מחקר: כיצד המדיה החברתית תמשיך להשפיע על הדרך בה אנו מטיילים ב-2019
מאת:
מערכת Telecom News, 13.12.18, 11:38
המדיה החברתית הופכת לגורם משמעותי יותר ויותר בתכנון טיולים גם בישראל. 7% העמידו פנים, שהם בחופשה כשכבר היו בבית. 11% צילמו תמונה של מקום אירוח, תוך העמדת פנים, ששם הם שוהים, כשלמעשה שהו במקום אחר.
מחקר של
Booking.com, שעוסקת בחיבור מטיילים עם מגוון רחב של מקומות אירוח, חקר תובנות מ-21,500 מטיילים מ-21 מדינות וחשף כיצד המדיה החברתית הופכת לגורם משמעותי יותר ויותר בתכנון טיולים, החל מהרצון לתעדף מובילי דעה במדיה החברתית כך, שיספקו השראה אמיתית לטיול ועד האפשרות לעשות קריירה מהטיולים עצמם, ולעתים להיכנע ללחצים להראות נוכחות אונליין. המחקר חשף איך המדיה החברתית תמשיך לשנות את הדרך בה אנו מטיילים ב-2019.
המחקר הוזמן ע"י החברה ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של מבוגרים, שיצאו לטיול ב-12 החודשים האחרונים / תכננו טיול ל-12 החודשים הקרובים. בס"ה השתתפו בסקר 21,500 משיבים (יותר מ-1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארה"ב, בריטניה, רוסיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טייוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור ו
ישראל). המשיבים השלימו סקר מקוון בין ה-10 באוגוסט ל-30 באוגוסט 2018.
חוויה מלאה או משרה מלאה
עבור רוב האנשים, הצ'ק אין המזדמן, סלפי בחוף או העלאת תמונה משפחתית הם נוכחות מספקת במדיה החברתית, אך רבים לא מסתפקים בכך וחולמים על טיול מסביב לעולם כמשפיעני רשת. המחקר מצא כי:
רבע (25%) מהמטיילים מסביב לעולם מודים, שהם שואפים להשתמש בטיול כדי לפתוח קריירה במדיה החברתית.
28% מהמטיילים מסביב לעולם רואים בטיול הזדמנות פוטנציאלית להיות בלוגרים או מעצבי דעת קהל למחייתם, בניגוד לעבודה מסורתית במשרה מלאה.
תמריץ חברתי
גם עבור משתמשים פרקטיים יותר, טיול בעולם בו מדיה חברתית נגישה מתמיד הוא חוויה ייחודית. מטיילים כבר לא מסתמכים על מדריכי טיולים ומפות נייר ענקיות כדי לנווט ליעד חדש. במקום זאת, יש להם גישה מיידית לנתונים בזמן אמת והם מחפשים השראה אצל אנשים אמיתיים באמצעות המדיה החברתית.
המחקר חשף ,שכמעט 1 מכל 5 (17%) בודקים היכן שוהים סלבריטאים ומנסים למצוא מקום אירוח דומה. בהשפעתם,
כמעט 1 מכל 10 (9%) אף משחזרים תמונה של אחד מהסלבריטאים או אושיות האינסטגרם האהובות עליהם.
#אינסטגרם בלתי מושג
ב-2019 ערוצי המדיה החברתית הפופולריים ביותר יהיו אלה שייצרו תוכן מעשי ושימושי, בניגוד לתמונות מזויפות או לא נגישות. יחד עם רצון המטיילים לצפות בתוכן, שמרגיש אמיתי, המחקר חושף, שרבים נכנעים ללחצי המדיה החברתית:
12% השתמשו בתמונה ישנה ומחמיאה יותר של עצמם מחופשה קודמת, עבור הטיול שבו היו למעשה.
11% צילמו תמונה של מקום אירוח, תוך העמדת פנים, ששם הם שוהים, כשלמעשה שהו במקום אחר.
7% העמידו פנים, שהם בחופשה כשכבר היו בבית.
המחקר גם חשף ,שמעל לרבע מהמטיילים מסביב לעולם (28%) מודים, שאחד מהדברים, שהם חושבים עליו בבחירת מקום אירוח, הוא הרצון לשהות במקומות אירוח מושכים, שיוכלו לצלם ולהעלות למדיה החברתית.
בורה בורה. צילום: ש. וייס
צילום תמונה עליונה בורה בורה: ש. וייס