כמה מהישראלים הורידו אפליקציית תשלומים בסלולר? כמה השקיעו במימון המונים?
מאת:
מערכת Telecom News, 27.12.17, 12:10
נתונים ממחקר 2017 על הרגלי ההתנהלות הפיננסית של ישראלים מגלים תשובות מפתיעות לגבי מעורבות הישראלים בתשלומים דרך הסמארטפון, במימון המונים, ב-Streaming, בתחבורה שיתופית, בשימוש בכרטיסי אשראי ועוד.
ממחקר, שנערך אונליין בקרב מדגם מייצג של מחזיקי כרטיסי אשראי של 500 גברים ונשים בגילאי 18-65 במגזר היהודי באוקטובר 2017 ע"י חברת
TNS עבור מאסטרקארד בישראל, לבדיקת הרגלי ההתנהלות הצרכנית של ישראלים, עולים ממצאים מפתיעים לגבי כמה מהנחות היסוד על כלכלה שיתופית וההתנהלות הפיננסית של הישראלים, שרובה המכריע מבוסס על תשלום באמצעות כרטיס אשראי.
מגמה זו מתאפשרת, בין היתר, בזכות כניסתן של טכנולוגיות תשלומים דיגיטליות, שמובלות באמצעות חברות טכנולוגיה הפועלות בענף התשלומים העולמי.
מימון המונים:
ממצא מפתיע מציג, שכ-17% מהישראלים תרמו והשקיעו כסף בפרויקטים של "מימון המונים". 3.8% השקיעו עד 50 ש"ח, 5.4% בין 51-100 ש"ח, 3.1% בין 101-150 ש"ח ו-4.4% מעל 151 ש"ח.
תחבורה שיתופית:
ממצא נוסף מעלה, ש-4.1% השתמשו בתחבורה שיתופית בישראל אך מאידך 38.9% השתמשו בשירותי מוניות מתוך
אפליקציות.
לא רק קונים גם מוכרים:
הישראלים ידועים כמכורים לקניות באתרי סחר אלקטרוני מחו"ל, כגון
eBay, אמזון ואלי אקספרס. מהנתונים עולה, של-3% מהמשיבים יש חנות באחד מאתרי הסחר האלקטרונים הנ"ל. ממצא מפתיע מעלה, ש-16% שוקלים לפתוח חנות אינטרנטית כזו (ובשיעור גבוה יותר בקרב אלה בעלי הכנסה ממוצעת).
תשלומים דרך הסמארטפון:
אחת ההתפתחויות הפיננסיות המעניינות השנה הייתה השקתן של אפליקציות תשלומים דיגיטליים והעברת כסף באמצעות מכשיר סלולרי כגון פפר, ביט ו-
Paybox. מהנתונים עולה, ש-22.4% הורידו את אחת האפליקציות ו-75% מאלה שהורידו כבר משתמשים בשירות זה.
Streaming:
שירותי צפייה ישירה לווידיאו ומוזיקה בסטרימינג כבשו את העולם ונראה שגם ישראל הצטרפה למגמה זו כשלמעלה מ-28% ציינו, שהם משתמשים בשירותים אלה בעיקר בקרב גיליאי 18-44 ובעלי הכנסה גבוהה מעל הממוצע.
חללי עבודה:
בנוסף, חללי עבודה משותפים גם הם הפכו לטרנד בישראל, 17% ציינו, שהיו רוצים לעבור לעבוד במתחם כזה.
שימוש בכרטיסי אשראי:
לגבי שימוש בכרטיסי אשראי המחקר מצא, שהישראלים אוהבים להחזיק כרטיסי אשראי. מהממצאים עולה, ש-3 מתוך 4 (75%
( מחזיקים בין 2 ל-5 כרטיסים בארנק. 20% מחזיקים כרטיס אחד ו-5.2% מחזיקים למעלה מ-5 כרטיסים. בנוסף עולה מהמחקר, ש-38% הנפיקו כרטיס אשראי חדש בשנה האחרונה.
בכל הנוגע לכרטיסי אשראי, שאינם כרטיסי קרדיט נמצא, ש-65% שמעו על כרטיס פריפייד (נטען מראש) ו-35% היו שמחים לבחון אפשרות שימוש בו.
עד עולה, ש-18.5% היו מעוניינים להשתמש בכרטיס "דביט", שבו חשבון הבנק מחויב מיידית עם ביצוע הקניה, (ירידה של 12% ביחס לנתוני המחקר הקודם ב-2016). 46% לעומת זאת, היו רוצים לדחות זאת לתשלום אחד בסוף החודש.
אנדראש המברגר מנכ"ל מאסטרקארד ישראל: "אנו עדים בשנים האחרונות להתפתחותה של התנהגות צרכנית פיננסית חדשה בישראל. לדוגמה בעבר פחות צרכנים הזמינו מונית ושילמו לה דרך
האפליקציה ללא צורך בשליפת הארנק. חשוב לזכור, שכלכלה שיתופית מודרנית תתקשה כיום לפעול ללא שימוש בכרטיס אשראי, שכן היא שואבת את כוחה מהיכולת של כל פרט להשתתף בכלכלה זו מכל מקום, בכל זמן ובלחיצת כפתור".