לראשונה חברת דואר ישראל פונה לסטארטאפים להגיש הצעות לפיילוטים חדשניים
מאת:
מערכת Telecom News, 28.11.18, 12:15
החברה תשתף פעולה עם סטארטאפים, שיפעלו לשיפור השירות ופיתוח מוצרים מתקדמים בתחומים רלוונטיים לפעילות העתידית של החברה כמו: סחר מקוון, שירותים פיננסיים מתקדמים, לוגיסטיקה ותחבורה חכמה, בינה מלאכותית, IoT, שירות וחווית לקוח, ניהול תורים וביקושים, סייבר ואבטחת מידע ובלוקצ'יין.
החברה יצאה בקול קורא והיא מקימה מרכז חדשנות למיזמים טכנולוגיים.
חברת דואר ישראל יצאה בקול קורא, שפונה לסטארטאפים ישראלים להגיש הצעות לפיילוטים בדואר ישראל, כדי לייצר תשתית לפתרונות מתקדמים עתידיים בתחומי הליבה של החברה. בנוסף, החברה תקים מרכז חדשנות ליזמות טכנולוגית ישראלית, שיפתח בת"א בחודשים הקרובים. הקמת מרכז החדשנות והקול הקורא לסטארטאפים אושרו ע"י דירקטוריון החברה.
הקול הקורא הוא סנונית ראשונה בשורה של שיתופי פעולה עסקיים, שיוזמת חברת דואר ישראל עם גורמים בתעשיה, מתוך תפיסה, שהדואר יכול לשמש פלטפורמה לפיתוחים טכנולוגיים ועסקיים רבים, שמגיעים מתוך האקוסיסטם העסקי בישראל.
שיתוף הפעולה עם הסטארטאפים יתמקד ויתמוך בפיתוח שירותים ומוצרים של מיזמים טכנולוגים ישראליים בתחומים רלוונטיים לפעילות העתידית של החברה כמו :
סחר מקוון, שירותים פיננסיים מתקדמים, לוגיסטיקה ותחבורה חכמה, בינה מלאכותית, IoT, שירות וחווית לקוח, ניהול תורים וביקושים, סייבר ואבטחת מידע, בלוקצ'יין ועוד.
במסגרת התוכנית תציע חברת דואר ישראל לסטארטאפים גישה לתשתיות הדואר מביג דאטה ועד סניפים בפריסה ארצית, גישה למומחים מתחומים שונים (שיווק, הנדסה, משפט, כלכלה, וכו'), והנגשה לרשת קשרי הגומלין עם תאגידים וארגונים מקבילים בארץ ובחו"ל ועם גופים אקדמיים שונים. הסטארטאפים שיבחרו יחלו בפיילוט עם דואר ישראל, שבסופו יוחלט האם להטמיע את הפתרונות ולהתקדם להסכם מסחרי ו/או השקעה בסטארטאפ.
תחום הפיתוח העסקי והחדשנות בדואר ישראל הוא תחום חדש בחברה, שאחראי על איתור מנועי צמיחה עתידיים לחברה, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, וליווי והקמה של מרכז החדשנות. מרכז החדשנות המיועד יפעל כיחידה חדשה בתוך החברה, ופעילותו תמומן מתקציב ההשקעות של החברה עם היקף השקעה שנתי הצפוי לעמוד על כמה מיליוני ש"ח.
מאיה קלדרון, (בתמונה למעלה), תעמוד בראש מרכז החדשנות ופעילות הפיתוח העסקי של הדואר. בתפקידה האחרון עסקה בפיתוח תוכניות חדשנות לסוכנויות ממשלתיות באסיה ובמקביל שימשה כראש החוג לתואר שני בעיצוב יזמות וחדשנות במכללה למנהל. קודם לכן שימשה כסמנכ"ל פיתוח עסקי באלקטרה
FM, חברת בת של אלקטרה, כמנהלת פיתוח עסקי ב-
Wix, וכיועצת בכירה לאסטרטגיה ושיווק בניו יורק לחברות הפרושות בשווקים בינלאומיים.
חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "הקול הקורא לסטארטאפים עולה בקנה אחד עם אסטרטגית החברה לייצר ולפתח בתהליך מואץ, טכנולוגיות חדשניות בתחומי הליבה שלנו: סחר מקוון, בנק הדואר וקמעונאות, שיביאו להמשך שיפור השירות לציבור, תוך שיתוף פעולה עם התעשיה וגופים מקומיים להם סינרגיה עם הדואר.
אנו נעניק פלטפורמה רחבה וזירה מאובטחת לסטארט פים ישראליים לרבות יעוץ וגישה למערכי המידע הרחבים של הדואר. חשוב, שהסטארטאפים, שייפנו אלינו, ילמדו את הדואר וצרכיו ויהיו מסוגלים להסביר את הפתרון שלהם לבעיה, ולא רק את היתרון שלהם מול חברות אחרות. במקביל, אנו ממשיכים לעבוד מול חברות טכנולוגיה בשלות בעלות פתרונות קיימים על תהליכים נוכחיים בתחומי פעילות החברה".
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "דואר ישראל הוא גוף הלוגיסטיקה והריטייל הגדול בארץ בעל הפרישה הרחבה ביותר בישראל, עם יותר מ-1,200 נקודות מגע עם הציבור וכ-50 מיליון ביקורים בשנה. לחברה יש נכסים פיזיים ורוחניים רבים, ובזכות נכסים אלה נוכל לחבר את הסטארטאפים לחברות דואר בעולם, שמתמודדות עם סוגיות דומות לשלנו.
אנו נסייע למיזמים לצמוח ולהפוך את המוצרים שלהם למוצרים בעלי הוכחת התכנות מסחרית והטמעה באתר בטא, בליווי אנשי המקצוע שלנו, ונאפשר להם גישה לארגונים עסקיים מקומיים ובינלאומיים, בהם ארגונים ממשלתיים וציבוריים, פלטפורמות סחר מקוון גלובליות ועוד, איתם אנו עובדים. בתמורה נזכה לפתרונות חדשים וייחודיים, שישפרו את פעילותו העתידית של הדואר".
מאיה קלדרון, סמנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי בדואר ישראל: "אנו מעוניינים לשתף פעולה עם תעשיית ההייטק המקומית ועם מיזמים בעלי פוטנציאל עסקי עם דגש על סטארטאפים, שכבר פיתחו אב טיפוס למוצר. הסטארטאפים שיבחרו, יבצעו פיילוט עם דואר ישראל ועם הצוותים המקצועיים התומכים, ויחד יגבשו את המודל העסקי ואת המוצרים והשירותים הרלוונטיים לצרכי החברה.
לדואר ישראל הבנה רחבה בתחומי הרגולציה המקומית והבינלאומית, שתאפשר לגופים, שיחברו אליה, הזדמנות לשיתופי פעולה וחשיפה לשותפים העסקיים שלה תוך כדי יצירת ניסיון מעשי באקוסיסטם הישראלי. אנו מציעים שיתוף פעולה טכני ועסקי לסטארטאפים שיבחרו, ופלטפורמה רחבה ליצירת ניסויים והתנסות בתחומי הליבה של החברה, וכל זה לטובת קידום ה-
POC של המיזמים שיבחרו".
פרטים נוספים בקול הקורא –
כאן.
קרדיט צילום תמונה עליונה: יחיאל ינאי
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל: