חשיפת המצב המוזר וחסר כל בסיס חוקי, שלפיו "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" נמצאת מעל משרד התקשורת וקובעת (משום מה) גם את צורת ניתוב השיחות בין מספרים סלולריים למספרים קוויים בבזק (שאין בהם שום דבר המעורר בעיות הלכתיות או אחרות), במיוחד כאשר זה נעשה רק בחברה סלולרית אחת ולא באחרות. עדכון חשוב בתחתית הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 5.6.18, 06:30
הפעם אנו "מרימים את המסך" מעוד "פינה אפלה" במשרד התקשורת הישראלי, שלא רוצים שתדעו.
קיבלנו תלונות מהמגזר החרדי בנושא "
קומת המספרים הכשרים". השמות שמורים במערכת מטעמים מובנים.
זו הסיבה, ששלחנו ביום
16.5.18 לצמרת משרד התקשורת את השאלה הדחופה הבאה:
"מצ"ב תלונת אזרח חרדי המחזיק בטלפון כשר
בפלאפון, שנמנע ממנו ביצוע
הפניית שיחות למספרים הקווים, בטענה מוזרה ביותר, במיוחד כשמנויים בחברות סלולר אחרות בקומת הכשרות,
כן מקבלים הפניית שיחות לקווי.
מהתשובה של משרד התקשורת עולה, שמשרד התקשורת
אינו עוסק באכיפת רישיון התקשורת על חברות התקשורת בגלל הכשרות. דהיינו:
חוקי מדינת ישראל לא חלים על לקוחות בקומת הכשרות.
מה
הבסיס החוקי לדבר כזה?"
מצ"ב
כאן התגובות שהמתלוננים קיבלו מ:
1) הרשות להגנת הצרכן - שלחו אותם למשרד התקשורת,
2) ממשרד התקשורת - התחמקו מתשובה ברורה ולעניין ושלחו אותם ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת", קצת מוזר, במיוחד שהפונים פנו בתלונה למשרד התקשורת
לאחר שלא הצליחו לקבל מענה לעניין מ"ועדת הרבנים לענייני תקשורת".
3) מפלאפון - שלחו אותם להתקשר ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת", קצת הזוי במיוחד שהפונים פנו לפלאפון
לאחר שלא הצליחו לקבל מענה ברור מ"ועדת הרבנים לענייני תקשורת".
גם אני לא הצלחתי לקבל מענה (מצמרת משרד התקשורת). ככל שאקבל מענה - אעדכן בהתאם.
בצמרת משרד התקשורת הישראלי חושבים, שאם
לא מגיבים (
בניגוד לחוק (יש כמה חוקים, למשל
כאן), להנחיות היועמ"ש (למשל
כאן),
התקשי"ר, ל
כללי והנחיות התנהגות למנכ"לים בשירות המדינה, ול
מסמך האתיקה של הדוברים במשרדי הממשלה), אזי זה בסדר והבעיה
תיעלם ותישכח.
זו חשיבה עקומה ביותר של "בת יענה". הקוראים הרבים שלנו, מבינים היטב את המשמעות של הכאוס המביש והירוד הזה. מלבד זאת,
בגוגל הכל נשמר...
בנוסף: למה משרד התקשורת מתחמק ולא עונה לעניין בתגובות שלו לפניות אזרחים? למי עוזרת ומועילה הגישה האנטי-ציבורית המבישה והירודה הזו? עבור מי ראשי משרד התקשורת עובדים? בשביל הציבור?
כנראה שלא.
כך, משרד התקשורת החליט (כהרגלו) לא לפקח על אפליה במתן שירות לצרכני הסלולרי הכשר ומפנה את המתלוננים ל"ועדת הרבנים לענייני תקשורת", במקום
לטפל בבעיה עצמה כנדרש בחוק.
כך, "קו כשר" ברשת פלאפון מנוע משירות "עקוב אחרי" לקו נייח כמו בזק, אבל "קו כשר" ברשת פרטנר למשל, מורשה לביצוע שירות כזה בדיוק. מעבר לשאלה: למה בעצם לחסום הפניית שיחות לקווי רגיל בבזק, נשאלת השאלה למה הפיקוח של "ועדת הרבנים" משתנה מחברה לחברה? הרי הוועדה אחת היא (כך חשבנו)?
ובעיקר - למה משרד התקשורת לא פונה בעצמו להבהרות מחברת פלאפון או (אם זה נחוץ לדעתו) לוועדת הרבנים?
הרי אם פלאפון עברה על החוק, התקנות והרישיון שלה (
שאוסר עליה לחסום שירות "עקוב אחרי" לקווי רגיל), למה משרד התקשורת, שאמור לאכוף את החוק במדינת ישראל בתחום התקשורת,
מתחמק ממילוי תפקידיו? שאלות רבות בלי שום תשובה.
ככה נראה משרד התקשורת הישראלי מודל 2018, ברשותו של השר
איוב קרא (בתמונה למעלה משמאל) והמנכ"ל
נתי כהן.
עדכון 17:00: קיבלנו מאחד מקוראינו
דו"ח חמור ביותר על "ועדת הרבנים לתקשורת" מרשם העמותות שבמשרד המשפטים, שאף ניסה לפרק את העמותה הזו, על בסיס ממצאי החקירה שרשם העמותות ביצע. המסמך המלא
נמצא -
כאן, למתעניינים. המשך יבוא.