בפרשה כזו לא נתקלתי בשוק הסלולר: הוט מובייל מתנה מתן החזר כספי על קו, שלא קיים, שגבתה עליו כסף, שלא כדין מלקוח, בכך, שהלקוח, שמקבל את החזר הכסף בסך אלפי ש"ח, שנגבה במרמה, יתחייב לא לפרסם זאת בכלי התקשורת, אחרת לא יקבל את ההחזר המגיע לו.
עוד חשיפה מדהימה של סיני ליבל, שמבצע גם בימי הסגר והחירום פעילות צרכנית לטובת הציבור, פעילות שוות ערך לפעילות של משרד תקשורת שלם, משרד ממשלתי, שלא קיים במציאות הכאוטית של שוק התקשורת. תצלום המסמך מדבר בעד עצמו. לכן, סיני ליבל הגיש תביעה נגד הוט מובייל.
האם היו לקוחות שנכנעו וחתמו על הסכם אי-פרסום רק כדי לקבל כסף בחזרה?
עדכון חשוב בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 2.5.20, 20:01
כנראה שלתהום, ששוק התקשורת בכלל ושוק הסלולר נפל בה, אין תחתית.
אחרת, אין לי כל הסבר לסעיף, ש
סיני ליבל, (בתמונה משמאל), נדרש לחתום עליו, בטרם יקבל החזר כספי מהוט מובייל, על כספים, שהוט מובייל
גבתה ממנו 5 שנים שלא כדין, על קו פיקטיבי, שלא קיים ושכביכול רשום על שם אשתו.
הנה התצלום של הסעיף במסמך, ש
סיני ליבל נדרש לחתום עליו, טרם קבלת ההחזר הכספי מהוט מובייל (כסף שלא קיבל, כי סרב לחתום על המסמך) [לחיצה על התצלום מגדילה אותו]:
לכן, ביום
16.4.20 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לשר התקשורת, לצמרת משרד התקשורת וצמרת חברת הוט מובייל (חלק מקבוצת הוט):
"הנדון: גביית כספים שלא כדין בהוט מובייל ועוד פרפראות מביכות ביותר.
שלום רב,
1. מצ"ב
בלינק כאן תביעה, שהוגשה ע"י
סיני ליבל כנגד הוט מובייל.
2. מהתביעה עולה, שבמשך שנים הוט מובייל חייבה את אשתו של
סיני ליבל על
קו פיקטיבי שלא קיים.
כן,
קו פיקטיבי, שנגבו עליו דמי מנוי
במשך 5 שנים - ושהתגלתה העוולה, הוט מובייל דורשת, שהמנוי
יאשר "הסכם פשרה", שהיא קבעה בעצמה - בלי שהשיבה לתלונה - ומתנה את החזרת הכספים, שנגבו בעוולה (3,533 ₪!) בהתחייבות לא לפרסם את העוולה הזו בתקשורת.
3.
הייתכן?
4. אודה לתגובה דחופה,
לאור חומרת מה שמתגלה כאן".
לאחר שליחת הפנייה הזו, שלחתי פנייה מעודכנת לשר התקשורת
דודי אמסלם, (בתמונה משמאל), ב-
16.4.20 בזו הלשון:
"הנדון: גביית כספים שלא כדין בהוט מובייל ועוד פרפראות מביכות ביותר ולא חוקיות בעליל.
שלום רב,
בהמשך למה שיש כאן [בפניה הקודמת] ולאור מה שכתוב
במסמך המצ"ב
ולאור העובדה,
שהוט מובייל היא מפרה סדרתית של חוק ותנאי רישיונה (וקיבלה מהמשרד לא מעט עיצומים כספיים),
אודה
לפתיחת חקירה כנגד הוט מובייל על בסיס המידע, שיש במסמך
המצ"ב.
אודה לעדכון עם פתיחת הבדיקה והחקירה".
תגובה ממשרד התקשורת לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. בכלל. די ברור למה.
תגובת HOT mobile : "החברה תשאיר את בירור הנושא לבית המשפט".
סיני ליבל: "היות ולא חתמתי על הסכם הפשרה, ששלחו לי מהוט מובייל לא פחות 3 פעמים - בלי פירוט הזיכוי הכספי המגיע לי בגלל הגבייה הלא חוקית הזו על קו, שלא קיים (רק כתבו במסמך, שנשלח אלי את הסכום הכללי) -
הכסף שלי עדיין אצלם.
ברור, שאני לא שותק, ותבעתי אותם גם על הפרת תנאי רישיונם וגם על כל מה שניסו לבצע כאן בתרגיל הלא חוקי והנבזי הזה.
והשאלה הנשאלת על ידי היא: כמה אנשים מבין לקוחות שוק הסלולר הם עם הכוח של
סיני לטפל במלוא העוצמה בעוולות צרכניות
וכמה חתמו על "הסכם הסודיות" הבלתי חוקי הזה, כדי לקבל את הכסף, שמגיע להם מהוט מובייל"
.
למה הוט מובייל הרשתה לעצמה לצפצף על החוק ומשרד התקשורת, דווקא כעת?
את התשבה הברורה לשאלה הזו כבר נתתי ב-3 כתבות קודמות הנוגעות להוט מובייל והנה הן למי שפספס:
בקצרה: בגלל
חולשת משרד התקשורת ו
אבדן הדרך של המשרד,
שהוביל לחורבן השוק: נפלנו
למקום 95 בדירוג העולמי, נפילה של 8 מקומות בבת אחת, רק בחודש האחרון, השתררה בשוק התקשורת
הפקרות מוחלטת,
אנרכיה מושלמת, בבחינת "
איש הישר בעיניו ייעשה", ולגבי קבוצת הוט, ההשתוללות הזו
מתועדת, בגלל ש
סיני ליבל הוא גם לקוח של קבוצת הוט בכמה שירותים.
פרשה חמורה נוספת, שנוגעת לקבוצת סלקום (פרי חשיפה של
סיני ליבל), תיחשף בכתבה הבאה.
שורה תחתונה:
הכי פשוט והכי חסכוני לציבור: לסגור את המשרד המיותר הזה הנקרא משרד התקשורת וזהו.
רק בהקמת רשות עצמאית לתקשורת, יש סיכוי (אולי) לשקם את החורבן, שמשאירים אחריהם דודי אמסלם ונתי כהן ועוד כמה "טייסי חלל ללא רישיון", שנמצאים בצמרת המשרד, שסייעו ומסייעים בידם בהרס השיטתי של שוק התקשורת הישראלי, גם במצב החירום, שבו אנו נמצאים בחודשיים האחרונים.
עדכון 3.5.20: סיני ליבל הגיש תביעה מעודכנת נוספת כנגד הוט מובייל, בגין אי החזרת הכסף, שמגיע לו.
התביעה המעודכנת נמצאת כאן - למתעניינים.
כתב התביעה המלא (עם כל הנספחים) מ-16.4.20 נמצא כאן - למתעניינים.
סיני ליבל: "בעקבות כך, שהוט מובייל הודיעה ל
סיני, שהיא
אינה מחזירה את ה-3,533 ש״ח, שגבתה ביתר, לשיטתה, ותשיב לטענות בבית המשפט,
סיני הגיש
תביעה נוספת - משלימה - שבה הסעד לקבל את הכספים, שנגבו ממנו בעוולה.
זאת, בנסיבות שהתביעה הראשונה עסקה בהפרת הרישיון הקובע החזרת חיוב ביתר ללא תנאים, והתביעה השנייה עסקה בחובה לענות לתלונות מנוי (וכאמור בכתבה, במקום מענה, הוט מובייל שלחה ל
סיני 'הסכם פשרה' עם תנאי, שזה לא יפורסם...)"
כעת, הוט מובייל צריכה להתגונן מול 3 טענות בבית המשפט. נעדכן את קוראינו ברגע שתתקבלנה החלטות.
מה שהכי מטריד כאן זו שתיקת צמרת משרד התקשורת. או מה שמכונה צמרת משרד התקשורת, זו שמתעסקת באובססיביות בשטויות ו"
חלוקת שלל" ל"
מקורבים לצלחת".
ההתכתבות בין
סיני ליבל למשרד התקשורת
מצויה כאן, והיא מצביעה בברור,
שהמשרד הממשלתי הזה מזמן לא ממלא שום תפקיד בשוק התקשורת.