיימא לפי דרישה, בהפקת ענק צבעונית ותוססת של שבוע האופנה ל-2022. מאות יזמים, מעצבים, יצרנים, נציגי מותגים בינלאומיים, פלטפורמות סחר אלקטרוני מובילות, ושחקני אופנה דיגיטלית משתתפים באירועים המתקיימים השבוע (3-6 באפריל) בנמל תל-אביב, בהרצליה, באתרי החברה, ובמרכז פרס לשלום וחדשנות.
קורנית יוצרת את מערכת ההפעלה לאופנה עם פתרונות מקצה לקצה הכוללים מערכות הדפסה דיגיטלית, מגוון סוגי דיו חדשניים, מוצרי צריכה ואקוסיסטם גלובלי מנהל תוכניות עבודה. היא מאפשרת ללקוחותיה להיפרד מ"כאבי הראש" טיפוסיים, שמאפיינים את שרשרת האספקה ואת הניצול הלא יעיל של חומרי הגלם, יחד עם יצירתיות חסרת תקדים וחווית ייצור חלקה
pixel-to-parcel-to-doorstep.
KornitX היא פלטפורמת ניהול התהליך בין המותג האופנה לבין יצרני האופנה המפיקים עבורו, ומאפשרת ייצור אוטומטי על פי דרישה מקצה לקצה, החל מהזמנה הראשונית ועד למסירת החבילה. היא יוצרת חיבור חלק בין העולם הפיזי והווירטואלי.
ב"שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022" מוצגות קולקציות מרהיבות של מיטב המעצבים בישראל, שנוצרו במספר שבועות בלבד, שלא כמו תהליכי ייצור אופנה וטקסטיל טיפוסיים הנמשכים על פני יותר מ-6 חודשים.
האירוע מציג מערך מגוון ביותר של מעצבים, דוגמנים/ות והדפסה על בגדים במגוון רחב של חומרים. הקולקציות ממחישות את החופש מהמגבלות המאפיינות את תהליכי הייצור המסורתיים הנחשבים לבלתי יעילים, יקרים ובזבזניים וכן מזמני האספקה הממושכים ומגבלות שרשרת האספקה. שיטת הייצור על פי דרישה מאפשרת את היצירה של הקולקציות היצירתיות ביותר.
במסגרת האירועים חשפה החברה את החיבור בין עיצוב, טכנולוגיה ואופנה ברת קיימא, והציגה טכנולוגיות ופתרונות מפתיעים ומבטיחים כמו טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת ייצור המוני בצורה דיגיטלית - מערכת "קורנית אפולו" המהפכנית לייצור המוני בטכנולוגיית ה-
DTG (ייצור ישיר על פריט אופנה). האפולו מוגדרת כשוברת שוויון בענף ומאפשרת לחברת קורנית חדירה לשוק הייצור ההמוני המוערך בעשרות מיליארדי דולרים והנתמך כיום ע"י טכנולוגיות מיושנות, בזבזניות ומזהמות.
תהליכי הייצור ההמוני בעולם האופנה עוברים תמורה מהפכנית ומואצת, שדוחפת את יצרני האופנה לייצור האפשרי רק בשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות המתאפיינות בייצור קרוב ללקוח (
near-shoring), סדרות ייצור קצרות בהרבה כדי לצמצם מלאים ולמנוע זיהום סביבתי, והחשוב מכל - מאפשרת למעצבים יצירתיות אינסופית וזמני תגובה מזעריים.
טכנולוגיית הייצור ההמוני המהפכנית משנה את כללי המשחק ונותנת מענה ישיר למגמות השוק בעידן הפוסט קורונה בו יש האצה של ייעול שרשראות האספקה ומעבר לייצור קרוב ללקוח (
near-shoring).
"קורנית אפולו" מבוססת על טכנולוגיית
MAX המוכחת של החברה ומציעה איכות קמעונאית גבוהה בשילוב בקרת אוטומציה מלאה ותהליכי ייבוש חכמים ומובנים (אינטגרטיבים) של חברת טסומה הגרמנית, שנרכשה לאחרונה ע"י קורנית. הפתרון מבוסס על מערכת דיגיטלית חד שלבית מקיפה ביותר מקצה לקצה המותאמת לייצור המוני בריצות הדפסה קצרות ובינוניות ב-
nearshore. הפתרון מציע עלויות כוללות אופטימלית ושיעור תפוקה גבוה ביותר למפעיל. ביצועי הטכנולוגיה זו עולים משמעותי על אלה של
screen printing ושל תהליכים אנלוגיים אחרים. עם בטאות ראשונות לטכנולוגיה כבר במחצית השנייה של 2022, המערכת תושק באמצע 2023.
דו"ח של חברת מקינזי, שפורסם לפני תקופת הקורונה, זיהה שינוי מגמות בענף והציג סקר מקיף בו מרבית המנהלים האמריקאים הבכירים שנסקרו העריכו, שכ-20% מהיקף ייצור האופנה ב-
offshore יעברו לייצור קרוב למקום הביקוש (
nearshore) עד ל-2025. המציאות לאחר הקורונה מובילה להבניה שונה של שרשראות הייצור בתעשיית האופנה המאופיינת בהכנסת דיגיטציה ואוטומציה, ניהול החותר למלאים נמוכים, צמצום התלות בשינוע סחורות במרחקים ארוכים, ייצור בקרבת שווקי היעד, ושאיפה לשמירה על קיימות.
החברה מעריכה, שפוסט-קורונה, מגמות המעבר לייצור המוני ב-
near-shore, וייצור המוני בסדרות קצרות ובינוניות מואצות באופן משמעותי, בייחוד בקטגוריות ההלבשה הרלוונטיות לטכנולוגיות של החברה, והביקוש לפתרונות המתקדמים שלה, צפוי לגדול משמעותית.
בנוסף לאפולו, חשפה קורנית את מערכת הייצור "אטלס מקס פולי", שצפויה לחולל מהפכה בשוק הספורט המקצועני והחובבני העולמי המוערך במיליארדי דולרים, וסובל היום ממגבלות ייצור ועיצוב קשות על בדי הפוליאסטר הפופולריים ע"י המותגים המובילים.
מערכת הייצור הזו מציעה פתרון דקורטיבי דיגיטלי ראשון מסוגו לייצור בגדי פוליאסטר ובדי פוליאסטר מעורבים בנפחים גדולים. כ-16% מכמות הטי-שירטים, שמיוצרים בעולם בשנה, מיוצרים מבדי פוליאסטר, שמהווה את הקטגוריה השנייה בגודלה. ההתקרבות בין שווקי האופנה ובגדי הספורט, כתוצאה מהרגלי צריכה, שהואצו בעקבות הקורונה, חשפה פוטנציאל משמעותי לייצור אופנה באמצעות שימוש פוליאסטר.
"אטלס מקס פולי" יוצרת אפשרויות חדשות בתעשייה בה שחור ואפור היו עד לאחרונה הנורמה. לראשונה, שוק ומותגי בגדי הספורט יכולים להציע מגוון רחב של עיצובים צבעוניים מלאי חיים ועיצובים חדשים. סטנדרט איכות זה לא התאפשר בתחום הפוליאסטר עד לאחרונה והוא מבוסס על טכנולוגיית ה-
MAX של החברה.
הפתרון משלב יישומי ה-
XDi של קורנית ליצירת מגוון אפקטים רבגוניים ושילובים אינסופיים המדמים מראה של רקמה, מראה של ויניל בצפיפות גבוהה, העברות רשת והדמיה תלת מימדית. אפליקציית ה-
XDi מאפשרת לממש אינסוף עיצובים ויצירתיות מקסימלית בפוליאסטר ומציגה חדשנות מאין כמוה לשוק ומותגי בגדי הספורט לשעות הפנאי.
המוצר יושק החל מהרבעון השני ל
-2022, ומהווה תוספת חדשה לקבוצת מוצרי
MAX של החברה. הוא מסיר את המכשולים המיוחסים לייצור בגדי פוליאסטר ומבטיח עמידה גבוהה בסטנדרטים של איכות ועמידות, תוך קביעת רף ליצירתיות ופרודוקטיביות.
בהמשך לחזון שלה להפיכת רצפת הייצור לדיגיטלית, קורנית הציגה גם את פתרון ה-
ActiveLoad המהפכני לאוטומציה. בזמינות סלקטיבית החל מהמחצית השנייה של 2022 וזמינות מסחרית ב-2023,
ActiveLoad מאפשרת אוטומציה בטעינת בגדים למוצרי
Kornit Atlas MAX ובכך מגדילה את קיבולת הייצור בכ-20%, ממקסמת משאבים ומשפרת את האיכות והקונסיסטנטיות הכללית באמצעות צמצום טעויות מפעיל.
בתשובה לשאלה ציין
עומר קולקה, (בתמונה משמאל), סמנכ"ל השיווק, שהמערכת מבטיחה שימוש אופטימאלי בחומרים, צמצום פחת חומרי גלם, הפחתה מהותית בזיהום לסביבה ובתהליכי ייצור עתירי מים. בנוסף ציין, שחומרי הצבע החדשים תקניים ובלתי רעילים ואינם מפחיתים ביכולת האריג "לנשום".
הרשימה אותי (אישית): "חולצה מנגנת של דייויד בואי" בה הוטמעה טכנולוגיה של מציאות רבודה. סריקה/צילום החולצה באפליקציה המתאימה מפעילה את אלבום שיריו.
רונן סמואל, (בתמוננה משמאל), מנכ"ל קורנית דיגיטל: "המגמות המתעצמות לייצור אופנה קרוב לשווקי היעד בסדרות ייצור קצרות ובינוניות, בשילוב החדשנות הטכנולוגית המאפיינת את האפולו של קורנית, מרחיבות באופן משמעותי את כמות הסדרות ייצור השנתיות שהופכות רלוונטיות לייצור באמצעות הטכנולוגיות הדיגיטליות המתקדמות של החברה, ומייצרות הזדמנות עסקית עצומה של מיליארדי דולרים עבור לקוחותינו.
החברה מאפשרת ליצרני האופנה ומוצרי הטקסטיל לממש את החדשנות בתחום באופן מעשי, לשחרר את הרוח היצירתית שלהם ולקדם אופנה המעצימה גיוון וביטוי עצמי באמצעות שילוב של עיצוב, טכנולוגיה ויכולת תכנון וייצור של אופנה בת קיימא.
תעשיית האופנה והטקסטיל נמצאת בנקודת מפנה קריטית. ככל שעולמות העיצוב, הטכנולוגיה והאופנה מתמזגים, נוצרת כעת הזדמנות אדירה. החברה מגדירה מחדש את הכללים לעולם האופנה וכעת אנו מציגים טכנולוגיה מהפכנית לייצור אופנה המוני המספקת חלופה לייצור בטכנולוגיות מיושנות, אנלוגיות ומזהמות. בזמן שתעשיית האופנה והטקסטיל מתחילה לפעול למיזוג העולם הפיזי והווירטואלי, אנו מחויבים לאפשר ללקוחות להרחיב את גבולות היצירתיות שלהם. בחיבור הווירטואלי לפיזי, אנו מניעים עולם בו כמעט הכול אפשרי"
עומר קולקה: "יצרנים ויוצרים עוברים יותר ויותר לייצור
nearshore ו-
onshore. טכנולוגיית קורנית אפולו של החברה מגיעה לשוק וללקוחותינו בזמן הנכון ומאפשרת ללקוחות קיימים ועתידיים למקסם את מגמות השוק הללו, ופותחת בפני החברה שווקים חדשים ומקדמת אימוץ רחב בקרב לקוחות חדשים. טכנולוגיית קורנית אפולו מתייחסת באופן ישיר לצורך בתעשייה ואנו סבורים שהיא תרחיב את היקף השוק שלנו".
.