מהפכת יישומוני הפרסום כבר כאן – נחשפו רעיונות וכלים חדשים למפרסמים, משרדי יח"צ ומנהלי שיווק
מאת:
אבי וייס, 7.9.16, 09:20
בלעדי:
סיכום ההאקתון הראשון בישראל: Mobile Billboard Hackathon. חשיפת רעיונות חדשניים, אפליקציות ופלטפורמות דיגיטליות מבטיחות בתחום יישומוני הפרסום, לעולם הפרסום, יחסי הציבור והשיווק, שרותמים את המשתמשים לחוויית המותג באופנים שטרם נחזו. איזה פתרון חדשני למפרסמים זכה בהקאתון?
כפי
שחשפנו כאן, ב-1-2 בספטמבר 2016 נערך זו
הפעם הראשונה בישראל, האקתון ליישומוני פרסום. ההאקתון נערך במשרדי חברת
Ideo Digital בת"א, במסגרת פעילות הפורום:
!Mobile Billboards Everywhere.
iC Consulting בהנהלת
יואל פרישוף (בתמונה), יזמה וערכה את
Mobile Billboards - האקתון יישומוני פרסום, מפגש מפתחים, שנועד לספק כלים חדשים פרי מיזמים וסטארטאפים, שטרם נחשפו, שמפתחים פתרונות לעולם הפרסום, יחסי הציבור והשיווק, שנמצא כיום במהלך של מעבר מהיר מהעולם הישן האנלוגי והפרינט לעולם הדיגיטלי והנייד.
האירוע, שמשך אליו
מפתחים, פרסומאים ויזמים, עסק בבעיות טכנולוגיות ועסקיות בתחום הפרסום, וכיצד אופיו של זה
משתנה עם שינוי המדיה אליה נחשפים הצרכנים. המשתתפים עסקו
במעבר ממדיה פסיבית כגון מודעות מודפסות
למדיה אקטיבית דיגיטלית, דנו בפרסוניפיקציה הכרוכה בפלטפורמות המובייל, ובקישור המתאפשר בין חשיפה לפעולה. בנוסף, חלק מהמשתתפים בחרו לעסוק בשילוב מדיה ופרסום אוף-ליין ואון-ליין.
האירוע החל במפגש ורב שיח מומחים:
בדיון שהתפתח, תיאר
דן ליכטנפלד, מנכ״ל חברת
אידאו, דיגיטל שאירחה את האירוע, כיצד ״אידאו״ מתמחה בפיתוח מערכים דיגיטליים, תוך קישורם למערכות הליבה של הארגונים. קישור זה מאפשר, לראשונה ובאופן מערער, "צימוד אוטומטי" בין גילוי וחשיפה פרסומית ראשונית למערכי
eCommerce, ניהול חוויית הרכישה, חווית השירות, וניהול הלקוח, בעולמות שונים, כגון בתחומי הבנקאות והרפואה הדיגיטליים. אידאו דיגיטל מהווה אחד הגופים המנוסים בענף עם לקוחות משמעותיים בארץ ובחו״ל.
נתי יעקובי, מנכ״ל
יפעת, בקרת פרסוםסקר מגמות עכשוויות בפרסום, ובמיוחד את המעבר בדגש מהפרסום בפרינט ובטלוויזיה לדיגיטל בכלל, ומובייל בפרט. בסקירתו, תיאר כיצד בשעה שצמיחת המדיה המסורתית
מאטה או עוצרת, המדיה הדיגיטלית חווה
צמיחה מהירה, ובמיוחד על גבי פלטפורמות המובייל למיניהן.
״יפעת״ עוסקת בניטור פרסומות במדיה מודפסת ומשודרת כולל מדרוג טלוויזיה ורדיו, ובשנים האחרונות פיתחה יכולות המאפשרות ניטור של מדיה דיגיטלית על גבי מחשבים אישיים. הגידול המהיר בפרסום על גבי מובייל העלה את הצורך לנטר גם מכשירים סלולריים הנמצאים ברשות אנשי המדגם. זה גם היה נושא האתגר הטכנולוגי נושא הפרסים, אותו הציבה החברה. במהלך ההאקתון עלו מספר רעיונות ע"י המשתתפים והשופטים.
אלי סוויד, מנכ״ל
appUgoהשתתף אף הוא ברב-שיח, ותיאר את יתרונות הדיגום וההתנסות המהירים בבניית אפליקציות
web ומובייל. זאת, תוך חשיפה לקבוצה מוגבלת של לקוחות, הסקת מסקנות מהירות, ופיבוטינג
- הכל ברוח ה-
Lean Startup, שמשפרות את סיכויי ההצלחה של מוצרים דיגיטליים, פרי מיזמים במיוחד בתחילת דרכם.
appUgo מפתחת פתרון לתחום זה המתמחה בבנייה מהירה של צד שרת, המתחבר לצד הלקוח, על גבי דפדפן או אפליקציית נייטיב, ומספקת שירותי פיתוח מהירים למרכזי חדשנות, לחברות בינוניות וקטנות. החברה הכריזה על הנחה לשירותי פיתוח האפליקציות המהירים שלה בסך 1,000 דולרים למשתתפי האירוע.
נותני חסות לאירוע ומשתתפים בו:
ההאקתון נערך בחסות
Product Savvy Consulting, שמציעה שירותי פיתוח מערכות תוכנה במיקור חוץ, במודל
Turn Key. אחד הפתרונות, שפיתחה לאחרונה, הוא
אפליקצייתWolf Pack לאנדרואיד ולאייפון, שמשמשת לניווט בקבוצות לטיולים ממונעים. האפליקציה הושקה בחודש האחרון ברחבי העולם, ויש לה כבר מאות משתמשים בארץ.
מערכת
Wolf Pack משמשת גם כמדגים טכנולוגי ליכולות צוותי הפיתוח וניהול המוצר של החברה. פעילות נוספת היא ניהול מאיץ
RelevantHealth במרכז החדשנות האמריקאי ב
Rockville, MD-. המאיץ מקדם חברות צעירות בתחומי טכנולוגיית בריאות, עם דגש על טכנולוגיית מידע. המחזור הראשון הסתיים במרץ שנה זו וגיוס לחברות חדשות צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.
TeamHolodeck הציגה באירוע את
QuickStudio, הכלי שפיתחה להמרת עיצוב לאפליקציית נייטיב. החברה מתעתדת להתקין גרסאות בטא אצל לקוחות נבחרים ממש בשבועות הקרובים.
iC Consulting הציגה במהלך האירוע את גרסת ההתנסות של
shoppingDay, אפליקציית המסחר וקידום המכירות שהיא מפתחת.
שותף המדיה של האירוע היה אתר
TelecomNews, והעורךהראשי,
אבי וייס, אף השתתף בצוות השיפוט.
זוכים:
הזוכה בהאקתון הוא
איליה רפופורט (בתמונה משמאל), שפיתח את
OneTouch. מצגת הפתרון, שהוצגה לצוות השיפוט,
מצויה כאן להורדה (למתעניינים).
הפתרון ש
איליה החל לפתח והציע בהאקתון, מבוסס על
תג NFC המוטמע במודעות מודפסות המצויות במרחב הציבורי (לרבות על לוחות מודעות, על תחנות אוטובוסים וכיו"ב), בעלות של סנטים בודדים, ומאפשר הפעלה מהירה ביותר באמצעות סמארטפון וקריאה אוטומטית של אתר, אפליקציית ווב, והכל תוך אגירת סטטיסטיקת משתמשים הכוללת זמן, פלטפורמה, ומיקום.
הפתרון הזה נועד לספק מערכת לאנשי שיווק ולכל אחד בקליק אחד. כך, שהמפרסמים יוכלו לדעת איזה קמפיין שיווק במרחב הציבורי עובד ומה לא. הפרסומות ,שבד"כ מודפסות על נייר רגיל בפורמט גדול עד ענק, תקבלנה תג
NFC, שיוטמע בנייר, מה שיספק ערך למי שמקרב את הסמארטפון שלו למודעה (למשל יקבל קופון, או הנחה, או איזו הצעת ערך).
במקרה ואי אפשר לשתול את תג ה-
NFC בנייר המודעה, ני
תן להדפיס על הנייר
QR-Code.
ירידת המחיר של תגי
NFC מאפשרת להטמיע תגים בצורה המונית בעלות זניחה, והם מספקים ערך מדידה טוב בהרבה ומאוד מדויק, מול שימוש ב-
QR-Code, כפי שנעשה עד היום.
כל עוד יש מודעות בנייר ובהיקפים גדולים במרחב הציבורי, הצורך למדוד את יעילותן היא משימה לא פשוטה, מול המדידות המאוד מדויקות של יעילות פרסומות הקיימות בעולם הדיגיטלי.
בתמונה משמאל:
יואל פרישוף מעניק את תעודת הזכייה בהאקתון ל
איליה רפופורט.
פרטים נוספים אודות ההאקתון יוצא הדופן הזה: באתר האירוע –
כאן.
בתמונה: צוות השופטים בהאקתון.