למרות האתגרים באימוץ טכנולוגיות AI הארגונים באירופה כבר מוכנים לכך
מאת:
מערכת Telecom News, 27.4.21, 16:13
הסקר נערך בקרב 700 מובילי דעה בעולם ה-IT מתחומים שונים בתעשייה, בעלי קשר ישיר בארגון שלהם ל-AI, ללמידת מכונה, ליכולות ההטמעה, לתפיסה ולחששות סביב אימוץ הטכנולוגיה, והתייחס לשימוש ב-AI, קבלה, הזדמנויות צמיחה, אתגרים באימוץ, פיקוח AI והחלטות אסטרטגיות.
ג'וניפר נטוורקס (
Juniper Networks), שעוסקת ברשתות מאובטחות מונעות בינה מלאכותית, פרסמה היום תוצאות
סקר בינלאומי המראה, שבעוד צרכנים וארגונים מעוניינים להרחיב את השימוש בבינה מלאכותית (
AI) ורואים בה הזדמות, ועל אף שבכירים רבים הגדירו אותה כיעד אסטרטגי מוביל ל-2021, עדיין קיימים אתגרים המקשים על אימוץ הטכנולוגיה כי חסרים להם הטכנולוגיה, הכישורים והמדיניות למימוש החזון.
את הסקר ערכה ג'וניפר בינואר 2021 כדי להעריך את עמדות החברות בשוק הבינה המלאכותית, בקרב 700 מובילי דעה בעולם ה-
IT מתחומים שונים בתעשייה, בעלי קשר ישיר בארגון שלהם ל-
AI, ללמידת מכונה, ליכולות ההטמעה, לתפיסה ולחששות סביב אימוץ הטכנולוגיה. הסקר התייחס לשימוש ב-
AI, קבלה, הזדמנויות צמיחה, אתגרים באימוץ, פיקוח
AI והחלטות אסטרטגיות. 201 מהמשיבים ממוקמים באירופה (צרפת, גרמניה ובריטניה).
התובנות, ששותפו בדו"ח, מסכמות את תוצאות הסקר והחווייה של ג'וניפר בהבנת עתיד תחום הבינה המלאכותית בארגונים.
מהסקר עולה, שארגונים אירופאיים ערוכים יותר ומקדמים יותר את תרבות הלמידה והיישום, תוך הנחת בסיס חזק לאימוץ השלב הדיגיטלי הבא הנחוץ לאימוץ ה-
AI. יתר על כן,
59% ממובילי הארגונים באירופה חושבים, שבני האדם שולטים ב-
AI, אך נדרש לעשות יותר כדי לשלוט באופן יעיל יותר על ה-
AI הממשיך לצמוח. מכאן נובע ההקשר בין המאמצים הרציפים של אירופה לשלוט ולאבטח את ה-
AI כדי למזער סיכונים קיימים ועתידיים.
בעולם העסקי נמצא ה-
AI רק בתחילת דרכו בשימוש באוטומציה של משימות יום יומיות כמו צ'טבוט לשירות לקוחות, פעולות בנקאיות ומשימות עבודה חכמות לניהול בעיות בכרטיסי
IT. למעשה, מהסקר עולה, ש-95% מכלל המשיבים מאמינים, שהארגון שלהם ירוויח משילוב
AI בתפעול היום יומי, המוצרים והשירותים. לעומת זאת, רק 6% מהמובילים בדרגה
C (163 מכלל הנשאלים בסקר) דיווחו על שימוש בפתרונות מונעי
AI בארגון שלהם כיום.
מהסקר עולה גם, שהפער הזה נובע מ-3 אתגרים מרכזיים המדורגים ע"י המשיבים כמעכבים המובילים באימוץ ה-
AI:
ה-Stack הטכנולוגי צריך להיות ערוך ל-AI: המשיבים דירגו את המודלים לפיתוח
AI ואת הסטים של הנתונים הניתנים לשימוש בכל החברה כאתגר הטכנולוגי המוביל. קיים צורך בהשקעה בפתרונות ענן נרחבים והערכות של בסיס הנתונים הנכון לשימוש ה-
AI.
למעלה ממחצית מהבכירים שנשאלו בעולם ענו, שקיים סיכוי גבוה, שהחברה שלהם תאסוף נתונים טלמטריים לחיזוק ה-
AI לשיפור חוויית המשתמש, וכן להבטחה, שהמידע הרגיש יהיה מוגן לאורך התהליך.
מוכנות הצוות: 73% מארגוני המשיבים בעולם מתמודדים עם הערכות והרחבת כח האדם לשילוב עם מערכות ה-
AI. בינתיים, נשאלים בדרגה
C ענו, שהם מרגישים, שישנה עדיפות לגייס עובדים לפיתוח יכולות
AI בארגון (כעדיפות ראשונה) מאשר לאמן משתמשי קצה לתפעל את הכלים בעצמם (בעדיפות שלישית).
הארגונים באירופה נמצאים לפני העקומה העולמית. הם כבר הרחיבו את מנעד הטאלנטים שלהם בתחום ה-
AI דרך התמחויות שונות ושיתופי פעולה עם אוניברסיטאות (43%) כדרך לשדרוג והרחבת התמחויות העובדים. לכן, קצב האימוץ בארגונים באירופה גבוה יותר מאשר בצפון אמריקה ובאסיה פאסיפיק.
ניהול אימוץ ה-AI: 67% מהמשיבים דווחו, ש-
AI זוהתה ע"י הנהלת הארגון שלהם כעדיפות גבוהה במסגרת התוכנית האסטרטגית ל-2021, ו-84% מהבכירים הסכימו, שלקיחת חסות ע"י המנהלים ומעורבותם חיונית לשילוב ה-
AI במוצרים ובשירותים שלהם. לעומת זאת, רק 7% מהבכירים העידו, שטרם מצאו מוביל
AI בארגון, שיפקח על אסטרטגיית ניהול ה-
AI.
בזמן שארגונים רבים מפתחים פתרונות
AI בכל העולם, הארגונים האירופאים נמצאים בחזית הבטחת אימוץ הטכנולוגיה ושילובה בפתרונות מבוססי ה-
AI שלהם. 35% מהנשאלים באירופה הוכיחו, שהם מבינים מה נדרש להקמת פתרון
AI מקיף ויעיל בעזרת דירוג זמינות נתונים כרכיב החשוב ביותר במתן אישור לאימוץ
AI, בהשוואה למשיבים בצפון אמריקה, שדרגו את כלי יכולות ה-
AI כרכיב החשוב ביותר.
כתוצאה, לארגונים האירופאים כבר ישנה מדיניות מקיפה בכל הנוגע ל-
AI ולנתונים כדי להגן מפני נזקים פיננסיים ותדמיתיים. פעילות זו ממנפת את רמת האמון, האבטחה והיעילות התפעולית של יכולות ה-
AI.
על אף שה-
AI מגיע עם מגוון אתגרים הכרוכים בו, הסקר מראה, שארגונים, שכבר אימצו ורתמו את ה-
AI, מציגים תוצאות אמיתיות ומשמעותיות המספקות אופטימיות ותקווה לעתיד.
הסקר חשף, ש-
IT ותפעול הם
2 התחומים המרכזיים בהם נעשה שימוש ב-
AI בארגונים היום ובמסגרתו נראו שינויים חיוביים כמו התייעלות תפעולית ושיפור חוויית המשתמש.
הסקר מראה גם, שארגונים ,שהרחיבו את יכולות ה-
AI שלהם ושילבו את העובדים שלהם בפתרונות, ראו עלייה קבועה בשביעות רצון המשתמשים והזמן, שנותר לעובדים, אפשר להם להתרכז במשימות עם ערך נוסף, שלא יכלו להשלים קודם לכן.
שרון מנדל, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר בג'וניפר נטוורקס: "כמנמ"ר, כאשר אני רואה עניין כה רב בטכנולוגיה צומחת, אני צריך תמיד להזכיר לאנשים על הכשלים, שיכולים להיות במידה ולא מנהלים אותה נכון. בכל הקשור ל-
AI, אין ספק, שישנו אור בקצה המנהרה המלאה באתגרים, ופוטנציאל משמעותי להגיע לתוצאות משמעותיות ומדהימות יותר מאלו שראינו עד כה.
באמצעות מיקוד בשדרוג כח העבודה שלהם, השקעה בתשתית חזקה הכוללת מרכזי נתונים, ענן ויכולות רשת, לצד ניהול רחב של אימוץ ה-
AI, ארגונים נערכים לכח העבודה הדיגיטלי של המחר".