הסטארטאפ מישראל Cyber DriveWare זכה בפרס באקסלרטור קספרסקי
מאת:
מערכת Telecom News, 17.8.15, 18:01
הסטארטאפ הישראלי מספק לארגונים ותשתיות קריטיות יכולת להגן על עצמם מפני קוד זדוני והתקפות המשבשות פעילות עסקית באמצעות תפיסה הנמצאת בהליך רישום פטנט, שמבוססת על מערכי סינון וניתוח ייחודי של מטה-דאטה.
מעבדת קספרסקי הכריזה על המנצחים ב-
Security Startup Challenge הראשון של החברה. באירוע הסיום, שנערך במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (
MIT) בסוף השבוע, הוכרזו הסטרטאפים המבטיחים ביותר:
Excalibur מסלובקיה (מקום ראשון),
Pipe מגרמניה (מקום שני),
Cyber DriveWare מישראל ו-
ZeroDB מארה"ב זכו במשותף במקום השלישי.
כל אחד מהזוכים קיבל חלק יחסי מקרן הפרס על סך 80,000 דולרים.
Security Startup Challenge 2015 היא תוכנית אקסלרטור, שפותחה ויושמה בידי מעבדות קספרסקי בשיתוף עם קרנות ההון סיכון
Mangrove Capital Partners ו-
ABRT Venture Fund. תוכנית האקסלרטור נמשכה 3 חודשים, וסיפקה ליווי והנחיה ל-23 סטרטאפים בתחום אבטחת הסייבר ובתחומים קשורים כמו טכנולוגיה פיננסית, שירותי בריאות, מובייל, האינטרנט של הדברים והענן.
במהלך התוכנית הייתה למשתתפים הזדמנות להכיר את המגמות החמות ביותר באבטחת סייבר, ליצור תוכנית פעולה לפיתוח הפרויקטים שלהם, לאתר לקוחות, לאסוף ולנתח נתוני משוב אמיתיים מהשוק, לשפר את המוצרים ולתכנן מימון לפעילותם.
בתוכנית השתתפו קבוצות, שעבדו מרחוק עם מעקב שבועי אחר קצב ההתקדמות. המעקב בוצע ע"י מומחים בתחום אבטחת הסייבר ומנטורים, שכללו יזמים מנוסים ואנשי הון סיכון. כמו כן, כללה התוכנית סדנאות, שאירחה קבוצת אבטחת הסייבר של
PwC בלוקסמבורג. הסדנאות סיפקו למשתמשים הזדמנות להחליף רעיונות עם חבריהם ולהבין מהם האתגרים המעודכנים ביותר בתחום האבטחה.
באירוע הגמר, שנערך במכון הטכנולוגי
MIT בבוסטון, בחרה וועדת שיפוט את הקבוצות עם הפרויקטים המבטיחים מכולם, שהפגינו את ההתקדמות המשמעותית ביותר בפרויקטים שלהם לאורך כל
Security Startup Challenge 2015.
- המקום הראשון: 50,000 דולרים והמשך תמיכה לאחר התוכנית הוענק ל-Excalibur. החברה מספקת אימות רציף וחלק לכל מערכת, כגון PC/מק/דף אינטרנט, כדי להתקדם מעבר לשימוש בסיסמאות באמצעות שימוש בטלפון כטוקן אבטחה.
- המקום השני ופרס על סך 20,000 דולרים הוענקו ל-Pipe, שירות העברת קבצים מדפדפן לדפדפן באופן מאובטח, בלי הגבלה לגודל הקבצים.
- המקום השלישי ו-10,000 דולרים התחלקו בין 2 קבוצות - Cyber DriveWare הישראלית, שמספקת לארגונים ותשתיות קריטיות את היכולת להגן על עצמם מפני קוד זדוני והתקפות המשבשות פעילות עסקית. זאת, באמצעות תפיסה הנמצאת בהליך רישום פטנט, המבוססת על מערכי סינון וניתוח ייחודי של מטה-דאטה. הקבוצה השנייה היא ZeroDB מפתחת בסיס נתונים מוצפן מקצה לקצה, מבלי לחשוף מידע או מפתחות לשרת.
יוג'ין קספרסקי, יו"ר ומנכ"ל מעבדות קספרסקי: "לאור ההיקף והתחכום ההולכים ומתגברים של איומי הסייבר מדי שנה, החלטנו לעודד יזמים צעירים מכל העולם לבנות פתרונות אבטחת סייבר ולפתח פרויקטים מבוססי מאפייני אבטחה. אנו שמחים לשתף את המומחיות שלנו עם סטרטאפים טכנולוגיים מבטיחים כדי להפוך ביחד את העולם למקום בטוח יותר. אנו שמחים לראות ב-
Security Startup Challenge הראשון הרבה מייסדי סטרטאפים מוכשרים, שביצעו שיפורים מרשימים בפרויקטים שלהם במהלך תוכנית ההאצה. ברכותיי לכל החברות, שהגיעו לגמר, ואני מאחל להם הצלחה בעולם העסקים".
דייויד ווארוקוייר, שותף ב-
Mangrove Capital Partners: "על רקע כניסתנו לעידן חדש המאופיין בהתקדמות דיגיטלית וקישוריות-על, נהלי אבטחת הסייבר צריכים לעבור הערכה מחודשת. יוזמה זו הביאה יחדיו קבוצות מ-14 מדינות והיוותה פורום לשיתוף דינמי. בנוסף, היה מרתק לראות כיצד הקבוצות יוצרות מגע ישירות עם שחקנים בתחומי הבנקאות, תשתית, שירותים, פשעי סייבר, הון סיכון והסקטור הציבורי. מעבר לקריאת תיגר על רעיונות וגישות מקובלים, המשתתפים יכלו לבחון ולבצע התאמות לפרויקטים, למודלים העסקיים ולמצגות המכירות שלהם בזמן אמת".
וינסנט וילרס, שותף ומנהל אבטחת סייבר ב-
PwC בלוקסמבורג: "במהלך השנה האחרונה ראינו גידול משמעותי בעלות הממוצעת, שגורמות תקריות אבטחת מידע לרמה של כ-2.7 מיליון דולרים. כשמתקפה מתרחשת, ארגונים נדרשים לשלם עבור ההתאוששות מהנזק ושיפורי אבטחה במטרה להימנע מסכנות עתידיות. קשה קצת יותר להעריך את הנזק למוניטין ולעסקים עתידיים. השקעה בטכנולוגיה אינה מספיקה. האבטחה צריכה להיות חלק מהאסטרטגיה הרשמית, עם פיקוח מתאים והבנת הסיכונים".
הערה: Cyber DriveWare זכתה במקום ראשון בקטגוריית ה-B2B ולמעשה הייתה הסטארטאפ הישראלי היחיד שזכה בתחרות.