כל אלה נחשפו בביקור יועצי התקשורת בבזק בינלאומי, שהפכה למובילת שוק כמעט בכל התחומים, גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים, עם מגוון שירותים ופתרונות ענן בארץ ובחו"ל, עם רשת סיבים בינלאומית מובילה והרצה של סטארטאפים על הרשת הפנימית, כפלטפורמת בטא עבור היזמים בתחומים רבים ובדגש על עולם הסייבר.
מאת: אבי וייס, 30.12.17, 17:49
יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש מקצועי), נחשפו במפגש, שהתקיים ביום 27.12.17, לחידושים טריים ביותר ומרתקים בעולם התקשורת הישראלי, במסגרת הביקור במטה הראשי של בזק בינלאומי בפתח-תקווה.
רוני וולובלסקי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל טלרון טלקומוניקציה, חבר מזכירות ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל - אימ"ת: "התחלנו את סדרת המפגשים המקצועיים שלנו ב-2014 ומאז ערכנו מעל ל-40 מפגשים מקצועיים בחברות תקשורת שונות ברחבי הארץ, כשיש חברות, שהיינו בהן יותר מפעם אחת, דוגמת בזק בינלאומי, שאנו אורחים שלה בפעם השניה.
לכל מפגש מגיעים עשרות יועצי תקשורת וזו הזדמנות להיפתח ולהיחשף לחידושים המרתקים ביותר הקיימים בשוק שלנו. בתור ממתינות עוד עשרות חברות, שמעוניינות להיפגש עם חברי הארגון. המפגש הבא שלנו ב-28.2.17 יהיה בסיסקו בנתניה, ואחרי כן נבקר ב: מלאנוקס, HP, אוויה ופוקוס טלקום. פרטים מדוייקים על כל מפגש יישלחו לחברי הארגון".
עופר ישראלי, (בתמונה משמאל), מנהל תחום לקוחות אסטרטגיים, בזק בינלאומי: "התחלנו את דרכנו לפני 21 שנה, כמפעילי חיוג ושירותי תקשורת בינלאומיים. אחרי כן נכנסו לתחום האינטרנט והפכנו ל-ISP ואחרי כן נכנסנו לתחום פתרונות מפ"א וכיום אנו מתמקדים בעולמות האינטגרציה ופתרונות ICT חדשניים.
אנו חברת אינטגרציה מובילה בשוק הישראלי, כשאנו מספקים מעטפת פתרונות כוללים לכל צורך, לכל סוגי הלקוחות שלנו. אין כיום הפרדה בין התחומים, כי הלקוחות מעוניינים לקבל את כל השירותים מספק אמין אחד, בחשבונית אחת ובמערך תמיכה ושירות אחד. אנו כיום עומדים על היקף הכנסות של כ-1.5 מיליארד ש"ח לשנה, מתוך זה הכנסות האגף העסקי הם מעל ל-700 מיליון ש"ח לשנה. אנו בגידול בכל השנים האחרונות ואנו מקווים להמשיך לצמוח גם בשנים הבאות.
בתחום הפרטי אנו מספקים שירותים למעל למיליון בתי אב, מעל ל-40% משוק הפס הרחב הביתי ואנו נחשבים למובילי שוק בפתרונות שלנו, גם בתחום הסייבר.
הכיווונים החדשים שלנו הם פיתוח תשתיות לשירותי ופתרונות IoT. אנו מספקים גם את תשתית הגישה, גם את האחסון, גם את הגנת הסייבר וגם את מערכות ה-IT ומערכות הניתוח, הבקרה והשליטה בעולמות ה-IoT.
בתחום הסייבר הקמנו מערך שלם ומקיף כולל מוקד סייבר מוביל בישראל ובכל פריצות הסייבר הגדולות, שהיו בישראל וגם ללקוחות שלנו מחוץ לישראל, הצלנו לקוחות רבים שלנו מפני פגיעה, לקוחות שהיו חשופים לחדירה, גם בגלל אי עדכון מערכות תוכנה אצלם. בתחום הסייבר גדלנו פי 4 בשנה האחרונה וזה סיפור הצלחה גדול עבורנו ועבור הלקוחות שלנו.
יש לנו מגוון רחב מאוד של פתרונות אבטחה וסייבר. הפתרון האחרון שהכנסנו למערכת שלנו הוא פתרון של Illusive, חברת הזנק מבוססת על יוצאי 8200, ויש לנו כבר הצלחות יפות בפתרון שלה.
אנו מפעילים 11 מתקנים - Data Centers ברחבי העולם, מהם 4 מתקנים בישראל. אנו מספקים שירותי ענן מכמה ספקים, תחת שם המותג Virtual Nest והיתרון המרכזי שלנו הוא, שיש לנו תשתיות עצמאיות, ברשתות סיבים שלנו, לכל רחבי העולם. ה-Data center החדש ביותר שלנו הוא בפתח-תקווה, במתקן, שהיה שייך בעבר ל-012 ורכשנו אותו וחידשנו אותו ממש מהיסוד.
אנו זוכי החשכ"ל לשירותים עבור משרדי הממשלה ומשמשים כ-DR לכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות. אנו מספקים לממשלה ולכל הגופים הגדולים ביותר במשק מגוון רחב של פתרונות. יש תחומים, שאנו מובילים בהם לא רק ברמה המקומית אלא גם ברמה העולמית, דוגמת פתרונות אופיס 365 של מיקרוסופט. ענן המחשוב הממשלתי הגדול ביותר שיש אצלנו ומתופעל על ידנו הוא הענן של משרד החינוך, עם כ-4,500 בתי ספר.
בתחום הטלפוניה אנו מנהלים כ-800 אלף פורטים, ספקי הטלפוניה העסקית הגדולים בשוק, כשכיום הכיוון הוא, שכל הטלפוניה תהיה חלק מה-UC (תקשורת אחודה). מערכת הטלפוניה הגדולה ביותר אצלנו היא של שירותי בריאות כללית, עם בסיס תשתיות בענן הטלפוניה של סיסקו".
דורון אלוני, (בתמונה משמאל), מנהל קו מוצרי LG, בזק בינלאומי: "אנו מספקים לשוק פתרונות של LG מאז 1999 ועד היום. החברה הזו עברה כמה תהפוכות וכיום היא נקראת אריקסון-LG, כי רוב המניות בידי אריקסון השבדית, אבל הפיתוח והייצור נשארו ב-LG בדרום קוריאה.
אצל רוב הלקוחות אנו נמצאים בתהליכי מעבר מפתרונות של מערכות היברידיות למערכות IP טהורות. אולם, החידוש והעתיד של הטלפוניה הוא בענן. השקנו לפני מספר חודשים ענן חדש של LG, שנקרא LG Cloud, מבוסס על תשתיות מתקדמות ביותר, שפותחו ב-LG, ויש לנו כבר מאות לקוחות על הענן הזה. בשלב ראשון הקמנו ענן בקיבולת של 50 אלף שלוחות והענן הזה יכול לגדול עד 1 מיליון שלוחות. זה ענן הטלפוניה שלהערכתנו יהיה הגדול והמוביל בישראל.
הענן מספק ללקוחות שלנו את הכל. ממש הכל. סביב הענן הזה פותחו אפליקציות רבות ועדיין מפותחות אפליקציות, לכל צורך, כולל לחדרי שיחות ועידה, לעובדים ניידים, למוקדי תמיכה, לעבודה חברתית, לגיבויים, להקלטות, להגנת סייבר, העברת פקס למייל, לסמארטפונים, ופתרונות ייעודיים לפי דרישות של הלקוחות, למשל פתרונות התפורים לצרכים של בתי מלון, ויש לנו כמה רשתות של בתי מלון על מערכת הענן הזו.
המערכת החדשה מוגנת ב-SBC ובפיירוול ויש לה יכולות רבות, שכל הזמן אנו מוסיפים לה, למשל, התממשקות שקופה לסקייפ של מיקרוסופט. המערכת הזו מתאימה גם לדילרים, שיכולים לנהל בעצמם את לקוחות הקצה שלהם.
הפתרון הזה מספק ממש הכל ומה שעולה כצורך חדש, מפותח לו פתרון ממש מהר. זה כולל שרידות מקומית. כך, שגם אם יש נתק בתקשורת, המערכת המקומית אצל הלקוח תמשיך לעבוד, גם בלי קישור לענן.
בניגוד למערכות וירטואליות אחרות, שצריכים אינטגרציה מצד ג' ליכולות נדרשות דוגמת הקלטות, ניידות ו-Call Center, במערכת הענן של LG יש את היכולות הללו כחלק מובנה במערכת. זו מערכת מתקדמת המדברת בעברית עם ממשקים בעברית, עם אינטגרציה ל-WiFi (פתרון חדש המשחרר את מכשירי הקצה מחיבור קווי), מה שמאפשר לחבר ביחד מחשב נייח או נייד עם טלפון שולחני והם מחוברים על רשת ה-WiFi העסקית לענן שלנו".
מוטי אלמליח, (בתמונה משמאל), מנכ"ל בזק בינלאומי: "אני מרגיש, שיועצי התקשורת הם לא רק חברים, הם חלק מהמשפחה, חלק מהבית שלנו. אני מאמין מאוד באנשים ומאמין, שתפקידנו לתת כל מה שאנו יכולים למדינה שלנו, לכלכלה שלנו, ללקוחות שלנו ולעובדים הנפלאים שלנו.
מה שהכי מסקרן אותי כמנכ"ל זה עולם החדשנות והיזמות. אני מקצה המון אנרגיה בעבודה שלי בתחום החדשנות. אנו כיום עוסקים ב-3 עולמות: B2C, B2B ו-B2I (עסקים בינלאומיים, מחוץ לישראל).
בגלל ההקפדה שלנו על רמת שירות וחדשנות, הפכנו כמעט בכל התחומים בהם אנו עוסקים - למובילי שוק, ובמיוחד אני גאה על המובילות שלנו בשוק הפרטי, שוק שהוא מאוד קשה ברמת התחרות הקיימת בו.
אנו מספקים שירותי ערך מוסף ללקוחות שלנו והגעתי די מזמן למסקנה, שהסייבר מביא את הערך המוסף הכי חשוב ללקוחות שלנו. מהרגע שיצאנו לשוק עם פתרון סייבר ראשון, זכינו להצלחה וכיום יש לנו כמות לא מבוטלת של פתרונות סייבר, עם מוקד סייבר ברמה בינלאומית, ובקרוב נשיק עוד מוצר סייבר מפתיע וחדיש ללקוחות שלנו.
אנו לא מפסיקים להשקיע, לא רק בתחומי הענן והסייבר. אנו מגדילים את הקיבולות של תשתיות הסיבים שלנו ובקרוב נגדיל את היקף הטבעות של הסיבים הבינלאומיים שלנו.
מאוד חשוב לי, שנשקיע בתשתיות, אלו תשתיות לאומיות המשרתות את כל המשק. בנוסף, התשתיות שלנו משמשות ליזמים רבים כבסיס לפיתוחי בטא שלהם, וההצלחות הישראליות הגדולות ביותר בעולם הסייבר העולמי צמחו על התשתיות שלנו.
חשוב לי, שנשקיע ונגדיל את ההשקעות שלנו בחדשנות, כי ההשקעות הללו הן לדורות הבאים, לעתיד של מדינת ישראל ולעתיד של הילדים שלנו".
אבי זוהר, (בתמונה משמאל), מנהל פעילות הפצה ושותפויות, בזק בינלאומי: "התחלנו השנה בפעילות לגמרי חדשה, כי ראינו שהכל הולך לעננים ציבוריים והיברידיים ויש לנו יכולת לספק פלטפורמה חדשה, שתביא ערכים ייחודיים למשווקים ולמפיצים שלנו.
הפתרון החדש שלנו, שפותח כולובענן, קרויIT Factory, זה פתרון ייחודי לישראל, שמספק תשתית מלאה למשווקים ולשותפים שלנו. המערכת הזו מנגישה את כל שירותי הענן וכל שירותי החברה ללקוחות הקצה שלהם. כל משווק או שותף מקים את הפורטל שלו ועובד עצמאית מול לקוחות הקצה שלו.
למעשה, כל משווק מקים MarketPlace, שבו כל לקוחות הקצה שלו מבצעים הכל Online. הכל מוזמן ומשולם Online. התמיכה גם היא Online. הכל שקוף, נגיש וקל לתפעול.
אנו כל הזמן מוסיפים מוצרים רבים וחדשים למערכת. השירות הנמכר ביותר כרגע במערכת זה אופיס 365 ואחריו מבחינת פופולריות אלו שירותי הסייבר. כבר מעל ל-70 משווקים ושותפים הצטרפו למערכת, שעלתה לאוויר אך בפברואר 2017 וכבר אנו רואים את ההצלחה של הגישה החדשנית והייחודית הזו בשוק ה-ICT הישראלי".