חברת המסחר הקמעונאי השלישית בגודלה בעולם (METRO), שמפעילה 2 אקסלרטורים בברלין, פתחה שעריה למפתחים ויזמים מישראל בעלי רעיונות מבריקים בתחום המסחר והמסחר האלקטרוני, האירוח, הפודטק והפינטק עם אפשרויות השקעה. ההרשמה בעיצומה.
מאת:
אבי וייס, 13.2.17, 08:40
ביוזמת ארגון "ברלין פרטנרס" (
Berlin Partners), הגיעו לישראל ראשי חברת הענק, שבסיסה בגרמניה - METRO, שמפעילה שני אקסלרטורים תחת השם
METRO Accelerator בברלין, שמתופעלים ע"י
Techstars, כדי לחשוף את תכנית ההאצה שלהם, שמיועדת ליזמים ישראלים.
הנינג ראבן (Henning Ravn), (בתמונה משמאל), מנהל שיווק אירועים, ברלין פרטנרס: "ברלין היא כיום המקום,
שישראלים רבים מביטים עליו ומקום מועדף ליזמים ישראליים. המעבר של יזמים לברלין אינו אומר, שהם נוטשים את ישראל. הם פשוט מקדמים את עצמם בתקופה הקריטית ביותר לחיי הסטארטאפ, לקראת ההצלחה שלהם ופריצה לשוק.
יש 3 סיבות מרכזיות מדוע מומלץ ליזמים ישראלים לפתח את היוזמה שלהם בברלין:
- ברלין היא ה-Hub של הסטארטאפים באירופה. זה המוקד לסטארטאפים מכל רחבי היבשת ומכל רחבי העולם.
- ברלין התפתחה כעיר כמו סטארטאפ אחרי "נפילת החומה". זה הוביל לפרץ של יצירתיות בכל תחום, מלווה בהמון יצירה עצמית ופתיחות. למעשה, ברלין היא עיר בבטא ולכן זה מאוד מתאים ליזמים. בברלין לא ישאלו אותך מהיכן אתה ולמה הגעת. הברלינאים מתעניינים רק מה אתה עושה ומה אתה תורם לעיר, למדינה, ליבשת ולאנושות. ברלין מורכבת מתושבים המגיעים מכל רחבי העולם.
- בברלין משקיעים ביזמות. המון. ברלין היא המקום של משקיעים המשקיעים לפחות 2 מיליארד דולרים לשנה ביזמים. יש בעיר הזו צמיחה של 2.2% בממוצע לשנה וזה נמשך כך ב-5 השנים האחרונות. זה קצב צמיחה מטורף במושגים של אירופה וזה הכל בא מהשקעות בכל התחומים.
יש כיום לפחות 12 אלף ישראלים בברלין, ששומרים על צביון ישראלי. למעשה, 25% מכלל תושבי העיר הם מהגרים. לכן, אנגלית היא שפה מדוברת והישראלים מסתדרים מצוין גם בלי לדעת גרמנית. בברלין אנשים מרגישים את הרגשת החופש וזה לא דבר מזויף. זו המציאות.
יש בברלין תכניות רבות ליזמים, אחת הבולטות היא
Start Alliance Berlin, תכנית בינ"ל של החלפת סטארטאפים עם ברלין מהערים הבאות בעולם: ניו-יורק, לוס-אנגל'ס (שתצטרף לתכנית באוקטובר 2017), תל-אביב (שהייתה הראשונה להיכנס לתכנית), פריז ושנחאי. אפשר להצטרף לתכנית הזו בכל עת על פני השנה ואנו לא לוקחים אחוזים מהיזמים המצטרפים לתכנית. כ-500 סטארטאפים מרחבי העולם משתתפים בתכנית זו, שמיועדת לקדם יזמים, שיש להם כבר מוצר ורוצים לפרוץ למדינות השוק האירופאי המשותף דרך ברלין.
כעת אנו מביאים לישראל את חברת המסחר הענקית מטרו (
METRO), שתומכת בפעילות שלנו לקרב סטארטאפים לברלין, ושפתחה את האקסלרטורים שלה בפני יזמים ישראליים, עם תמיכה והצעה מאוד אטרקטיבית ליזמים, שיש להם רעיונות טובים בנושאים המעניינים את עולם המסחר, האירוח והמזון באירופה".
ד"ר
אלכסנדר זומדייק (Alexander Zumdiek), (בתמונה
משמאל), מנהל
METRO Accelerator, קבוצת
METRO: "פתחנו תכנית ייחודית לסטארטאפים כולל מישראל, שיעבדו עמנו בברלין, עם חשיפה לכל הרשת הענקית של השותפים שלנו ברחבי אירופה.
אנו גם משקיעים ביזמים. מהנסיון שלנו ב-2015, השנה בה השקנו את התכנית, 8 מ-11 הסטארטאפים, שהשתתפו בתכנית, קיבלו מימון - השקעה, מאתנו או מהשותפים שלנו.
מטרו היא רשת קמעונאית ענקית, השלישית בגודלה בעולם, עם כמיליון לקוחות, עם היקף מכירות של 38 מיליארד יורו לשנה, 112 אלף עובדים, עם שלוחות ב-30 מדינות בהם כ-20 מיליון לקוחות קצה.
באקסלרטור, שהקמנו ב-2015, יש שתי תכניות:
- אקסלרטור לתחום המסחר והקמעונאות - Retail.
- אקסלרטור לתחום האירוח (מלונאות, מסעדנות) והאוכל - Hospitality.
לתכנית הראשונה
ההרשמה נפתחה ותיסגר ב-12.3.17, התכנית עצמה תתבצע מיוני 2017 עד ספטמבר 2017 (כולל). אנו מזמינים כל מפתח ויזם, שיש לו רעיונות ופתרונות סביב עולם המסחר והמסחר האלקטרוני ונושאים משיקים, לנסות את מזלו ולהתקבל לתכנית שלנו. אנו מחפשים חדשנות בכל תחום סביב עולם המסחר.
אנו נקלוט השנה לפחות 10 סטארטאפים ו
נשקיע בכל סטארטאפ כ-120 אלף יורו ל-3 חודשי האצה בברלין ואנו לוקחים בין 6% עד 10% מהאחזקות בחברה תמורת ההשקעה שלנו.
עבור היזמים, אנו הרבה יותר מאקסלרטור בגלל הניסיון האדיר שלנו בעולם המסחר והקשרים שלנו בכל רחבי היבשת. השקנו לאחרונה מוצר מקוון, שנקרא Metropolitan Pilot, שהיא תכנית המספקת פתרונות ללקוחות שלנו ברחבי אירופה, כרגע בשלב הראשון ל
מסעדות ול
בתי קפה. אנו מספקים לעסקים בתחום עולם המזון והמסעדנות פתרון לצרכים שלהם ללא עלות, מהפתרונות, שהסטארטאפים שנמצאים אצלנו מפתחים. כך, אנו חושיפם בפני בעלי המסעדות, בתי קפה ומרכזי אוכל ברחבי אירופה, פתרונות חדשים, והסטארטאפים מקבלים לקוחות אמיתיים כדי להריץ בטא, או להשיק את הפתרון שלהם עם לקוח אמיתי.
בעלי המסעדות מקבלים את הפיתוחים הללו מאתנו בחינם, כדי לעודד אותם לבחור את הפתרונות החדשים המתאימים להם. כך, שההרצה של תוצרי הפיתוח של הסטארטאפים נעשית בעולם האמיתי של המסחר, בהשקעה שלנו. רק בברלין יש כבר מעל ל-220 מסעדות המשתמשות בפתרונות המצויים במערכת שלנו. אין דבר כזה בשום אקסלרטור, שאני מכיר. כך, שאנו מספקים ליזמים יכולות להגיע מייד לשוק, מה שלא ניתן למצוא באקסלרטורים רגילים.
כל סטארטאפ, שנבחר להשתתף בתכנית, מקבל מאתנו גם שטח עבודה וגם מנטורים מהשורה הראשונה שיש באירופה. אנו גם מספקים ליזמים שירות של "קבוצות מיקוד", כדי לקבל משוב מיידי על כל רעיון וכל מוצר או שירות, שהם מפתחים. כך, היזמים מקבלים משוב מיידי ממשתמשי הקצה, אם המוצר שלהם מעניין את השוק וכך הם יכולים להתמקד על שוק היעד בתכנית העסקית שלהם.
בסיום התכנית אנו עורכים דמו-דיי עם משקיעים מכל רחבי אירופה, והנסיון שלנו מהשנה שעברה מראה, שכמעט כל בוגרי התכנית שלנו מצליחים לגייס השקעה, בנוסף ללקוחות, שאנו מחברים אליהם. זה הבסיס הטוב ביותר שאפשר לספק להצלחת מיזם".