מחקר: כיצד אנו מקבלים את הטכנולוגיות החדשות בחיינו בתחומי הבריאות וניהול הכסף
מאת:
מערכת Telecom News, 18.2.19, 12:28
המחקר חושף כיצד צרכנים מרגישים בנוגע לכניסת הטכנולוגיה לחייהם (AI ,IoT, בלוקצ'יין) וכמה מהם מאמינים בהזדמנויות, שהיא מספקת להם. מעל 69% בוטחים בטכנולוגיה, שתשגיח על הבריאות שלנו, אבל לא רוצים, שהיא תנהל לנו את הכסף.
טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית
AI, האינטרנט של הדברים
IoT ובלוקצ'יין משפיעות עלינו יותר ויותר החל מהבריאות שלנו ועד לאופן בו מנוהל הכסף שלנו.
מחקר חדש, שערכה חברת
VMware, שעוסקת בתחום התוכנה לארגונים, חושף כיצד צרכנים מרגישים בנוגע לכניסת הטכנולוגיה לחייהם וכמה מהם מאמינים בהזדמנויות, שהיא מספקת להם. למחקר התראיינו כ-5,000 איש מאנגליה, גרמניה וצרפת, שמהווים מדגם מייצג והוא נערך בין החודשים אוגוסט לספטמבר 2018.
שלושה רבעים (71%) מהמשיבים השיבו, שהם מרגישים נוח בפיקוח של טכנולוגיות על קרוביהם
הקשישים, מה שיאפשר להם לגור יותר בבתיהם. נשאלים בטווח הגילאים 55+ היו המקבלים ביותר של טכנולוגיות כאלו (74%), מה שמציע, שהדורות המבוגרים יותר מאמינים, שעתיד המשפחה שלהם לא טמון כבר בידיים אנושיות בלבד.
בנוסף, כמעט חצי (47%) מהמשיבים ירגישו בנוח עם גישה של
הרופא שלהם לנתונים על חייהם הפרטיים (כמו הרגלי השתייה שלהם, מידת הכושר שהם מבצעים, התזונה ועוד) לצורך קבלת טיפול רפואי טוב יותר.
נתון מעניין נוסף הוא, ש-69% הרגישו בנוח עם המחשבה,
שמטופלים בבתי חולים יענדו צמידים, שינטרו את הנתונים האישיים שלהם וישדרו אותם בזמן אמת לצוות המטפל.
בניגוד חד לכך, בכל הקשור לארנק שלנו, אנו מעוניינים ביותר שליטה. רק כרבע (26%) ישמחו לניהול טכנולוגי של ענייניהם
הפיננסיים, אפילו אם המשמעות היא יותר חיסכון.
רק 7% יעניקו לבינה מלאכותית
AI שליטה על
הכסף שלהם, אפילו אם יוכלו בכך לחסוך מהר יותר לרכישת דירה.
בנוסף, 65% מהנשאלים מרגישים לחוצים מהמחשבה להעניק
לבנקים שלהם גישה למידע על הוצאות שלהם והרגלים אישיים כמו נסיעות, תזונה ותקשורת, לצורך ניהול נכון יותר של הכסף שלהם.
אלי שקד, (בתמונה), מנהל פעילות
VMware: "הנתונים מהמחקר מוכיחים, שלאנשים יש מוכנות לאמץ חדשנות וטכנולוגיות דיגיטליות חדשות אם אלו משפרות את חייהם. האתגר לארגונים ולממשלות הוא למקסם זאת באמצעות חדשנות בשירות ומינוף היתרון תחרותי.
ניתן להשיג זאת באמצעות בסיס דיגיטלי התומך ביישומים, שירותים וחוויות, שיכולים לשנות את העולם. ארגונים יספקו כך את המיטב של הטכנולוגיות העכשוויות ויהפכו למשגרי החדשנות של המחר".