התעלמות משרד התקשורת מהפרות החוק, התקנות והרישיון של סלקום ופרטנר (ועוד כמה ספקים קטנים הפועלים בפריפריה) בתחום פריסת הסיבים לבתים, מחייבת שהאזרחים בעצמם וועדי הבתים יעסקו באכיפת החוק ויפנו בעצמם למשטרה ולבתי המשפט כנגד מפירי החוק.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 1.4.21, 11:08
היקף העבירות, שמבוצעות ע"י הקבוצות סלקום ופרטנר בתחום פריסת הסיבים לבתים ללא רישיון ומתן שירותים ללא רישיון ללקוחות של חיבורי הסיבים הללו (רשימת העבירות המרכזיות יש
כאן), הולך וגדל מיום ליום, בגלל שהחוצפה גדלה (במצב של "איש הישר בעיניו ייעשה").
בעבר, חשפתי כיצד סלקום "עובדת בעיניים" על ועדי הבתים בחיבורי הסיבים הלא חוקיים שלה, במאמרים שפורסמו על ידי תחת הכותרות:
"
לא מספיק חיבור לא חוקי של סיבים לבתים - נולד גם חוזה מטעה עם ועד הבניין."
"
האם ועד הבית יכול לחתום לסלקום על הכנסת תשתית סיבים לדיירי הבניין?"
כעת נעסוק בפרטנר.
דוגמה בולטת לתרגילים של פרטנר יש כאן למטה (ובתצלום משמאל), כמפורט בפנייה הדחופה, ששלחתי ביום
24.3.21 לצמרת משרד התקשורת (שר אין, אז פונים לצמרת המשרד), וגם לצמרת חברת פרטנר, בזו הלשון:
"הנדון: שאלה בעניין חיבורי סיבים של פרטנר לבתים.
שלום רב
א. חבר ועד בית פנה אלי בזו הלשון:
**************************************
הנדון:
חיבור הבניין לתשתית הסיבים של פרטנר.
נציג של פרטנר פנה אלי כנציג ועד הבית והציע לחבר את הבניין לתשתית הסיבים האופטיים שהם פורסים.
לשם כך השאיר בידי את הטופס
הרצ"ב (מצ"ב עם שם חבר הועד מחוק מהטופס) [הטופס בתמונה למעלה משמאל. לחיצה על התמונה מגדילה אותה].
כמו כן, טכנאים של פרטנר או של קבלן מטעמם,
התקינו תשתית על עמוד של בזק, שמשרת את ארבעת הבניינים הסמוכים אליו,
ללא כל אישור מצידנו, אך טרם חיברו את הבניין לתשתית הזו.
שאלות:
1. האם לפרטנר יש רישיון ממשרד התקשורת לחיבור בתים לתשתית שלהם?
2. האם הטופס הרצ"ב הוא חוקי? (הם דורשים שהחשמל לתשתית לבניין יהיה
על חשבון כל הדיירים,
גם כאלה שלא יחוברו לתשתית הסיבים. למיטב ידיעתי ללא חיבור חשמל לקופסת התקשורת של הבניין, הסיבים האופטיים לא יעבדו).
3. האם החיבור לעמוד של בזק ללא אישורנו, הוא
חוקי? יש כאן קביעת עובדות בשטח, אל מול קביעת משרד התקשורת שרק ספק תשתית אחד יורשה להתחבר לבניין.
תודה.
*******************
ב. השבתי לפונה, שכל הפעילות הזו של פרטנר אינה חוקית, כמפורט
כאן.
ג. בנוסף, פרטנר, למעשה, בהצעתה המצ"ב, מנסה "לשחד" את הוועד, בכל מיני הטבות לבניין,
כדי שהוועד יאשר הכניסה של פרטנר לבניין. [ראה בתצלום כאן מתחת]:
ד. אודה להתייחסותכם
לאור העולה מהממצאים שיש כאן למעלה (פרטי הפונה יועברו למשרד התקשורת בלבד, לפי הצורך).
"
תגובה לא קיבלתי מאיש. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
אני השבתי לחבר וועד הבניין שפנה אלי כך:
"מדובר בשירות ללא רישיונות בכלל ונגד חוקי מדינת ישראל.
רשימת חלק מהעבירות שמבוצעות על ידם, יש בלינק
כאן.
כאשר אצלכם יש גם גניבת תשתית של בזק.
ניתן ומומלץ להגיש תלונה במשטרה."
הצורך ב"אכיפה עצמית" של בעלי הבתים וועדי הבתים קיים לא רק בתחום הזה (של כניסה לא מורשית לבניינים בפריסת סיבים לא חוקית), אלא גם בתחומים משלימים, למשל
אי מתן "חופש הבחירה בציוד הקצה" (כמוגדר בחוק, בתקנות וברישיון של החברות), ללקוחות המתחברים בחיבורים הללו, ובמיוחד הכוונה ללקוחות הבוחרים בחיבור טריפל, שיש בו טלפוניה. ציוד הקצה (היקר) נכפה עליהם, ע"י פרטנר (וסלקום).
הנושא הזה מפורט בכתבות הבאות, שנובעות מתביעה ייצוגית (
כאן), שהוגשה כנגד פרטנר:
מי כן כדאי ומומלץ עבורכם לבחור כספק שלכם לחיבורי סיבים לבית?
התשובה ברורה: מי שהוא ספק טוב יותר עבורכם, יעבוד עבורכם ויספק לכם שירות מלא, גם בחיבור הקווי וגם בחיבור הסלולר והאלחוטי (ככל שאתם משתמשים בו בבית). כמובן שהספק הזה
חייב לעבוד לפי חוקי מדינת ישראל. אין כל סיבה שתתמכו במפרי חוק. כאן זה לא סיציליה.
הנושא הזה מוסבר היטב ובהרחבה בכתבות הבאות:
טיפים נוספים לגולשים, יש בלינקים ב
נספח א' כאן למטה.
האם יש סיכוי לשיפור בקרוב, בתחום שמירה על חוקי מדינת ישראל, בנושא של פריסת הסיבים לבתים?
כפי שעינכם רואות, תגובה לשאלותיי
לא קיבלתי מאיש. אין מה להיות במתח, תגובה לא אקבל מאיש.
למה? כי איש לא מוכן להודות בפני ובפני הציבור,
שהוא מבצע עבירות על חוק התקשורת ותקנותיו, ושמשרד התקשורת מתעלם מהפרות הרישיון של חברות התקשורת. כאן - חברת פרטנר (שחוסה בצל ההפרות החוק הענקיות של
קבוצת סלקום, שמקבלת "חסינות"
מצמרת משרד התקשורת), היא המפרה הראשונה של תנאי הרישיון שלה (ושל החוק והתקנות).
למה אני בטוח, שלא אקבל תגובה ממשרד התקשורת בקרוב או בכלל? כי המשרד הזה הפך ממזמן ל-Deep State
הנובע מקבוצת "
המשובטים" של מפלגת "
דרך ארץ" (כיום חלק ממפלגת "תקווה חדשה"), לרבות פעילות פוליטית אסורה של המנכ"לית,
לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), במסגרת מפלגה זו (
כמפורט כאן), בזמן שהיא מנכ"לית משרד ממשלתי.
אלה
כל בכירי המשרד (כולל לשכת השר ולשכת המנכ"לית), בקבוצה הפועלת "יד ביד" עם קבוצת רל"ב (RakLoBibi) וקבוצת רל"בז (RakLoBezeq), שזו בדיוק אותה קבוצה של בעלי תפקידים בכירים, שהם גם נגד
נתניהו וגם נגד בזק, מי שעסקו בעבר ב"
תפירת תיק בזק ותיק 4000",
כמפורט כאן, עם שמותיהם ותפקידיהם במשרד.
כפי שנחשף
כאן לאחרונה ע"י
אלי ציפורי, הקבוצה הזו (של "כת" ה"רל"ב" במשרד התקשורת),
קיבלה ממש לאחרונה תיגבור משמעותי: את
הדוברת החדשה של המשרד,
מעיין אוחנה עזרא.
העובדות מדברות בעד עצמן.
אין מנוס אלא
מפירוק המשרד המיותר והכושל הזה, שהפך לסניף מפלגתי עוין לציבור בישראל ועוין לאינטרסים הצרכניים של הציבור בישראל.
הדאגה לשירותי תקשורת תקינים וחוקיים בישראל לא מעניינת את ראשי המשרד -
בכלל. הם גם לא מבינים מה הם "שירותי תקשורת תקינים" ומה זו "רמת שירות לציבור". הם גם לא יודעים מה תפקידם בשירות הציבורי ומי משלם להם את המשכורת וכל התנאים הנלווים לתפקידיהם הבכירים.
לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
נספח א':
טיפים נוספים לגולשים, שפרסמנו במהלך השנה האחרונה, יש בשפע בלינקים הבאים: