כמה שעות ביום משתמשים הישראלים בסמארטפון? כמה מעדיפים לשלם באמצעות הסלולר?
מאת:
מערכת Telecom News, 27.9.16, 17:43
מדד החדשנות של Mastercard: הצרכן הישראלי מצפה לחדשנות דיגיטלית בתחומים חיוניים כמו חינוך בריאות ותחבורה ציבורית. ממצאים מעניינים של סקר מקיף.
מדד החדשנות של Mastercard סקר 23,000 צרכנים ב-23 מדינות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון כולל בישראל, לגבי גישתם לטכנולוגיה דיגיטלית.
מדד החדשנות חושף:
יותר מ-90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמארטפון מאשר בכל התקן אחר ועושים בו שימוש של כ-7.4 שעות ביום.
84% מהישראלים משתמשים במחשב נייד קצת יותר מ-4.5 שעות ביום,
ואילו כ-53%
משתמשים בטאבלטים כשעתיים ביום.
במסגרת התשלומים עבור עסקאות, המדד מגלה, שהצרכנים מעדיפים להשתמש ב
זיהוי ביומטרי במקום בקוד מספרי בעת התשלום.
בישראל, כ-33% מעדיפים להשתמש בסריקה של טביעת האצבע לצורך תשלום,
31% בקוד מספרי (
PIN),
29% באמצעות קוד, שיקבלו במסרון.
ורק 6% באמצעות סלפי.
למרות נתונים אלה, בישראל רק 9% משתמשים בזיהוי ביומטרי בעת התשלום.
המדד מצא, שבעוד שבאפריקה ובמזרח התיכון 70% מהצרכנים מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, רק 40% מקרב הצרכנים במערב אירופה ציינו אופציה זו בחיוב.
בישראל 65% מהנשאלים ציינו, שהם מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון,
25% באמצעות תעודת זהות,
24% באמצעות טאבלטים,
14% באמצעות שעונים חכמים,
9% באמצעות מכשירים ביתיים,
6% באמצעות תכשיטים,
ו-3% באמצעות צמידי כושר גופני.
מהמדד עולה, שרוב הנשאלים מכל המדינות הדגישו, שיבחרו בסמארטפון כחלופה לכרטיס הפלסטיק כאמצעי תשלום חדש.
הצרכן הישראלי מבטא בסקר את שביעות רצונו מהחדשנות בתחום הנסיעות ברחבי העולם (76%), בעריכת קניות (68%), ברשתות החברתיות (62%) ובשירותים פיננסיים (62%). אך הצרכנים הישראליים רוצים יותר חדשנות דיגיטלית בתחומי החינוך, הבריאות והתחבורה הציבורית.
91% מהישראלים בטוחים, שהשירותים הדיגיטליים יהיו בשימוש נרחב ובקשת רחבה יותר של תחומים, וישפיעו על רוב האוכלוסייה, דבר המחייב אבטחה מתקדמת ביותר, שהיא הדבר החשוב ביותר בתשלומים דיגיטליים כמו גם אבטחת הפרטים האישיים. הצרכנים גם מייחסים חשיבות רבה למהירות ולפשטות של תהליך התשלום.
אנדרס המברגר, מנכ"ל Mastercard ישראל: "המדד מאשר, שבמקביל לרצון בשימוש דרכי תשלום חדשות, רוב הצרכנים בישראל מעדיפים להשתמש בסמארטפונים כבר עתה כדרך תשלום חלופית לשימוש בכרטיסי הפלסטיק. הצרכנים מצהירים באופן ברור על רצונם בחדשנות דיגיטלית בכל תחומי החיים.
בשנים קודמות השיבו צרכנים רבים, שיש להם חשדנות על חדשנות דיגיטלית, אך המדד הנוכחי מראה שינוי גלובלי מהותי בהתנהגות הצרכנים המאמצים סגנון חיים דיגיטלי, שמעניק יתרונות לחיי היום יום".