חוזרים ללימודים וחוזרים לזום - מדריך וטיפים ללמידה ההיברידית
מאת:
מערכת Telecom News, 18.8.21, 11:29
שנת הלימודים הקרבה בסימן זום, דורשת מהורים, המורים והתלמידים להתכונן לאפשרות של למידה בפורמט היברידי. 5 הטיפים המצורפים מדגימים כיצד להוציא את המקסימום מזום כדי לסייע לילדים ללמוד בצורה הטובה ביותר.
ההחלטה של
בנט ומשרדי הבריאות והחינוך, שהתקבלה לקראת שנת הלימודים שבפתח, שאומרת, שכיתות עם שיעור תלמידים מחוסנים נמוך ילמדו בזום, מסמנת, שהזום במערכת החינוך הולך לעשות קאמבק. כבר לקראת סיומה של שנת הלימודים הקודמת, ולמרות שנרשמה בזמנו רגיעה בקורונה, ניתן היה לראות בשטח, שבתי ספר ומוסדות רבים מציעים אפשרויות גמישות ללמידה אישית או למידה מרחוק, או עברו ללימודים במתכונת היברידית.
בנסיבות אלה, ההכנה לחזרה לבית הספר עלולה השנה להיראות קצת אחרת: התלמידים ומוריהם צריכים לרענן את הזיכרון ולהכיר שוב את הטכנולוגיה המסייעת ללימודים שברשותם, ובנוסף, לאמץ כמה דרכי למידה חדשות/ישנות.
לטובת החוזרים ללימודים בזום, הנה מספר עצות מועילות שתסייענה לעבודה בכיתה וירטואלית או היברידית.
1. בדקו את האינטרנט שלכם
אם ילדיכם משתתפים בשיעורים באופן וירטואלי, איכות הווידאו חשובה מאוד כדי לעזור להם להרגיש מחוברים לחברים לכיתה ולשיעור. להלן מספר דרכים לשפר ולייעל את חווית הווידאו שלהם:
● הגדירו את מרחב הלמידה ליד נתב ה-
WiFi או נקודת הגישה של הבית, במידת האפשר.
● אם חיבור ה-
WiFi שלכם חלש, התחברו לנתב באמצעות כבל
Ethernet.
● אם הווידאו ממשיך לקפוא, כדאי לכבות את המצלמה כדי לשפר את האיכות.
● צפו ב
סרטון זה לקבלת טיפים נוספים לשיפור ה-
WiFi בבית.
2. צרו מרחב למידה ייעודי
ייעוד מקום פיזי ללימודים ב'מגרש הביתי׳, יכול לעזור לילדים להיות בראש הנכון בעת הלמידה מהבית. עזרו להם להגדיר מקום ייעודי ללימוד ולהצטרפות לשיעורי זום. זה יכול להיות בכל מקום בבית - רק שיהיה שקט ונטול הפרעות ככל האפשר.
כדאי גם לפנות מדף או לארגן קופסה שבהם הילדים יוכלו לאחסן דברים מבית הספר מחוץ לטווח הראייה עד למחרת, במיוחד אם מרחב הלמידה שלהם נמצא באזור משותף, כמו מטבח, או סלון. העיצוב מחדש עוזר להפחית את העומס ומאפשר לילדים 'לצאת מהכיתה' בסופו של יום, מה שיוצר הפרדה מסוימת בין בית הספר לבית.
3.
הכירו את הגדרות הווידאו והשמע של זום
יש לא מעט דרכים בהן ניתן לנצל את ההגדרות של זום כדי להתאימן לסביבה שלכם. למשל, האם החדר חשוך? אם כן, סמנו את התיבה '
התאם לאור נמוך' בהגדרות הווידאו של זום. האם יש הרבה רעשי רקע, כמו כלב נובח או רחוב רועש? שנו את '
עמעום רעשי רקע' לרמה גבוהה בהגדרות שמע.
בקשו מהילדים להשתמש באוזניות כדי לשמוע טוב יותר את המורה ואת חבריהם לכיתה. האם הילדים צריכים תכונות נגישות? למדו כיצד להתאים אישית את
ההגדרות. כך, שתעננה על צרכיו האישיים של כל ילד.
מה יהיה ברקע? נסו להושיב את הילדים עם קיר ריק מאחוריהם, או השתמשו ב
רקע וירטואלי אם בית הספר מאפשר זאת. תוכלו לבדוק את הווידאו מראש כדי לראות מה מוצג ע"י לחיצה על הגדרות הווידאו.
לזום יש גם תכונה חדשה,
מצב פוקוס, שמסייעת למורים לשמור על קשב בקרב התלמידים. מצב המיקוד מאפשר למורים לצפות בווידאו, שמראה את כל התלמידים שלהם, ולתלמידים לראות את המורים שלהם, מבלי לראות משתתפים אחרים בכיתה. בעזרת תכונה זו, מורים יכולים לפקח על הכיתה שלהם, אך התלמידים לא יוסחו ע"י חבריהם או ירגישו חוסר ביטחון מול המצלמה, ופגישת זום במצב זה מציגה את המורה כדובר פעיל.
4. אבטחה ופרטיות
מעבר להנחיות הבסיס, שכדאי שכל משתתף זום יאמץ ומהר, דוגמת ההנחיה, שלא לחלוק עם חברים ומכרים את סיסמת הכניסה לשיחות הזום הלימודיות ובוודאי שלא להזמינם אליהן, הידיעה כיצד מדליקים ומכבים מצלמה וכד׳, כדאי למשתמשים הצעירים לזכור את כפתור האבטחה. הוא מאפשר למשתתפי פגישות זום לדווח מיוזמתם על משתתפים מפריעים או לא מוזמנים היישר מתוך היישום. הדיווח מתבצע ע"י לחיצה על אייקון האבטחה מצד שמאל במסך.
השירות זמין לכל המשתמשים החדשים ולחלק מהלקוחות הקיימים בתלות בתוכנית בה הם נמצאים. בסיום השיחה מקבל המתלונן מייל המבקש השלמת פרטים על התקרית לטובת המשך בירור מול צוות האבטחה של זום. אי השלמת התלונה מונעת את המשך הטיפול.
אחת הדרכים המרכזיות לשמור על פרטיות הפגישות היא לא לשתף בפורומים ציבוריים את הסיסמה והקוד, כולל ברשתות החברתיות. כשלינק לפגישה בצירוף הקוד והסיסמה מועלים לאתר מדיה חברתית ופתוח לכל, זו למעשה, הזמנה פתוחה לכל אחד, כולל ה׳חבר׳ה הרעים׳, להצטרף לשיחה.
זום אף ממליצה לנקוט בצעדים נוספים לאבטחת הפגישות, דוגמת הפעלת חדרי המתנה, הגבלת או נטרול הצ׳אט בתוך פגישות, ביטול שיתוף מסכים למשתמשים והשתקת משתמשים כברירת מחדל.
5. ללמוד על תכונות מועילות נוספות
ילדים עשויים להשתמש בזום לשיחות וידאו עם חברים ובני משפחה, אך ייתכן שהם אינם מכירים תכונות כמו
חדרי המתנה, משוב לא מילולי כמו תכונת "הרם יד" (המדמה הרמת יד בכיתה) או
כלים להערות ותמלול. ניתן לעיין ב
מדריך ההורים והתלמידים לשימוש בזום לקבלת סקירה כללית של תכונות אלו וכיצד ניתן להשתמש בהן בכיתה.