כניסת שירותי הטלפוניה בענן ובמיוחד הצלחת מערכות Lync ו-Skype של מיקרוסופט, בשילוב מלא עם הפתרונות של אודיוקודס הישראלית, הם חלק מהמהפך שמתרחש בכל העולם בתחום התקשורת העסקית והמעבר לניידות.
מאת:
אבי וייס, 12.12.16, 13:50
השוק הישראלי בתחום התקשורת העסקית והארגונית לא מתנהג כמו השווקים המקבילים בעולם המערבי. כך, נחשף במפגש של הנהלת חברת
אודיוקודס בקריית שדה התעופה לוד, עם יועצי התקשורת בישראל (חברי
ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת).
אסף אבן, (בתמונה למטה), יועץ טכנולוגי במיקרוסופט: "השוק העולמי וגם באופן חלקי בישראל, עבר ומזמן מתקשורת אנלוגית או דיגיטלית פשוטה (VoIP) ל-UC (ר"ת: Unified Communications). מבחינתנו, אנו משלבים את אופיס 365 וכל הכלים העסקיים הקיימים סביב ה-UC דוגמת
Yammer, סקייפ לעסקים, מערכת
Skype Room Sysytem והמערכת החדישה ביותר: "
מיקרוסופט Team" ביחד עם יכולות אנליטיקה מתקדמים, למערכת אחת
בענן.
הפתרון בענן שלנו - Azure, או בכל ענן אחר תואם, יכול להשתלב בתוך הדפדפן על כל מכשיר קצה, או להשתלב באפליקציית מובייל של העסק. לעסקים, שיש להם שירות לקוחות, הוספנו את "
סקייפ-בוט", שמייצג דיאלוג חכם עם הלקוחות, ללא צורך בנציג שירות אנושי.
אנשים חושבים, שסקייפ זה פתרון ללקוחות פרטיים והם טועים. לסקייפ יש יכולות ארגוניות מתקדמות, למשל תמיכה בעד 250 משתתפים במערכת וידיאו חוזי (Video Conferencing) בו זמנית ללא צורך בחומרה מיוחדת. בשדרוג המערכת הזו מתאפשר קישור עם עד עשרת אלפים משתתפים בו זמנית. זה טוב למשל להפצה מידע ממרצה, מנהל או נואם אחד להמונים, שצופים בו בזמן אמת.
בגלל הרגולציה הקיימת בישראל, יש שירות מרכזי אחד, שאנו לא מספקים כאן, וזה שירות
PSTN Calling. זה שירות, שבו מיקרוסופט הופכת לספק התקשורת של העסק (במקום חברות הבזק והסלולר). זה עובד מצוין בעולם וארגונים גלובליים, גם כאלה עם שלוחות בישראל, משתמשים בזה בהיקפים גדולים והולכים.
הפתרון הנפוץ ביותר כיום בעולם הוא שימוש ב
ענן היברידי, כשחלק מהתקשורת והעבודה הקבוצתית נעשה בענן חיצוני וחלק בענן מקומי ו\או בהתקנה מקומית".
המצגת של
אסף אבן נמצאת כאן - למתעניינים.
דוד מסר, (בתמונה למעלה מצד שמאל), מנהל שיווק ופיתוח עסקי, אודיוקודס: "אנו נמצאים בעלייה בכל העולם וגם בישראל, עם כמות לקוחות לא קטנה. ארגונים כבר מוכנים לשמוע על המעבר ל
ענן, כאן בישראל, גם ארגונים ממשלתיים וארגונים גדולים. הסיבה ברורה: עסקים רוצים וצריכים לעבור לסביבת עבודה אחודה, שבה כל אמצעי התקשורת הנייחים והניידים נמצאים תחת מעטפת שליטה אחת.
בעולם יש לנו לקוחות ענק דוגמת פפסיקו עם כ-300 אלף משתמשים במערכת. כך, שמגוון הפרתונות שלנו מכסה את העסק הקטן ביותר ועד הארגון הגדול ביותר. ב-8 השנים האחרונות שינינו את ההתמקדות, שהייתה לנו בעבר במבואות ושרתי הגנה - SBC, ועברנו להיות One Stop Shop לכל שירותי התקשורת לעסקים וארגונים. זה נעשה באמצעות השותפים והאינטגרטורים עימם אנו עובדים, כדי לתת ללקוחות הקצה פתרון מלא.
יש לנו שותפות הדוקה עם מיקרוסופט וגם עם ספקים אחרים דוגמת ג'נסיס, אוויה וברודסופט. השת"פ שלנו עם מיקרוסופט מכסה את כל השכבות ברשת ולכל סוגי ומגוון הצרכים, החל מטלפוני קצה וכלה בצרכים ספציפיים של לקוחות ייחודיים".
המצגת של
דוד מסר נמצאת כאן - למתעניינים.
שמוליק בר, (בתמונה למטה), מנכ"ל חברת
Neway: "העולם משתנה וכך גם הלקוחות. כיום, עסקים מבינים, שהם צריכים לעבור
לענן ולכן יש לנו כבר לקוחות בהיקף לא קטן בישראל, בשירותי התקשורת בענן של מיקרוסופט.
הכל נהיה Smart, הטלפון הנייד שלנו, הטלוויזיה ואפילו הרכב שלנו. לכן, למה עדיין ברוב העסקים בישראל עובדים עדיין בטלפוניה הישנה? זה לא הגיוני. עובדים צעירים וצעירים ברוחם לא מוכנים לקבל את הגישה השמרנית הזו ועוקפים את המערכת העסקית הישנה ע"י שימוש בסמארטפון שלהם ושימוש בשירותי ענן פרטיים, מחוץ למערכות הפיקוח והשליטה של העסק.
הפתרון בענן כל הזמן מתעדכן ולכן אין בכלל מה להסתכל כיום על פתרון Hosted, שמתנהג בדיוק כמו העולם הישן. הכיוון הוא ללכת למודל של OPEX על בסיס כמות המשתמשים והיקף התעבורה החודשי. שירות על הענן של מיקרוסופט עולה כ-12 דולרים למשתמש לחודש, כולל הכל, ללא ציוד קצה שבכל מקרה יש לרכוש בנפרד".
המצגת של
שמוליק בר נמצאת כאן - למתעניינים.
ליאור אלדמע, משנה למנכ"ל אודיוקודס: "ממה שאני רואה בישראל, ב-5 השנים שעברו התווכחו הרבה בישראל לגבי
ענן פנימי או חיצוני, בדיוק כמו שקרה בארה"ב בעשור הקודם. הנימוקים לגבי שרידות ואבטחה הסתיימו מזמן.
בארה"ב, הארגונים הגדולים נעים במהירות לפתרון של מיקרוסופט ודוחקים החוצה במהירות את סיסקו, אוויה, מיטל וכל שאר השחקנים הוותיקים.
אנו מזמן זיהינו את המגמה הזו ולכן הפכנו
לשותפים אסטרטגיים של מיקרוסופט. אני מבטיח, שב-2017 נהיה יותר פעילים בשוק הישראלי, ביחד עם מיקרוסופט, כדי להגיע להישגים שהגענו אליהם בעולם המערבי".
גידי אדלסברג, מנהל שיווק תחום
VocaNOM, אודיוקודס: "יש לנו סדרת פתרונות בתחום זיהוי דיבור וניתוב שיחות אוטומטי לעסקים וארגונים. יש לנו כבר מעל ל-100 לקוחות בישראל מכל השווקים ובכל הגדלים.
המערכת מבוססת על רכישת NSC וכעת הפיתוח נעשה פנימית אצלנו באודיוקודס. כיום, מהאפליקציה על הסמראטפון לא רק אפשר לחייג באמירת השם בקול, אלא גם לשלוח מסרי ווטסאפ, מסרונים רגילים, דוא"ל ועוד. המערכות הללו כל הזמן מתפתחות, לאור הצרכים המשתנים של העסקים בישראל".
המצגת של
גידי אדלסברג נמצאת כאן - למתעניינים.
ניתוח קצר ואישי לסיכום:
לאן שוק התקשורת העסקית הולך?
לאחרונה פורסם (
כאן) על הצרות שיש לחברת אוויה. כשהייתי לאחרונה בארה"ב ראיתי
במו עיני את "הכוכבים העולים" בשוק התקשורת העסקית שם ובכל העולם,
חברות, שנולדו בענן ולא שמעו שיש בכלל דבר כזה שנקרא מרכזיה. הם בכלל לא שמעו שיש דבר כזה שנקרא Centrex.
אחת מחברות "הכוכבים", שנמצאת בעלייה מטורפת, היא
Twilio - חברה, שאנו לא מכירים אותה בישראל בכלל בגלל הרגולציה הלא הגיונית הקיימת כאן. לא רק מיקרוסופט נחסמת ברגולציה הישראלית העקומה, בגישה השמרנית והארכאית של
מנהלים ישראליים, ונמנעת מלספק שירותים מלאים כאן בישראל, שירותים דוגמת PSTN Calling. בפועל,
רוב השוק העסקי הישראלי נתקע בשירותי תקשורת ישנים, כי הספקים הוותיקים נהנים "לחלוב בלי חשבון את הפראיירים" ולא רוצים להתקדם למאה ה-21, כי טובת הלקוחות מעניינת אותם כמו השלג דאשתקד.
ניתן לקרוא (
כאן) ראיון עם המנכ"ל הנמרץ של Twilio, על תפיסת העולם החדשה של התקשורת העסקית, מנכ"ל מרשים ביותר וצעיר (יחסית), שראיתי אותו אך בשבוע שעבר, מציג את הגרפים של הצמיחה המדהימה שלהם
בכל העולם ומציג את הרשימה המדהימה והענקית של הלקוחות שיש לחברה צומחת זו מכל העולם:
החברות דוגמת: אוויה, תדיראן טלקום, סיסקו ודומיהן, בכלל לא מבינות את עוצמת המהפכה הזו ולכן הן תפסדנה את השוק לטובת שחקנים מהסוג הזה, לרבות מיקרוסופט, שהולכת בדיוק באותו כיוון של
Twilio עם פתרונות מאוד אטרקטיביים, זולים וידידותיים, מספקי חוויית שירות מתקדמת.
העתיד הוא בחברות תקשורת
שנולדו בענן. כל הספקים האחרים, שמהגרים בשנתיים האחרונות לענן בהיסטריה, לא יצליחו לסגור את הפער,
שכבר נוצר בשוק ובשינוי המהיר של התנהגות הצרכנים, גם של העסקיים, שעברו לדבר ביניהם ב-
WhatsApp וכיו"ב בסמארטפון שלהם.
המשתמשים של היום ומחר רוצים תקשורת עסקית, שנראית ומתנהגת כמו WhatsApp....
חומר מקצועי נוסף בתחום, מצוי בלינקים בתחתית הכתבה.