יש קהילת הייטק תוססת, יזמים, משקיעים ומנטורים, גם בראשון לציון
דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> יש קהילת הייטק תוססת, יזמים, משקיעים ומנטורים, גם בראשון לציון
לאחר ניסיון כושל קודם להקים קהילת הייטק (יזמים, משקיעים, מפתחים ומנטורים) לאזור ראשון לציון, החלה התארגנות חדשה והוקם פורום חדש לסצנת הסטארטאפים של ראשון לציון, ביוזמתם של: דניאל שרעבי, אלינור דנון ורוני קום. היוזמה יצאה לדרך עם מעל ל-150 איש, שכבר הצטרפו למסגרת החדשה הזו.
מאת: אבי וייס, 26.4.16,18:30
ראשון לציון (גילוי נאות: עיר מגורי), העיר הרביעית בגודלה בישראל (בקרוב תהיה במקום השלישי בגודלה בישראל), נמצאת די מאחור מול הערים האחרות בישראל, בכל הקשור לסצנת הסטארטאפים וקהילות ההייטק.
היה ניסיון בעבר (בסוף 2014) להקים קהילה לתושבי ראשון לציון (ולפועלים בה: יש בראשון לציון סטארטאפים רבים, לרבות ב: אקסלרטור עירוני ואקסלרטור במכללה למנהל), אך הניסיון הזה כשל ולא היה לו המשך.
אולם, הסטארטאפים לא נעלמו. לכן, נולדה יוזמה חדשה בשם Rishon Tech Meetup, שמתכננת לבצע סדרת מפגשים לחברי הקהילה הגרים ו\או עובדים בראשון לציון. לקבוצה כבר נרשמו מעל ל-160 איש ולמפגש ההשקה הראשון, שהתקיים ב-Esso Bar באזור התעשייה של מערב ראשון, הגיעו קרוב ל-50 איש.
היוזמה החדשה נולדה מ-2 יזמים: דניאל שרעבי, (בתמונה למעלה, מצד שמאל), תושבת ראשון לציון והמייסדת של Sparkliq - Fashion Lovers: מיזם שמטרתו להפוך את חווית הקניות האופנה באינטרנט לכיפית ויעילה. מביאה לפורום ניסיון בתחומי השיווק והמכירות.
רוני קום, (בתמונה משאל),תושב ראשון לציון, יזם עסקי חברתי, מנכ"ל ומייסד מוצר להקמת אתרי דרושים נישתיים.
כיום המוצר, שפיתח רוני קום, רץ בהצלחה בנגב (Negev Jobs) ומשרת מעל ל-2300 לקוחות עסקיים.
אלינור דנון, (בתמונה למעלה, מצד ימין), יזמת אף היא מראשון לציון, מסייעת למייסדי הפורום, מאחורי הקלעים ובניהול הפורום.
המרצה המרכזי במפגש הראשון של הקהילה היה רועי פוברצ׳יק (בתמונה משמאל),שהרצה על: "How to build a growth machine". זאת, כדי לעזור ליזמים להבין כיצד להגדיל את מספר ההורדות והמשתמשים באפליקציה או באתר שבנו, להעלות את אחוז היוזרים והשימושים החוזרים ולדעת איך להשתמש בתוכן שיווקי, כדי לבנות את המוצר טוב יותר.
הנקודות המרכזיות בהרצאתו של רועי פוברצ'יק (המצגת המלאה כאן):
ב-GH (Growth Hacking) אין טריק ספציפי.
המשמעות הבסיסית היא להביא יותר משתמשים, שאוהבים את המוצר.
המדדים מתחלקים ל: כמה חוזרים, כמה ממליצים, כמה מומרים.
שיטת מדידה חדשה: rrr PIRAT MATRIX
העיקר: כמה טוב אני יודע להביא אנשים, כמה טוב אני יודע להמיר אותם, כמה טוב אני יודע להחזיר אותם למוצר שלי, כמה חזרו למוצר ועשו את הפעולה הבסיסית הרצויה.
עדיף לנו למצוא 100 אנשים, שממש יאהבו את המוצר, מ-10,000 שנרשמו ולא חזרו לעולם.
משווק חכם יזהה את מה שהרשת החברתית רוצה לקדם ויתפוס על זה גל, לייף איבנטס, תמונות, לייב שואו ועוד.
פייסבוק גילו, שאם נחשפת לסלפי, 15% סיכוי שתפרסם בעצמך ותקדם את המוצר שנחשפת אליו. כך, שהייתה תקופה, שהאלגוריתמים של פייסבוק ממש קידמו תמונות סלפי.
צוות גרופ: יכלול אסטרטג, שמבין מה אפשר לעשות עם כל דבר ומכניס את הדברים לתבנית, יכלול גם איש תוכן, גרפיקאי ואיש אנליטיקס וקצת קוד.
הכי חשוב: לדבר עם 20 משתמשים אמתיים, מאשר להסתכל על גוגל אנליטיקס של 1,000 איש.
חשוב להבין מה המשתמש חיפש כשהוא בא למוצר, שראה באתר.
המפגש הבא יכלול מפגש עם המשקיע יזהר שי. יש למה לצפות.
בתמונה: רועי פוברצ'יק עם יזמת הפורום החדש בראשון לציון: דניאל שרעבי.