סצנת הסטארטאפים הישראלית לא פוסחת על בירת ישראל. מעבר ליוזמות העירוניות (דוגמת J-Next), הממשלתיות, האקדמיות והציבוריות, צומחת פעילות סטארטאפים "מלמטה". חשיפת 5 סטארטאפים חדשים ומבטיחים, שנולדו בי-ם.
מאת:
אבי וייס, 1.10.16, 19:26
פורום
Made in JLM - Jerusalem Tech & Start-Up Community, שיש בו כבר מעל ל-1,600 חברים (
יזמים, מפתחים, משקיעים ומנטורים), קיים עד היום מעל ל-50 מפגשים, שנעשים בפאבים ובמקומות ציבוריים אחרים ברחבי ירושלים. במפגש חודשי, שמכונה בשם
HappyHourJLM, נחשפים בכל מפגש מיזמים חדשים וגם מאפשרים ליזמים, שהגיעו למפגש, להציג את המיזם שלהם בדקה (60 שניות!), בלי כל הכנה.
המיזמים הירושלמים שנחשפו (שם המציג ושם המיזם):
1.
ג'ו פרידמן - Di.FM: סטארטאפ הנמצא בצמיחה מהירה ביותר (כבר עם 35 עובדים ועוד עשרות מתנדבים), שקם ללא כל השקעה (במימון עצמי), לספק שירות מוזיקה אונליין. הוא מספק ערוצי רדיו ממותגים ברשת האינטרנט, במערכת הפצה עצמית המוכיחה את עצמה. יש כבר מעל ל-3 מיליון משתמשים בחודש במערכת, שיש בה מעל ל- 90 ערוצי מוזיקה, למאזינים, שמרכיבים לעצמם את טעמי המוזיקה שהם אוהבים.
2.
ברונו גואז - Revelator Enterprises: הסטארטאפ פיתח פלטפורמה ל"ניהול נכסים" דיגיטלים ברשת האינטרנט, בעיקר לתעשיית המוזיקה. הלקוחות הם בעיקר בעלי זכויות יוצרים בעולם המוזיקה, אם כי זה מתאים לכל בעלי זכויות יוצרים. בהיקף זרימת המוזיקה והקליפים באינטרנט, יש בעיה אדירה לזהות מי בעל זכויות היוצרים. יש מיליארדי טרנזקציות בקצב מתגבר והולך ושיגיע בקרוב לטריליוני טרנזקציות ביום, שצריך לזהות מי בעל הזכויות במוזיקה המועברת ברשת. המערכת מייצרת מודלים עסקיים חדשים לבעלי הזכויות, במערכת מאוד ידידותית למשתמש ומיועדת להפקת רווחים במהירות. המערכת כבר מבוקשת ע"י חברות המוזיקה הגדולות, האולפנים הגדולים וע"י זמרים ולהקות מצליחות. האמנים הגדולים ביותר בעולם הצטרפו במהירות לשימוש במערכת הזו. המערכת הזו שינתה לגמרי את השיטות ,שתעשיית המוזיקה הייתה רגילה לעבוד בהן, והפכה את כל התהליכים הישנים לאוטומטיים וקלים לשליטה ולהבנה.
3.
נתן קולנסצ'ר - MyPart: הסטארטאפ פיתח מערכת המבוססת על "חוכמת המונים" לעולם האמנות. אמנים ויוצרים מחפשים בעלי מקצוע סביבם וע"יכ מפגישים כוכבים - Stars עם בעלי כישרון לא ידוע - Talents. הרעיון הוא: ArtSourcing. זו למעשה זירת מסחר לאמנות ליוצרים. המידע שנצבר עוזר ליוצרים לפתח ולהצליח ומספק להם יכולות פיתוח, כולל פיתוח עסקי. הכוונה של המיזם להתחיל לפעול בבתי הספק לאמנות בארץ ואחר כך להתפשט לעולם, כי בבתי ספר אלה יש מצבור ענק של יצירתיות בעולם האמנות. את היוצרים הללו מחברים לאמנים מובילים בעולם, שיכולים לבחור בהם, ישירות.
4.
ארנולד נסיס - Capricia Productions. הסטארטאפ פיתח מערכת המסוגלת להפוך אלבומי מוזיקה באופן אוטומטי לסרטוני וידיאו ולקליפי וידיאו. הפתרון הזה מאוד נחוץ לתעשיית הגיימינג (המשחקים), שמשלבת סטרימים של וידיאו ומוזיקה כמעט בכל משחק, מה שמגדיל את הרווחיות מול שימוש רק במוזיקה. כך, מאחדים בין 2 השווקים: שוק המוזיקה ושוק המשחקים. המערכת יכולה גם לעבוד הפוך: לפתח משחקים עבור זמרים ולהקות, שיכולים לשלב את המשחקים הללו במסגרת האלבום שלהם. הפלטפורמה החדשה מוצעת לאמנים בכל העולם ומאפשרת להם להתחבר לעולם הגיימניג באופן מהיר וחלק. כך, נוצר קשר ישיר בין מפתחי משחקים לזמרים, לתועלת כל הצדדים. גם ניתן להפיץ משחקים דרך הפצת אלבומי מוזיקה.
דוגמה למימוש אלבום כזה היא
באלבום The Birdcage.
מבין המיזמים, שעלו להציג באופן ספונטני את המיזם שלהם ב-60 שניות, מצא חן בעיני המיזם הבא:
5.
סם שוברט -
uChange: סטארטאפ המפתח מערכת
להמרת מטבע (במזומן ומיידית) בין בני אדם. זו
אפליקציה, שמאחוריה יש פלטפורמה המזהה קרבה במיקום בין אנשים המעוניינים להחליף מטבע והמערכת מחברת ביניהם כדי שייפגשו פנים אל פנים ויחליפו מטבע בהיקף, שכל אחד זקוק לו. בסרטון כאן למטה מודגמת השיטה הזו, שתופסת תאוצה מהירה מאז
עלתה לאוויר לפני כ-3 חודשים (בגרסאות
לאייפון ולאנדרואיד).
הסטארטאפ הזה נוסד בסוף 2015 ע"י: אבי קוגל, משה פוטש ואלי מייזלס וסיים ממש לאחרונה סבב גיוס Seed של 500 אלף דולרים, כדי לממן את הפיילוט אותו הוא השיק בתל אביב ולהרחיב אותו לכל הארץ ובהמשך לחו"ל.