הסטארטאפ הישראלי LedSwim משדרג את השחייה למאה ה-21 ע"י הטמעת טכנולוגיית IoT
מאת:
מערכת Telecom News, 26.9.16, 09:42
הפלטפורמה של "הבריכה החכמה" מאפשרת לשחיינים למקסם תוצאות ולחלוק את חוויית השחייה עם עשרות מיליוני שחיינים בעולם. הסטארטאפ עונה על צורכי השוק בשילוב 2 פתרונות טכנולוגיים ללקוחותB2B ו-B2C למערכת הוליסטית אחת. כיום הסטארטאפ מצוי בסבב גיוס הון שני ומחפש משקיעים.
בסקרי שוק נמצא, שבארה"ב שחייה היא הפעילות הספורטיבית השלישית בפופולריות שלה. 80,890,000 בני אדם עסקו שם ב-2015 בשחייה מתוכם 47% גברים ו-53% נשים, 57% מהשחיינים היו בגילאים 7-34 ו-43% בגילאים +35-65. 339,903 היו רשומים ב-2014 כשחיינים פעילים באיגוד השחייה האמריקני. במקביל, כ-300,000 בריכות ציבוריות (בעיקר במכללות ובמרכזי הערים) מתחרות על כל לקוח ומחפשות את היתרון היחסי בתחרות.
בניגוד לאימוני ספורט אחרים, שחיינים מתקשים לנטר במדויק ובצורה מקצועית את האימון בזמן אמת. כיום שחיינים נדרשים לא רק להתמקד באימון עצמו, אלא גם במדידת זמנים וחישובי מרחקים.
מיליוני שחיינים בעולם מסיימים את אימוניהם עם סימני שאלה:
האם השתפרתי?
איזה מרחק עברתי?
כמה אפקטיבי היה האימון?
מהם ייעדי האימון הבא?
איפה אני ביחס לחבריי
?
האימון נפגע ב-
3 מובנים:
ביכולת להשיג תוצאות טובות יותר בזמן אמת
.
במוטיבציה להתמיד בתוכנית האימון
.
בחוויית ההישג בגמר האימון
.
הסטארטאפ הישראלי
LedSwim , (המייסד והמנכ"ל
דוד למפרט בתמונה), מתמקד בחדשנות בספורט ועונה על צורכי שוק אלה בשילוב 2 פתרונות טכנולוגיים למערכת הוליסטית אחת
, שמצד אחד משלימים זה את זה ומצד שני מסוגלים לייצר הכנסות באופן עצמאי ובלתי תלוי:
B2B : מערכת חכמה בבריכות השחייה. פריסת תאורה חכמה לאורך ובמרכז המסלולים, שתאפשר לשחיין לשלוט בזמן אמת בקצב השחייה. המערכת תשלב מסך המציג לשחיין את מספר הבריכות, עצימות האימון ומסגרות הזמנים, שמשלימים את חווית השחייה.
התקנת המערכת תתבצע בבריכה באופן פשוט ובזמן קצר.
:B2C אפליקצית אימון מבוססת קהילה
. אפליקציית
LedSwim תשדרג את האימון מהבריכה אל הרשת. האפליקציה תאפשר ניהול ומעקב חכם יותר של תוכנית האימון. בנוסף, קהילת המשתמשים תגביר את המוטיבציה של המתאמן להתמיד באימונים, להציב מטרות ולעמוד ביעדים (בדומה לאפליקציות ריצה הקיימות בשוק)
.
הרעיון
בענפי ספורט רבים בעולם משתמשים בטכנולוגיות חכמות ובאפליקציות שיתוף. צמידי
GPSושעוני דופק לצד אפליקציות כמו
runkeeper ו- stravaמסייעים למיליוני ספורטאים בעולם לשדרג תוצאות ולייצר חוויית אימון משותפת ואפקטיבית.
LedSwim עושה את השידרוג הזה בעולם השחייה
.
איך זה יראה בפועל:
- מקבלים צמיד RFID אישי בבריכה בה אתה מנוי,
- מתקינים את אפליקציית ,LedSwim
- בונים תוכנית אימונים בעזרת האפליקציה / אתר אינטרנט, שנשמרת בענן,
- כשמגיעים למסלול השחייה, מעבירים את הצמיד ביחידת הניהול על שפת הבריכה,
- בשלב הזה תוכנית האימון נטענת ביחידת הניהול על שפת הבריכה ומפעילה את התאורה החכמה לאורך המסלול,
- התאורה החכמה מכתיבה את קצב השחייה בזמן אמת וניתנת לניהול ע"י שלט העצימות של השחיין,
- המסך מציג למתאמן את מספר הבריכות ואת משך האימון,
- בגמר האימון האפליקציה מתעדכנת בנתוני האימון שבוצע ומציגה אותם באופן ויזואלי, פשוט וידידותי למשתמש,
- השחיין יכול לשתף את השיגיו עם מיליוני משתמשים ברחבי העולם ולתכנן את האימון הבא.
ההשפעה על השחיין:
- מקצועיות - הגדרת מטרות ויעדים באופן מושכל הנשען על נתונים,
- שליטה -ניהול עצימות האימון בזמן אמת על בסיס מידע ויזואלי ולא על בסיס תחושות,
- התמקדות בטכניקה, נשימות וקצב ולא בספירת בריכות ומדידת זמנים,
- קהילה - רתימת כוח קהילת המשתמשים להגברת המוטיבציה ושידרוג חווית האימון,
- אפקטיביות - שיפור תוצאות.
ההשפעה על מתקני השחייה:
- שירות - מתן ערך מוסף ייחודי ללקוחות,
- מיצוב - חיזוק זהות המותג כ"בריכה חכמה",
- בידול - התבלטות בשוק תחרותי,
- נאמנות - חיזוק הקשר עם הלקוחות,
- הכנסות - שימור לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים ויצירת הכנסה פאסיבית מהשימוש במוצר.
כאמור, פלחי השוק של המוצר מתחלקים ל-2:
לקוחות
:B2B בריכות וחדרי כושר, שירכשו את המערכת החכמה, שתותקן בין לילה אצל הלקוח. לקוחות פוטנציאלים: חדרי כושר בעלי בריכה, בריכות במכללות מקומיות ,בריכות עירוניות, בריכות בבתי ספר, מרכזי ספורט, קלאבים, בריכות טיפוליות, מלונות ומועדני ספורט
.
לקוחות
:B2C לקוחות הקצה הם השחיינים עצמם, שישתמשו באפליקציה / באתר האינטרנט והם אלה שיהנו משירותי התוכנה של הסטארטאפ. משתמשי האפליקציה יוכלו לבחור בין
אפליקציה בסיסית חינמית לבין מערכת משודרגת בתשלום
.
באוגוסט 2014
LedSwim גייס מעל ל-400 אלף דולרים, הגיש מסמכי פטנט ו
ביצע מספר פיילוטים מוצלחים עם קבוצות שחייה מקצועניות וחובבניות. בימים אלה הסטארטאפ שוקד על הוצאת הגרסה הרביעית של המוצר. כעת הסטארטאפ רוצה לגייס 800,000 דולרים ממשקיע או מקבוצת משקיעים להמשך פיתוח תוכנה, פיתוח תוספי חומרה, פיתוח שלט עצימות, שדרוג הכרטיסים האלקטרונים, בניית תוכנית שיווקית מקצועית
, תפעול והוצאות משפטיות
-הרחבת הפטנט
.