כמו באירופה. בקרוב: חניונים רובוטיים לאופניים בתחנות רכבת ישראל
מאת:
מערכת Telecom News, 4.9.18, 15:03
בשורה לרוכבי האופניים. בשלב ראשון יוקמו 2 חניונים תת-קרקעיים ו-2 חניונים עיליים. זאת, כדי לעודד הגעה לתחנות הרכבת באמצעות אופניים מבלי להעלות אותם לרכבת. בחניונים יותקנו מצלמות וחיישנים.
משרד התחבורה, באמצעות רכבת ישראל, פרסם היום מכרז להקמת חניונים רובוטיים לאופניים בתחנות רכבת ישראל. זאת, במסגרת פיילוט, שיזם שר התחבורה והמודיעין,
ישראל כץ, כדי לעודד נוסעים להגיע לתחנות הרכבת באמצעות אופניים, מבלי להעלות אותם לרכבת.
העלאת האופניים לקרונות הרכבת פוגעת לעיתים בשירות לנוסעים ברכבת ומונעת מציבור בעלי המוגבלויות להשתמש ברכבת. שכן, רוכבי האופניים לרוב מעמידים את אופניהם בקרון המונגש, והדבר גורם לעיכובים ואיחורים של הרכבות, וקושי לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו.
השר החליט על הקמת החניונים הרובוטיים לאופניים, בדומה לחניונים הקיימים במדינות באירופה כמו גרמניה, צ'כיה, ספרד והולנד. החניון הרובוטי מאפשר ניצול אופטימאלי של שטח החניון, הוא בטוח מגניבות ונזקים, אמין, ומאפשר שימוש מהיר וללא כוח אדם.
הזכיינים, שיזכו במכרזים, יהיו אחראים על הקמה ותפעול של החניונים הרובוטיים. בשלב הראשון יוקמו 4 חניונים רובוטיים עיליים ותת קרקעיים ברחבי הארץ. 2 חניונים תת-קרקעיים יוקמו בתחנת תל אביב-סבידור ותחנת הרצליה, ו-2 חניונים עיליים יוקמו בתחנת נתניה ובתחנת באר שבע-צפון.
החניון הרובוטי העילי מאפשר לאחסן עד 150 זוגות אופניים והחניון התת-קרקעי כולל מקומות אחסון ליותר מ-200 זוגות אופניים. הפקדת האופניים בחניונים הרובוטיים תתבצע תוך 15-20 שניות בלבד. השימוש בחניון יתאפשר באמצעות
אפליקציה ייעודית, אתר אינטרנט ושירות לקוחות טלפוני.
זיהוי בעל האופניים יתבצע באמצעות "רב קו" אישי או כרטיס האשראי. בחניונים יותקנו מצלמות לתיעוד הליך ההפקדה והשחרור של האופניים, וכן חיישנים לזיהוי מידות האופניים והתרעה על כל הפרעה אפשרית.
כץ: "המיזם נועד להנגיש את הרכבת גם לרוכבי האופניים.עם הצלחת הפיילוט, משרד התחבורה יפורסם מכרזים להקמת חניונים רובוטיים בתחנות רכבת נוספות ברחבי הארץ".
וגישה הפוכה לגמרי - הכתבה: "
צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור)" -כאן.