טרנספורמציה דיגיטלית: להיות בעלי מודעות לתווכה - Middleware
מאת:
אריקה לנגי, 15.2.17, 07:00
מדוע אינטגרציה חלקה בין מערכות וותיקות לבין יישומים ותשתית חדשים היא המפתח לטרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת, ואיך ילד הסנדוויץ' של משפחת התוכנה - תווכת אינטגרציה - יכול לגשר על הפער אל הארגון המקושר.
ארגונים מודעים היום מאוד לצורך להפוך ליותר דיגיטליים כדי להישאר תחרותיים ולשרת לקוחות בדרכים חדשות. נכנסנו לעידן של שיטות פיתוח אג'יליות, מערכי טכנולוגיה היברידיים, ו"כלכלת
API" (ממשקי תכנות יישומים) הנובעת מכך. כל אלה טומנים בחובם הבטחה גדולה, אבל כתוצאה נמצאים צוותי
IT תחת לחץ הולך וגובר לספק ולנהל סביבות מורכבות, במיוחד כשמדובר בקישור בין נתונים, יישומים והתקנים ואביזרים.
הדיון והכיסוי התקשורתי סביב המענה לאתגר זה, הוא נרחב ותוסס. אבל יש חלק קריטי של פאזל זה, שעדיין צריך לתפוס את מרכז הבמה
.
"צומת ספגטי"
במונחים מעשיים, כדי להיות יותר דיגיטליים, נדרשת לעתים קרובות היכולת ליצור יישומים חדשים
מהר יותר. ואכן, תחזוקת ועדכון יישומים קיימים הם עדיפות
IT עליונה עבור ארגונים רבים - 71%
על פי נתונים מלקוחות רד האט. כך גם יצירת יישומים חדשים במהירות רבה יותר (53%). זה המקום בו אנו רואים, שארגונים רבים מגלים בעיית אינטגרציה, שהולכת והופכת לסבך דמוי ספגטי של מערכות ומקורות נתונים נפרדים, שהצטברו לאורך הזמן. יכול להיות, שקשה לדעת היכן להתחיל בהתרת שפע המערכות הנפרדות ומקורות נתונים שונים, כאשר עומדים לפתח יישומים חדשים, שחייבים להשתלב לתוכם
.
אינטגרציה תפעולית: הטכנולוגיה מאחורי הקלעים
כאשר ארגונים שואפים לחדש את סביבות היישומים שלהם, שיקול מכריע הוא היכולת לגשר בין טכנולוגיות ישנות וחדשות בדרך מאובטחת ומשמעותית. כלומר, שמירה בהצלחה על יישומים קיימים, תוך רתימת היתרונות של ארכיטקטורות וכלים אג'יליים חדשים
.
מה שמנהלי
IT כנראה לא חושבים עליו זה, שחלק גדול מהתשובה לשאלת האינטגרציה טמון בתווכה
(Middleware). זו הטכנולוגיה, שלא רואים אותה, שעובדת לפתרון בעיות מגוונות ומורכבות מאחורי הקלעים במערכות כמו הזמנות חופשות, קניית אונליין של כרטיסים למופעים וזיהוי הונאות בכרטיסי אשראי.
טכנולוגיות תווכה יכולות לשלב מערכות אלו ולשתף את הנתונים המופצים ברחבי יישומים ותהליכים מרובים. הן גם מעצימות משתמשים עם תהליכים עסקיים אוטומטיים וחוקים העוזרים לארגון להגיב במהירות לתנאים משתנים.
ע"י אספקת פלטפורמה, שמעליה נבנות אפליקציות, יכולה תווכת אינטגרציה להאיץ את האספקה של שירותים חדשים לעובדים וללקוחות. הארגון יכול לעשות זאת ללא תלות בסביבה או בהתקן, תוך גמישות לפרוס יישומים באתר הלקוח, בענן, או שילוב של שניהם, ומקיף את מגוון ההתקנים הקריטיים לארגונים של ימינו
.
אצל מומחית המשלוחים
Hermes, תווכת אינטגרציה היא אמצעי למעקב טוב יותר אחרי מידע על משלוחים ללקוחות - תהליך ידני של שעתיים הפך לאוטומטי ונמשך עכשיו 60 שניות. ל-
Telegraph Media Group, שמוציאה לאור של העיתון הבריטי הנפוץ טלגרף, פלטפורמת אינטגרציה מבוססת תווכה פישטה את ההפצה של תכנים דיגיטליים חדשים לקהלים המשתמשים בדסקטופים, טאבלטים וסמארטפונים, וב-
King's College Hospital הוטמעה פלטפורמת אינטגרציה חדשה כדי לאפשר ליותר מ-50 מערכות בתי חולים להחליף ביניהן מידע קריטי על חולים במהירות ובאופן אמין
.
הבה נדבר על נתונים
כלכלת "ממשקי תכנות היישומים"
(APIs) מסייעת לדמוקרטיזציית גישה לנתונים ולשירותים, ומהווה הזדמנות לחבר טוב יותר בין אנשים וארגונים. כאשר מנמ"רים רוצים להפוך לארגון מקושר, הם צריכים להתחיל להתייחס לנתונים כאזרחים מהשורה הראשונה. ארגונים רבים היו יושבים על אוצרות של מידע, לו רק יכלו לעבד נתונים אלה ולספק להם הקשר על פני מגוון פלטפורמות. ארגונים כבר לא סובלים מחוסר נתונים. האתגר של עסקים הוא
מחסור בנתונים הנכונים בזמן הנכון. הם מתמודדים עם פיסות נתונים המופקים ממקורות רבים, כגון מדיה חברתית והתקנים מקושרים.
לאור זאת, האחראים ליישומי
IT צריכים להתחיל להתייחס לנתונים פחות כאל מחסן סטטי, ויותר כאל מארג נתונים דינמי. גישות אינטגרציה מסורתיות עוסקות בעלות ובמורכבות המזוהות באופן מסורתי עם מחסני נתונים או טכניקות צנרת נתונים (
ETL מסורתי – תהליכי שאיבה, הסבה וטעינה של נתונים).
לעומת זאת, עם מארג נתונים מקבלים ארגונים יכולות עיבוד
just-in-time, שיכולות לצרף יחד נתונים ממקורות מרובים, לקלוט בקלות מקורות חדשים ולהתרחק ממאגרים נפרדים מסורתיים. הם יכולים לבחון שימוש בטכנולוגיות תווכה, כדי לעשות זאת בצורה של טכנולוגיות וירטואליזציית נתונים.
וירטואליזציית נתונים יכולה לשמש להטמעת שכבת גישה לנתונים, שאוספת יחד את נתוני הבסיס ומכינה אותם עבור כלים אנליטיים. זוהי טכניקה שמציעה נתונים מדויקים ואמינים בזמן אמת, ללא שכפול נתונים מיותר, תוך הפחתת העלות של דו"חות לא מסונכרנים. בדרך זו יכולים ארגונים להשיג פרודוקטיביות ויעילות גדולות יותר, ולהפוך נתונים ממאגרים מפוצלים - למידע מאוחד המתקבל במהירות העסק.
דוגמה מצוינת לארגון, שמנצל עושר נתונים זה, הוא רויאל בנק אוף סקוטלנד (
RBS), שיישם שכבת גישה לנתונים כדי לתמוך בהחלטות נתונים בזמן אמת. ארגוני שירותים פיננסיים רבים מתמודדים עם הצורך לקלוט מידע מתוחכם יותר ממערכות שונות כגון טרנזקציות, סיכונים, וספר חשבונות ראשי, ולהיות מסוגלים לספק מידע זה על הערוץ הנכון, בדרך הנכונה. התוצאה: צוותי
BI עם הכלים הנכונים יכולים לכרות נתונים אלה, ולקבל תובנות שיכולות להוסיף ערך רב לעסק ולחוויה אותה מספקים ללקוחות.
כפי שאני רואה זאת, תווכת אינטגרציה היא
המפתח עבור ארכיטקטורה מודרנית, והארגונים שמכירים בערכה האסטרטגי, יכולים לזכות ביתרון בדרך לדיגיטליזציה.
מאת:
אריקה לנגי Erica Langhi, פברואר 2017.
ארכיטקטית פתרונות ב
רד האט