מחקר שנערך גם בישראל: כיצד טכנולוגיה מאפשרת להפיק את המיטב מהחופשה
מאת:
מערכת Telecom News, 17.9.18, 12:42
הודות למדיה החברתית ולמגוון הטכנולוגיות בתחום הנופש והפנאי, תכנון חופשה הוא כעת קל מתמיד. יותר ויותר מטיילים עושים שימוש בעזרים טכנולוגיים כדי למצוא מקומות טרנדיים וגם כאלה פחות מוכרים בעת החופשה שלהם.
על פי מחקר של
Booking.com, שעוסקת בתחום התיירות באינטרנט, חשוב לתכנן מראש ולהשתמש בטכנולוגיה כך, שיהיה ניתן להיות יותר ספונטניים במהלך הטיול.
Booking.com, יחד עם
ili, מכשיר התרגום הלא מקוון המהיר בעולם, ערכה מחקר בקרב מדגם של מבוגרים, שיצאו לטיול ב-12 החודשים האחרונים / תכננו טיול ל-12 החודשים הקרובים. בסך הכל השתתפו בסקר 20,500 משיבים (יותר מ-1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארה"ב, בריטניה, רוסיה, אינדונזיה וקולומביה ויותר מ-500 מכל אחת מהמדינות הבאות: יפן, ניו זילנד, תאילנד, ארגנטינה, בלגיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טייוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור ו
ישראל.) המשיבים השלימו סקר מקוון במרץ 2018.
מהמחקר עולה:
73% מהמטיילים משתמשים באמצעים טכנולוגיים לעתים קרובות כדי לנטרל הגבלות המפריעות במהלך הטיול,
64% משתמשים בטכנולוגיה כדי להתמצא בסביבה לא מוכרת,
54% עושים זאת כדי לקבל טיפים מקומיים, שישדרגו להם את החוויה,
38% עבור בידור,
30% כדי לבצע שינויים ספונטניים.
כרבע מהמטיילים משקיעים זמן רב במחקר כשהם מתכננים טיול כדי להבטיח שהוא יהיה טוב ככל האפשר,
כרבע אוהבים את תחושת הביטחון, שמעניק תכנון הטיול.
יחד עם זאת, כ-12% מהמטיילים חושבים שתכנון במהלך הטיול הוא הדרך הטובה ביותר לגלות דברים חדשים, ו-11% מהמטיילים מתלהבים מספונטניות.
אפילו כשהטכנולוגיה נמצאת בהישג יד, כמעט שלושה רבעים מהמטיילים (71%)
ביצעו טעויות במהלך הטיול שלהם. הטעויות הנפוצות ביותר הן:
- הבנה שגויה של הוראות הגעה ואיבוד דרך (30%),
- נפילה ב"מלכודת תיירים" ותשלום גבוה מדי (24%),
- הגייה לא נכונה של מילה בשפה המקומית (20%),
- אי הבנה של הזמנה במסעדות (19%),
- אריזת בגדים לא מתאימים (18%),
- אי קריאה של חוות דעת אורחים לפני הזמנת מקום לינה (14%).
כחלק מחוויית הטיול, מטיילים מוכנים לבצע טעויות ולומדים מהן כדי ליצור חוויה טובה יותר:
מעל לשליש מהמטיילים (35%) מאמינים, שזו בדיוק המהות של הטיול, נתון שעולה ל-38% בקרב מטיילים מדור ה-
Z.
כמעט שליש ממטיילי העולם (32%) אפילו חושבים, שטעויות הן מצחיקות.
טכנולוגיה מהווה גורם חשוב עבור דור ה-
Z. עד כדי כך, שבחופשות ביעדים מבודדים, כ-30% מקבוצת הגילאים 18-24 הכי פחות נהנו מהיעדר הטכנולוגיה, בעוד שכ-31% מאותה קבוצת גילאים לא אהבו את תחושת הניתוק מהעולם.
כמעט מחצית מכלל המשיבים לסקר (45%) אהבו לטייל למקומות מרוחקים משום שהדרך אליהם היא הרפתקה בפני עצמה. נתון זה היה גבוה יותר בקרב מטיילים מעל גיל 65 עם 52% שהעדיפו סביבה טבעית.