מי היו 50 החברות/הארגונים החדשניים ביותר ב-2016?
מאת:
מערכת Telecom News, 12.1.17, 12:36
ראשונים לדווח: הדו"ח מצביע על הכרח גובר, שחברות תאזנה בין חדשנות פנימית וחיצונית, ותזנקנה מעבר לגישת ה-"לא הומצא כאן" (NIH-Not Invented Here).
החברות
Apple,
Google,
Tesla ו-
Microsoft, שמרו על
4 המקומות הראשונים בסקר השנתי של
Boston Consulting Group -
BCG (חברה גלובלית לייעוץ ניהולי וייעוץ אסטרטגי לעסקים), על החברות החדשניות ביותר בעולם.
Amazon עלתה ב-4 מקומות והשלימה את החמישייה הפותחת.
Netflix ו-
Facebook נכנסו לעשירייה הפותחת בפעם הראשונה, עם קפיצה של 15 ו-19 מקומות בהתאמה.
השנה הרשימה הי
א גלובלית למדי: 34 מהארגונים ברשימה הם מארה"ב, 10 מאירופה, ו-6 מאסיה. תמהיל האזורים הזה מייצג תזוזה משמעותית של חברות מצפון אמריקה, שבסקר 2016 מהוות 68% מ-50 החברות הראשונות, בהשוואה ל-44% ב-2013.
מאז 2004 - מזה 11 פעמים,
BCG סקרה מעל 1,500 מנהלי חדשנות בכירים, במנעד רחב של מדינות ותעשיות, כדי לחשוף את מצב החדשנות בעסקים. בדו"ח החדש שלה,
"החברות החדשניות ביותר לשנת 2016 – כיצד להתגבר על גישת ה- 'לא הומצא כאן' (NIH)", חושפת
BCG את 50 החברות שבכירי החדשנות בעולם דירגו כחדשניות ביותר, ובוחנת את הצורך הגובר בכך, שחברות תכנסנה חידושים מבחוץ.
אנדרו טיילור, שותף ב-
BCG ואחד מכותבי הדו"ח."בהתחשב בשווקים הנמצאים בשינוי אינטנסיבי והעובדה, שטכנולוגיה הופכת לגורם מבדל באופן משמעותי אפילו במגזרים ישנים יותר, גישת ה-'לא הומצא כאן' –
Not Invented Here – עלולה להיות קטלנית. כיום, החדשנים המצליחים ביותר הם אלה המגיעים לאיזון אסטרטגי בין חדשנות פנימית וחיצונית. הם נבונים בסריקה אחר רעיונות מבחוץ, וזריזים להביא אותם לארגון".
עפ"י המחקר קיים פער בין החדשנים החזקים לעמיתיהם החלשים יותר, המתבטא במרדף אחרי רעיונות מבחוץ. חדשנים חזקים נוקטים בגישה אנליטית יותר, כאשר 65% מהם מעידים, שהם מוצאים רעיונות דרך כריית מידע ברשתות החברתיות וב-
Big Data, בהשוואה ל-14% בלבד מהחדשנים החלשים.
חדשנים חזקים הם גם גמישים באופן בו הם מכניסים חדשנות מבחוץ. לדוגמה, 66% מעידים, שהם מוצאים על פי רוב רעיונות חדשים דרך שותפויות חיצוניות (בהשוואה ל-22% בלבד מהחדשנים החלשים יותר).
מייקל רינגל, שותף ב-
BCG וכותב משותף של הדו"ח: "אנו עדים לכך, שחדשנים משתמשים באופן גובר בכלי ניתוח מתקדמים כדי לזהות טכנולוגיות מובילות לקבל רישיון שימוש, ולייעדן לרכישה ושותפויות. דבר המאפשר להם לקצר תהליכי פיתוח ובכך לעקוף את המתחרים".
חברות, ששואפות ליהנות מיתרונות חדשנות מבחוץ, משתמשות במגוון טכניקות, מבניות ותרבותיות, כדי לייבא רעיונות חיצוניים לתוך הארגון.
האדי זאבליט, שותף ב-
BCG ואחד מכותבי הדו"ח: "חדשנים מובילים נלחמים בגישת ה'לא הומצא כאן' באמצעות מבנה ותרבות ארגוניים. לשימוש בדרכים מסורתיות כגון שיתופי פעולה, הם מצרפים גישות חדשות יותר, כגון חממות פיתוח והון תאגידי ודרך מנהיגות ומתן תמריצים הם מקדמים תרבות ארגונית אשר פונה החוצה".
הנתונים תומכים בהשקפה זו. לדוגמה, בקרב החדשנים החזקים יותר, 62% משתמשים בחממות הפיתוח (ביחס ל-13% מהחדשנים החלשים). כמו כן, 80% מהחדשנים החזקים מדווחים שהארגון שלהם פתוח ומשתף פעולה (ביחס ל-22% מהחלשים).
בנוסף, הדו"ח כולל סיפורים מפורטים על חברות, ששמו פניהן לאתגר הטמון בחדשנות מבחוץ:
- כיצד Under Armor, חברה חדשה במקום ה-22 בדו"ח, מינפה תמהיל של חדשנות פנימית וחדשנות חיצונית כדי לייצר למשקיעים תשואה של 42.5% מ-2011 עד 2015.
- כיצד Johnson & Johnson, במקום ה-29 בדו"ח, התאימה את המבנה שלה כדי להכיר בחדשנות ולתגמל עליה ללא תלות במקורה.
- כיצד Brooks Automation השתמשה בניתוח נתוני-חדשנות כדי לזהות הזדמנות רצינית בשוק משיק, והיום הוא מהווה 20% מהכנסות החברה ומאפשר מרחב צמיחה מהותי.