בלעדי: האקסלרטור היפני בתל-אביב, Samurai House, ערך בפעם הראשונה בישראל תחרות בסגנון Elevator Pitch חוצה אוניברסיטאות, שמטרתו לתת למיזמים סטודנטיאליים, שנולדו בתחומי האקדמיה, את הגישה לעולם האמיתי של סטארטאפים ומשקיעים. 10 מיזמים השתתפו בתחרות בעיקר בתחום האפליקציות הסלולריות. מי זכה בפרס הגדול?
מאת:
אבי וייס, 13.1.16, 20:30
את
האקסלרטור היפני הראשון (והיחיד) בישראל חשפנו
כאן, את הסטארטאפים, שכבר פועלים במקום (יפנים וישראלים),
חשפנו כאן, ובסיום שנת 2015 בחרנו ב
קן סמוראי (בתמונה משמאל), ששמו האמיתי הוא
Kentaro Sakakibara, מייסד ומנכ"ל Samurai Incubate, כאחד מ-20 המובילים ומקבלי הצל"ש לשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי.
קן סמוראי הוא זה "ששם את הצ'ק" על סך 100 אלף דולרים, פרס למקום ראשון בתחרות הסטארטאפים החדשה, שנולדה בבית סמוראי בתל-אביב ב-7.1.16.
מדובר בתחרות ראשונה מסוגה, שבוצעה בסגנון של Elevator Pitch, כשלכל יזם ניתנו 3 דקות להצגת המיזם ועוד 2 דקות לשאלות ותשובות מהשופטים, סה"כ 5 דקות. זו תחרות, שמטרתה לתת למיזמים, שנולדים בתחומי האקדמיה ע"י סטודנטים - יזמים, קפיצת מדרגה "לעולם האמיתי" של סטארטאפים ומשקיעים. התחרות נערכת בין אוניברסיטאות, שהסכימו להשתתף בתחרות (האירוע נערך בחסות בנק הפועלים).
באירוע הראשון השתתפו 10 מיזמים מ-3 מוסדות אקדמיים: המרכז הבינתחומי בהרצליה, המכללה למנהל בראשון-לציון ואוניברסיטת תל-אביב. הזוכים במקום 2 ו-3 יקבלו 6 שעות של מנטורינג בבית סמוראי והמקום הראשון זכה ב-100 אלף דולרים וחשיפה ענקית לשוק היפני (הנספחת המסחרית של שגרירות יפן בישראל נטלה חלק באירוע ואף השתתפה בו כשופטת).
אור שטרית, ו
גל עטר, מצוות בית סמוראי בתל-אביב: "חשבנו כאן בבית סמוראי איך סטודנטים, שהם יזמים, יכולים להצליח ביוזמה שלהם ולהישאר בתוך המסגרת של האוניברסיטה בה הם לומדים. לכן, החלטנו ללכת, כניסוי ראשון לקראת אירוע גדול פי כמה בהמשך, בתחרות, שנעשית תוך שילוב האוניברסיטואת, בתחרות 'חוצה אוניברסיטאות' ובין אוניברסיטאות.
זו התחרות הראשונה בישראל ואולי הראשונה בעולם, שמבצעת תחרות מסוג כזה, של מיזמים חוצי אוניברסיטאות, שנפגשים עם העולם החיצוני והממשי של: סטארטאפים, משקיעים ואקסלרטורים.
המטרה שלנו היא לחבר את העולם האקדמי, שיש בו הרבה יזמות, עם העולם המעשי של היזמות, מה שאנו
עושים כאן ב
בית סמוראי מהיום שקמנו.
צוות השופטים של התחרות כלל את:
- קן סמוראי, משקיע, יזם ומנכ"ל סמוראי אינקיובייט.
- יוסי וינטסקי - מנהל "פועלים היי-טק", בנק הפועלים.
- ריה מאטסומוטו (Rie Matsumoto) הנספחת הכלכלית - שגרירות יפן בישראל.
- ינון לנדנברג, מייסד, בעלים, משקיע ויזם של sFBI.
- יוני גולן, מנכ"ל סמוראי בישראל ויוזם התחרות.
יוני גולן (בתמונה מ
שמאל),
מנכ"ל Samurai House in Israel : "אנו האינקובטור ליזמים הוותיק ביותר ביפן, והכי חשוב: אנו המיזם היפני הראשון והיחיד, שפתח אינקובטור בישראל. אנו תורמים לאקוסיסטם הישראלי בצורות רבות, כולל באירועים במסגרת Meetups, תחרויות, האקתונים וכמובן השקעות.
סה"כ עשינו ב-2015 יותר מאלף אירועים ברחבי העולם (מהם כ-100 בישראל), עם כ-25 אלף סטארטאפים, משקיעים ומנטורים, שהשתתפו באירועים הללו. השקענו כבר ב-108 סטארטאפים וביצענו עבור היוזמה שלנו כבר 5 סבבי גיוס. ממש כרגע אנו מטפלים ומלווים כ-150 סטארטאפים ועד היום היו לנו כבר 14 אקזיטים מוצלחים. גם השנה אנו שואפים לקיים 100 אירועים בישראל.
על פי התכניות שלנו לישראל, אנו מתכוונים להשקיע ביותר מ-100 סטארטאפים ישראליים ונביא לכאן את כל ענקי התעשייה מיפן, חלק כבר החלו להגיע. המטרה שלנו: לחבר את היזמים הישראלים לאקוסיסטם של יפן ולחזק את הקשרים בין המדינות.
כרגע, אנו מחפשים סטארטאפים בעיקר בתחומי המובייל וה-Web, כשבקרוב ניכנס לתחומי הביוטק ותחום הבריאות.
אני מודה לכל נותני החסות, לאוניברסיטאות, שהחליטו ללוות אותנו במסע הקשה הזה, שהתחלנו בו, במטרה לחבר בין אנשים וליצור ידידות מופלאה בקהילת היזמים, תוך חיבור יפנים וישראלים. יש עוד אוניברסיטאות, ששמעו על האירוע והן כבר רוצות להשתתף באירוע הבא, שיהיה גדול פי כמה מהאירוע הראשוני, שאנו מקיימים כאן".
.
היזמים שהציגו והשתתפו בתחרות:
א. Ties: מיזם ליצירת קשרים עסקיים. עפ"יהמחקרים, 98% מכרטיסי הביקור לא נכנסים ללוח התפוצה של אנשי עסקים ומנהלים. המערכת החדשה יוצרת קשרים בכל הפרופילים והרשתות החברותית ומספקת מידע מי האנשים המקושרים הנמצאים סביבך בעת שאתה נע או נכנס למקום (תוך שימוש במיקום מהסמארטפון שלך), כדי לאפשר יצירת קשרים עסקיים מתאימים ומהירים מבוססי מיקום ועניין משותף.
ב.EyeDentica: מפתחים מערכת לזיהוי אנשים, מערכת מאובטחת המבוססת על הבנת ההתנהגות האנושית תוך שימוש במחשב ובסמארטפון. זו למעשה מערכת חדשה ליצירת סיסמאות לארגונים ולעסקים, מערכת מקוונת הממשיכה לעקוב אחרי המשתמשים ויכולה לפעול על כל מכשיר קצה, תוך מעקב אחרי ההתנהגות של המשתמש תוך כדי עבודתו על מכשיר הקצה ולבצע איתור אנומליות ובכך לסגור את הפרצה הענקית באבטחה ששמה: סיסמאות.
ג.Toky. (המנכ"לית:
סתיו שי נוראל, בתמונ
ה משמאל), מפתחים צעצועים אינטראקטיביים, שניתן לטעון אותם בתוכן מהאינטרנט. כל צעצוע טיפש ניתן להפוך אותו בקלות ותוך שנייה לצעצוע חכם, מחובר אונליין לרשת ולטעון בו פעילות המתאימה לתינוק \לילד המשחק בו. השליטה בתוכן שבצעצוע נעשית מהסמארטפון.
מדובר בפתרון בעולם ה-IoT עם סנסורים, חיבורי אלחוט (בלוטוס' או WiFi) ועוד. Toky מספקת API למפתחים וליצרני הצעצועים כדי שיפתחו את המשחק או האינטראקציה המתאימה לצעצוע ולקהל המטרה. המערכת שולטת בכמה צעצועים במקביל. כך, שניתן ליצור קשר ורשת בין הצעצועים, שהתינוק \ הילד משחק בהם.
ד. NearBuy. מפתחים מערכת למפרסמים היודעת לכוון את המודעה לקהל היעד המתאים לפי המיקום שלו. זה פתרון מסוג RTB (ר"ת: Real Time Bidding). ב-2016 כ-28% מהפרסומות בארה"ב תהיינה מבוססות על RTB. המערכת היא כלי מאוד פשוט לתפעול למנהלי פרסום ושיווק, שמעלים ומשווקים קמפיין חדש בשניות.
ה. MonkeyBoard. מפתחים מערכת של למידה של שפה תוך כדי תנועה עם הסמארטפון ובתוך מערכת שליחת מסרים מידיים ע"י המשתמש. מדובר במקלדת וירטואלית המתממשקת עם שליחת מסרונים ובוחרת 3 מילים מהמסרון ומתרגמת אותם לשפת הלימוד, שהמשתמש לומד תוך כדי תנועה עם מינימום זמן המשמש ללימוד של 3 מילים בכל פעם.
ו. Woffice. מפתחים מערכת ל"עבודה קבוצתית" לעצמאים ולעסקים קטנים הצריכים לשכור שטחי עבודהלצרכים זמניים או חד-פעמיים. המערכת יודעת לייצר שוק של משרדים משותפים ומשרדים זמניים לפי ביקוש. המשתמשים משלמים רק על השימוש בפועל במשרדים.
ז. PickUpp. פיתחו מערכת ליצירת קשרים בברים. מדובר בפתרון לבעלי הברים וגם למבקרים בבר, עם מערכת המותאמת אישית לכל בר ולמבקרים בו. המערכת מזהה את הנכנסים לבר (באמצעות מערכת הכוללת נתב בלוטוס') ויודעת להציע הצעות ולשרת את הנכנסים לבר, לרבות יצירת קשרים חדשים בין הנמצאים בבר.
ח. WAKA. מפתחים פתרון מהפכני לבעיית החניה. הפתרון בא לתת מענה לאיתור חניות פנויות בזמן אמת ע"י יצירת קשר ישיר בין מי שמפנה חנייה ומי שנמצא קרוב אליו ומחפש חניה. זו מערכת מקוונת המקשרת בין חונים עם תשלום זעיר בין הצדדים, מה שיוצר את המוטיבציה לספק מידע על פינוי חניה - למחפשי החניה.
ט. JobHop. מפתחים פתרון לגיוס כוח אדם מהיר ביותר, בלי CV. במערכת הזו אין צורך בקורות חיים, כי נוצר קשר מהיר ביותר בין מחפשי עבודות לבין מציעי משרות. המערכת מיועדת בעיקר לשוק העבודה הצעיר, שמחפש עבודות מהירות (דוגמת מסעדות, ברים, שליחויות וכיו"ב).
י. Playkers. פיתחו מערכת הנותנת פתרון בעיקר לשחקנים חובבים וגם למקצוענים בתחום משחקי הכדור, שחקנים המחפשים היכן ועם מי לשחק. מדובר באפליקציה, שמסוגלת לחבר בין שחקנים בסוגי משחקי הכדור השונים ומקומות משחק (כולל עירוניים וציבוריים) שיש בהם מקום פנוי למשחק. הפתרון גם מתאים ליישום במסגרת "עיר חכמה".
הזוכים בתחרות:
מקום 3: JobHop.
מקום 2: Woffice.
מקום ראשון וזוכי הפרס של 100 אלף דולרים (בתמונה למטה), שהוא פרי פיתוח של סטודנטים לתואר שני בעיצוב יזמות וחדשנות בבית הספר לעיצוב במכללה למינהל:
Toky.